.

Roxana ONEA

După încheierea legală a fuziunii sale cu Compaq Computer Corp., anunțată la nivel internațional pe data de 7 mai 2002, HP (NYSE:HPQ) a lansat oficial noua companie, care oferă un portofoliu fără precedent de produse, soluții și servicii.
Noul HP (www.hp.com) va pune accent pe parteneriate '“ cooperând îndeaproape cu partenerii autorizați, partenerii strategici, cei mai buni furnizori de software și integratori de sistem.
'După 8 luni și milioane de ore, în care echipele noastre au lucrat la planificarea integrării, astăzi suntem pregătiți să facem afaceri, ca noua companie HP', a spus Carly Fiorina, președinte și CEO HP. 'Echipele noastre de management sunt deja la posturile lor, în toate cele 160 de țări în care operăm. Am puse deja la punct planurile pe 3 ani privind produsele pentru clienții noștri, pentru toată oferta de produse. Peste 80.000 de profesioniști în vânzări, service și suport sunt gata să-i deservească pe clienți. Site-urile noastre de web și sistemele de e-mail sunt unificate. Magazinul nostru on-line este deschis pentru afaceri în Statele Unite, iar site-ul nostru comun de web a fost lansat în 6 limbi și 9 țări. Toate acestea sunt emblema noului HP. Este o zi în care suntem cu toții mândri și entuziasmați'.
'Este timpul potrivit pentru noul HP', a spus Michael Capellas, președinte HP. 'Realitățile economice curente direcționează piața de tehnologie a informației către punctele tari ale HP. Clienții își doresc mai puțini parteneri strategici, dar care să fie prezenți și să opereze la scară globală. Ei doresc soluții complete, bazate pe arhitecturi deschise, la standardele industriei. De asemenea, se vrea acces la cele mai bune și la cele mai ingenioase tehnologii '“ o amprentă distinctă a HP și un puternic element de diferențiere'.
'În timp ce dimensiunea și profunzimea poziției de lider pe piață sunt importante, HP este mai puternic, de asemenea, și în domeniul cel mai important, adică în relația cu clienții', a adăugat Capellas. 'În cele 3 luni premergătoare fuziunii '“ într-un mediu care a continuat să fie provocator prin prisma cheltuielilor IT și în ciuda incertitudinii care a însoțit demersurile de fuziune '“ echipele noastre, responsabile cu managementul relațiilor cu clienții corporaționali, au realizat contracte de peste 5 miliarde USD, în cadrul unor noi afaceri în domeniul serviciilor financiare, al producției și al industriilor energetice și de comunicații'.
HP este un furnizor global de produse, tehnologii, soluții și servicii pentru toate categoriile de utilizatori de la consumatorul individual până la marile corporații. Oferta companiei cuprinde infrastructură IT, echipamente de calcul, servicii globale și soluții de prelucrare digitală a imaginii. Compania rezultată ca urmare a fuziunii a înregistrat un venit combinat de aproximativ 81,7 miliarde USD în anul fiscal 2001 și are birouri deschise în 160 de țări. Pe perioada premergătoare finalizării fuziunii, cele 2 companii independente au obținut un portofoliu de contracte noi, cu o valoare totală de aproximativ 5,3 miliarde USD și cu un volum semnificativ crescut pentru contractele încheiate cu clienții ce oferă servicii financiare, comunicații și producție din întreaga lume.
HP și Compaq au fructificat, de asemenea, și oportunitățile oferite de firmele din domeniul comunicațiilor, al furnizorilor de rețele și Internet, precum și al firmelor de tehnologie, din întreaga lume, confruntate cu mediul actualmente dificil al industriei. Câștiguri importante au rezultat din contractele cu Bell Canada, Brazil Telecom, China Telecom, Deutsche Telecom AG, Everyones Internet, Nokia, Telecom Egypt, Vodafone UK Limited și alții.

Strategia HP în telecomunicații
și portabile
'Ne dăm seama că au fost făcute investiții serioase de către clienți în tehnologie HP și Compaq. Intenționăm să protejăm aceste investiții cu ajutorul unor planuri detaliate de tranziție și migrare', a spus Capellas.
Strategia HP privind software-ul se concentrează pe investiții în soluții de management OpenView, Utility Data Center (UDC), soluții Opencall telco și pachetele middleware J2EE și .NET.
Pentru software-ul telco, noua companie va integra software-ul telecom HP și Compaq în familia de produse Opencall, care va fi utilizată pentru dezvoltarea, integrarea și transmiterea vocii, a datelor și a serviciilor convergente.
HP a anunțat că toți clienții vor putea cumpăra direct din magazine, dar și on-line, PC-uri și notebook-uri atât cu marca HP, cât și Compaq. În categoria de produse comerciale de tip PC și notebook, se va menține marca Compaq și se va renunța la marca HP. Toate celelalte produse, soluții și servicii vor continua să poarte marca HP. Numele pentru produsele care vor supraviețui se vor menține.

Soluții Telco
Pentru software-ul Telco, noul HP va unifica soluțiile de software HP și Compaq într-o familie de produse Opencall, care vor fi utilizate pentru a dezvolta, integra și transmite voce, date și servicii convergente.

PC-uri și Notebook-uri pentru afaceri
PC-urile desktop pentru afaceri și notebook-urile vor migra în următoarele 9-12 luni către platforma Compaq. Ambele vor purta numele Compaq. Acest lucru va permite companiei HP să integreze cota puternică de piață a Compaq și recunoașterea mărcii pe piața PC-urilor comerciale. Produsele HP Vectra vor fi înlocuite în conformitate cu planurile de produs actuale, dar linia HP de mare succes a produselor e-pc va fi oferită tot sub marca HP. Vom continua să oferim produsele HP Omnibook și pe parcursul anului 2002.

Produse handheld
PC-ul de buzunar Compaq iPAQtm, redenumit HP iPAQ Pocket PC, va constitui platforma HP de smart handheld. În această platformă va fi încorporată cea mai bună tehnologie HP Jornada. Produsele Jornada vor fi programate să iasă de pe piață în 2002. HP va continua să inoveze tehnologia fără cablu, pe cea mobilă și de transmisie de voce. HP va mai oferi, sub marca HP, aparatul iPAQ Blackberry pentru soluții e-mail, fără cablu, 'žend-to-end'.

Produse de rețea pentru acasă și mobile
Aceste soluții se vor baza pe produsele Compaq actuale, care vor purta marca HP. Gama de soluții de rețea pentru corporații va include soluții, începând de la cele de mobilitate, fără cablu, și LAN fără cablu cu aplicație în industrie, până la soluții Bluetooth. În privința produselor de rețea pentru acasă, vom oferi mai multe variante, de la Ethernet la cele fără cablu, până la linii telefonice.