.

Din 27 mai 2002, taxele de licență software plătite de Finnair, compania aeronautică națională finlandeză, sunt corelate cu profiturile obținute din numărul de kilometri parcurși de pasageri. Software-ul utilizat de Finnair în gestionarea traficului său aerian este furnizat de Computer Associates International, Inc. (CA), lider mondial în soluții de management al afacerilor online.
Acest tip de acord este o premieră absolută în lumea afacerilor cu software. Corelarea costurilor aplicațiilor software cu valoarea obținută prin utilizarea lor elimină disconexiunile financiare cu care se confruntă multe companii în returnarea investițiilor în tehnologie.
'Prin corelarea costurilor pentru software cu valoarea veniturilor și nu cu aspectele tehnice se reduce substanțial riscul afacerilor Finnair', afirmă Hannu Kataja, directorul departamentului IT de la Finnair. 'Aceasta demonstrează clar faptul că CA este o companie extrem de inovatoare, flexibilă, focalizată pe client, care privește dincolo de cutii pentru satisfacerea nevoilor companiilor din era informațională a căror activitate se desfășoară pe o piață nesigură'.
Prin acest tip de înțelegere, CA devine parteneră la succesul Finnair. Conform lui Kataja, 'noul model de business este mult mai sensibil la nivelul actual al activității desfășurate de Finnair și, în consecință, la utilizarea curentă a software-ului CA'.
Între CA și Finnair există o colaborare strânsă în vederea soluționării atât a aspectelor tehnice, cât și a celor financiare corespunzătoare operațiilor critice IT ale companiei aeriene.
'Înțelegerea noastră cu Finnair demonstrează dorința CA de a-și ajuta clienții să obțină avantaje competitive folosind tehnologia noastră, păstrând în același timp un control riguros al costurilor', declară Per Kogut, Managing Director, CA Nordic. 'Flexibilitatea oferită de modelul de afaceri al CA va reprezenta un factor esențial în atingerea scopurilor ambițioase ale companiei aeriene finlandeze'.
Finnair (www.finnair.com), compania națională aeriană finlandeză, este un pionier în exploatarea capabilităților oferite de comerțul electronic și a dezvoltat mai multe servicii bazate pe Internet și pe telefonia mobilă.
Din 2006, Finnair estimează că majoritatea vânzărilor sale vor fi generate de Internet și că peste jumătate din pasagerii săi vor folosi serviciile Internet, de la rezervarea biletelor până la check-in.
Rețeaua de linii de zbor a Finnair acoperă peste 50 de destinații internaționale și 21 interne. Numărul de angajați ai grupului Finnair este de aproximativ 11.000, iar cifra de afaceri depășește 1,6 mld. euro. Finnair transportă anual 7,5 milioane de pasageri.