.

Interviu cu Sorin STOICA '“ Director general Dasimpex

Centrul Telecom înființat de grupul de firme Dasimpex în patru orașe ale țării vine cu o nouă idee pe piața comunicațiilor mobile din România. Vânzarea serviciilor tuturor operatorilor este o tendință europeană la care aspiră toate companiile de distribuție de terminale mobile de la noi. Am încercat să aflăm cum poate rezista o astfel de afacere de succes în mediul concurențial din țara noastră.

C@M: În Centrul Telecom ați reușit să integrați pentru prima oară în România ofertele Connex, Orange, Zapp. Care sunt avantajele concrete ale colaborării cu toți cei 3 operatori?
Sorin Stoica:
Centrul Telecom are la bază un concept nou pentru piața GSM românească și anume prezentarea selectivă de produs. Este un concept care prezintă similarități cu industria parfumurilor și cea auto. Concret, Centrul Telecom reprezintă o manieră de prezentare în cadrul unui spațiu comercial extins, de regulă în cadrul unor centre comerciale de mare suprafață în care, pe lângă spațiile dedicate produselor și serviciilor Orange, prezentăm și produsele și serviciile celorlalți doi operatori și servicii de service GSM, respectând însă rigorile de imagine ale tuturor celor implicați. De asemenea, Centrul Telecom este și un spațiu în care sunt dedicate suprafețe exclusive de prezentare pentru principalii producători de terminale, accesorii și produse complementare. Avantajele sunt evidente pentru toate părțile implicate: clientul are posibilitatea să aleagă dintr-o gamă variată de produse și servicii. Grupul de firme a creat astfel câteva centre de profit cu randamente mari de recuperare a investițiilor, iar centrul comercial implicat creează un pol de trafic bine delimitat și cu atractivitate ridicată.

C@M: Care este ponderea fiecărui operator în businessul Dasimpex?
Sorin Stoica:
Trebuie precizat un lucru - dacă discutăm despre ponderea fiecărui operator, atunci discutăm despre Grupul Dasimpex, nu despre firma Dasimpex. Cele două entități sunt omonime, dar grupul este format din firmele Dasimpex - partener Orange, Lexor - dealer Connex și Dasino Telecom&IT - partener Zapp. Ca pondere în cifra de afaceri a Grupului și număr de magazine ale fiecărei rețele, Dasimpex are ponderea cea mai importantă, în jur de 75%. Urmează Lexor și apoi Dasino Telecom&IT. Aceste procente sunt influențate atât de vechimea în cadrul grupului, cât și de extinderea geografică a rețelelor celor 3 firme.

C@M: Care este avantajul competitiv al Grupului Dasimpex?
Sorin Stoica:
Avantajul nostru este, cum o definește și misiunea grupului, preocuparea continuă pentru inovare. Încurajarea creativității și autoasumarea acestei sarcini de către fiecare angajat în parte, indiferent de nivelul ierarhic la care se află, reprezintă valoarea adăugată care face diferența între Dasimpex și competitorii săi. Este o filosofie în care cred și pe care am fundamentat compania. De la preocuparea pentru elaborarea unui model de amenajare al magazinului la serviciul Buy Back și programele de fidelizare și nu în ultimul rând la Centrul Telecom, am fost tot timpul preocupați de a aduce ceva nou în piața GSM din România. Îmi place să afirm că Grupul Dasimpex oferă soluții, nu numai produse. Bazându-ne pe experiența acumulată din 'žzorii' acestui tip de retail în România, considerăm că viitorul este al serviciilor integrate. Asigurarea unor servicii post-vânzare de calitate, coroborate cu o bază constantă și stabilă de clienți vor asigura companiei o vizibilitate a viitorului, indiferent de cât va fi crescut rata de penetrare la un moment dat.

C@M: Care este topul județelor din România din punct de vedere al business-ului Dasimpex?
Sorin Stoica:
În ceea ce privește magazinele Dasimpex, în mod cert cea mai mare 'concentrare' de magazine o regăsim în zona nordică a țării, din două considerente: sediul grupului este situat în această zonă, iar strategia de dezvoltare a fost 'ždesenată', fundamental, plecând de la cotele de piață ale fiecărui operator în anumite zone. Acest lucru nu ne-a împiedicat să performăm cu magazine Dasimpex și în 'žfief-ul' tradițional al operatorilor concurenți Orange. Aceeași strategie stă și la baza extinderii rețelei de magazine Lexor.

C@M: Recent ați adus Jabra în România. Ce alte branduri se găsesc exclusiv în magazinele Dasimpex?
Sorin Stoica:
Parteneriatul cu Jabra este unul nou, într-adevăr, și sperăm că își va dovedi valoarea, cât de curând. Brandul Jabra în sine este o valoare, produsele sunt inovative și de înaltă clasă tehnologică și credem că piața românească are potențial pentru asimilarea lor. Mai mult, credem că este pregătită pentru a face deja tranziția de la utilizarea telefonului ca simplu transmițător de voce către accesorizarea, personalizarea și transformarea acestuia într-un important reprezentant al statusului și valorii personale. Tot pe partea de accesorizare a terminalelor am demarat parteneriatele cu Valenta și Golla. Valenta aduce expresia calității materialelor și ține pasul cu industria telefoniei în privința frecvenței apariției modelelor noi. Golla reprezintă expresia tinereții, a modei și a dezinvolturii în ceea ce privește accesorizarea telefonului.