.

LG Electronics România anunță rezultatele studiului de tip omnibus realizat în scopul identificării obiceiurilor românilor de urmărire a meciurilor din Cupa Mondială 2010 și a utilizării noilor tehnologii de vizionare și informare.

Astfel, în cadrul studiului omnibus realizat la nivel național, în perioada 25 iunie – 5 iulie 2010, au fost identificate principalele surse de informare despre Cupa Mondială, locurile de vizionare a meciurilor de fotbal, activitățile la care au renunțat telespectatorii de fotbal pentru urmărirea meciurilor, incidența și cunoașterea tehnologiei HD, tipul conexiunii TV.

„Am realizat acest studiu pentru a identifica adoptarea noilor tehnologii de către consumatorii români, în contextul primei transmisii HD a unui campionat mondial de fotbal.Comportamentul și așteptările consumatorilor români sunt punctul de plecare pentru dezvoltarea strategiei LG de a oferi acestora cea mai bună experiență de utilizare, prin produse cu cele mai avansate tehnologii. Prin seria de televizoare LG disponibilă pe piață, dorim să oferim consumatorilor o nouă experiență a diverstismentului în propriile locuințe, experiență care va fi îmbunătățită în mod constant, prin noi produse și tehnologii", precizează Sorin Spinu, Senior Sales Manager Home Entertainment LG Electronics România.

Urmărirea meciurilor de fotbal CM 2010

Conform studiului, 33% dintre cei chestionați au urmărit meciurile de fotbal de la Cupa Mondială 2010, principalele surse de informare ale acestora fiind : televiziunea (98%), siteul oficial FIFA (9%) și rețelele online de socializare (4%).

Internetul este folosit ca sursă de informare într-o măsură semnificativ mai ridicată de către respondenții tineri (15 – 30 de ani). Comparativ cu ediția precedentă din 2006, în 2010 s-a constatat aproape o dublare a utilizării internetului pentru informarea despre meciurile Cupei Mondiale, ponderea acestui mediu fiind doar de 5% la ediția precedentă, comparativ cu 9% cât s-a înregistrat la această ediție.

In ceea ce privește locurile în care au fost urmărite meciurile, acestea sunt : acasă cu familia (76%), acasă cu prietenii (31%), la rude sau prieteni (22%), în baruri (15%), telespectatorii renunțând la anumite activități precum : mersul la cumpărături sau petrecerea timpului cu familia.

Tehnologia High Definition

În acest an, în premieră pentru România, Campionatul Mondial FIFA 2010 a fost recepționat în format HD, astfel încât românii au experimentat o nouă dimensiune a vizionării în propriile locuințe. Conform studiului comandat de LG, aproape un sfert dintre telespectatorii de fotbal au urmărit meciurile pe un televizor HD.

In ceea ce privește gradul de cunoaștere a tehnologiei HD, aproximativ jumătate dintre respondenți asociază tehnologia HD cu o calitate mai bună a imaginii, în timp ce o treime dintre aceștia nu au auzit de termen sau nu au știut să răspundă la întrebarea din chestionar. Tehnologia HD este confundată de cele mai multe ori cu recepția semnalului TV în mod digital (16% dintre respondenți).

In ceea ce privește penetrarea conexiunii TV digitale, aceasta este de 43%, astfel: 23% este reprezentată de televiziunea digitală prin satelit, iar 20% prin cablu digital. 12% dintre telespectatorii chestionați, care folosesc conexiune analogică sunt dispuși să plătească mai mult pentru a trece pe digital.

LG Electronics România a introdus pe piața din România o serie de noi tehnologii pentru gama de televizoare de anul acesta, începând cu primul model de televizor LCD de pe piața locală capabil să redea formatul 3D, LD920, urmat de modele de televizoare cu plasmă sau cu tehnologie full LED, din gama de vârf LG Infinia, PK760, LE8500, LX9500. Astfel, alături de modelele de televizoare LG Full HD disponibile in prezent pe piața locală, consumatorii români se pot bucura de o nouă experiență de vizionare a programelor preferate sau a altor forme de conținut, în propria locuință.

Despre LG Electronics România

LG Electronics se află pe piața din România începând din anul 1990, prin intermediul distribuitorilor autorizați, și din anul 2004 ca LG Electronics România. Alcătuită din 5 mari divizii: Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions și Mobile Communications, compania a atins performanțe remarcabile pe piața din România, fiind un brand relevant pentru români susținut de o poziție de top pentru segmente cheie de produse: televizoare LCD și televizoare cu plasmă, monitoare LCD, telefoane mobile, echipamente de climatizare, sisteme audio și home theater. În 2010, LG Electronics se axează pe consolidarea brand-ului și pe un marketing orientat către client. Pentru informații suplimentare vã rugãm accesați www.lge.ro