.

'žPiața românească din anii următori va fi similară cu cea vest-europeană la momentul actual. Sectorul de date va crește, stimulat de accesul în masă la Internet și de folosirea intensivă a Internetului și intranetului de către companii. Pentru liniile fixe, sectoarele ISDN și ADSL vor cunoaște o creștere importantă, iar pe mobil vom avea GPRS și UMTS. Mulți furnizori de conținut vor stimula creșterea pieței mobile de date', anticipează Yves Gauthier, director comercial la Orange. În iulie 2001, Orange a lansat primul sistem GPRS din România, denumit Office Net Access. 'žFacilitățile oferite de Office Net Access, care la început va fi doar la dispoziția companiilor, sunt accesul securizat la informațiile din intranetul companiilor via VPN, împreună cu accesul la Internet, care poate fi făcut mai rapid decât în cazul SMS-urilor sau al serviciilor WAP', afirmă oficialii Orange. Într-o primă fază, serviciul a fost disponibil doar pentru unele companii cum ar fi Compaq, IBM, Motorola, Ericsson, KPMG, Danone, iar din octombrie 2001 a fost lansat pe piața de larg consum, acoperind întreaga țară. Serviciul este oferit pentru 2-3 luni la preț promoțional de 35 USD pe lună, indiferent de consum. Potrivit lui Yves Gauthier, Orange a investit în lansarea acestui serviciu circa 3 milioane USD pentru un nou sistem Ericsson. Rețeaua radio este aceeași pentru moment, urmând să fie schimbată în momentul în care compania va trece de la GPRS la UMTS. 'žInvestiția totală pe care Orange o va face în sistemul GPRS va atinge 7 milioane USD. Sperăm ca toți utilizatorii de laptop-uri să folosească GPRS pentru accesul la Internet', spune Moscheni.
'žProdusele și mărcile noastre sunt foarte apreciate de clienți. La 31 decembrie 2001, Orange avea circa 1.712.000 de clienți. Rețeaua acoperea 95% din populația României', declară Bernard Moscheni, directorul general al companiei.