.

Întărirea monedei naționale în 2005 și dezvoltarea pieței de distribuție au contribuit la triplarea profitului Omnilogic.

OMNILOGIC anunta rezultate preliminare record pentru anul fiscal 2005, atat la nivelul cifrei de afaceri (crestere cu 35% fata de anul fiscal 2004) cat si la nivelul profitului (crestere de peste trei ori fata de 2004).

Astfel, valoarea cifrei de afaceri prognozata pentru anul in curs se va ridica la echivalentul a peste 162 milioane USD (o crestere cu 35% fata de anul precedent). Din aceasta valoare, aprox 100-110 de milioane USD au fost realizate exclusiv in vanzari interne (distributie traditionala), iar diferenta de pana la 162 mil. USD a fost realizata in cadrul unor proiecte locale sau regionale, impreuna cu parteneri externi.

De asemenea, profitabilitatea estimata se va tripla fata de nivelul anului 2004.

Cel mai dinamic sector a fost cel al vanzarilor indirecte de produse si servicii cu valoare adaugata (value-add distribution), mai ales in contextul in care sectorul public a fost mult sub nivelul anilor trecuti.

Din punct de vedere al verticalelor de business, OMNILOGIC a realizat peste 80% din cifra sa de afaceri prin reteaua sa de parteneri, celelalte procente provenind din vanzari directe in sectorul financiar-bancar si al operatorilor de comunicatii.

In ceea ce priveste structura de vanzari pe produse, am realizat peste 90% din vanzari cu furnizorii traditionali: IBM, Hewlett-Packard, Dell, SUN, Cisco, Nortel, Lexmark etc.

'Trebuie sa recunoastem, insa, ca intarirea monedei nationale in 2005, atat fata de USD cat si fata de Euro, a avut o influenta puternic favorabila asupra profitabilitatii afacerilor din IT&C pe piata interna, in masura in care majoritatea covarsitoare a componentelor si produselor din piata provin din import, deci vanzarile locale in lei au generat mai multi dolari sau euro pentru plata furnizorilor externi.

Mai mult decat atat, reactiile pe care le avem din partea partenerilor nostri din teritoriu  confirma faptul ca zona de distributie, cel putin cea careia i se adreseaza si cu care lucreaza OMNILOGIC, a castigat semnificativ in profitabilitate in 2005 fata de 2004.

Este adevarat, ca piata romaneasca nu a inregistrat in ansamblu o crestere la fel de spectaculoasa, dar, atat pentru OMNILOGIC cat si pentru partenerii sai, cresterea a fost mult mai rapida decat media pietei, explicatia fiind ca am preluat anumite cote de piata ce au apartinut  competitorilor mai putin performanti.

OMNILOGIC a inchis anul fiscal 2004 cu o cifra de afaceri de aprox. 120 milioane de dolari, iar bilantul la 30 septembrie 2005 depasea deja 110 milioane USD.

Este o realizare de exceptie, cu atat mai mult cu cat o mare parte a colegilor nostri din piata de IT&C se confrunta acum atat cu reevaluari in minus a cifrelor lor de afaceri din anii precedenti, cat si mai ales cu scaderi dramatice, de zeci de procente a profiturilor.

Credem ca, in sfirsit, procesul de consolidare a pietei in zona traditionala de IT&C se afla in faza finala. Mai mult ca sigur in urmatorii 2 ani, si mai ales in contextul integrarii iminente in UE, o parte a actorilor specializati fie vor iesi din piata, fie se vor reorienta spre alte zone de business, altele decat zona traditionala de IT&C', a mentionat Gabriel Marin, Managing Director OMNILOGIC.

Infiintata in 1992, compania OMNILOGIC este liderul pietei de IT&C din Romania. In perioada de la infiintare si pana in prezent, firma a initiat si a consolidat parteneriate strategice cu principalii producatori din zona IT&C (IBM, HP, Dell, SUN Microsystems, Cisco, Nortel, Ericsson, Harris, SMC, RAD DataCom, Novell, Corel, etc). De altfel, OMNILOGIC a fost implicata, direct sau indirect, in marea majoritate a proiectelor de infrastructura IT&C, nationale si regionale, atat din sectorul privat cat si din sectorul public.

Cu o strategie coerenta in zona distributiei cu valoare adaugata (Value-Added Distributor) si cu o cifra de afaceri consolidata in Romania si in zona Central Est-Europeana de aprox 120 milioane USD in 2004, OMNILOGIC  se pozitioneaza în avangarda dezvoltarii tehnologice din domeniul IT&C.