.

Ștefan COJANU - Director General - Oracle România
'Vrem să devenim cea mai admirată companie de software până în 2010'

Multinaționala Oracle s-a impus în România printr-o prezență puternică în toate sectoarele cheie ale economiei. Portofoliul său de clienți cuprinde organizații guvernamentale, societăți financiar-bancare, companii de infrastructură și telecomunicații, industrii și utilități, distribuție, retail și servicii.

De altfel, Oracle a fost prima mare companie de software care și-a deschis un birou de reprezentanță la București, în decembrie 1995. Astfel, Oracle a contribuit decisiv la dezvoltarea mediului de afaceri de la noi, prin oferirea unei suite de soluții și servicii ce au permis optimizarea performanțelor de afaceri ale companiilor autohtone. Încă de la debutul său pe piața noastră, Oracle România s-a implicat în dezvoltarea sistemului de învățământ românesc, fiind prezentă în procesul de pregătire a tinerilor pentru o carieră profesională de succes. Astfel, odată cu deschiderea la București a primelor centre Oracle de servicii și tehnologie, compania cunoaște o transformare majoră, trecând de la o simplă filială a unei companii multinaționale, la o platformă ce susține activitatea globală a corporației. Oracle România deține astăzi 450 de angajați, compania susținând un ritm anual de creștere ce depășește net media evoluției pieței locale de IT. Astfel, în ultimul an fiscal, încheiat la 31 mai 2005, compania s-a situat pe poziția a doua în regiunea EE&CIS (European Enlargement & Commonwealth Independent States), după Rusia, în cadrul Corporației, ca dinamică de creștere. După cum se știe deja din studiile internaționale ale The Economist și Heritage Foundation, Brazilia, Rusia, India și China sunt cele patru ținte majore ale dezvoltării industriilor IT&C în perioada 2005 '“ 2010. Conform studiilor IDC, Oracle România se situează pe locul 1 la vânzările de baze de date, cu 77% cotă de piață în 2004, și tot pe primul loc la vânzarea de licențe pentru Serverul de Aplicații, cu 25,8%. În privința vânzării și a suportului pentru Aplicații, în 2004, Oracle România a înregistrat o cotă de piață de 17,4%, clasându-se astfel pe locul 3, iar pentru soluții de Business Intelligence, compania a ocupat primul loc în 2004, cu o cotă de piață de 36,9%.
'Rezultatele foarte bune de până acum ne creează, desigur, așteptări mari pentru viitor. Vrem, astfel, să devenim cea mai admirată companie de software până în anul 2010 și să ne dublăm cifra de afaceri în același orizont de timp', afirmă Ștefan Cojanu, Director general al Oracle România.
În 2006, Oracle va finaliza la Romtelecom implementarea aplicațiilor Financiar, Achiziții și Inventory Management. Printre proiectele ample dezvoltate de companie se numără și sistemul de ticketing și management financiar la CFR - Marfă, Călători și Infrastructură, modulele Oracle Financials și Oracle Logistics la Orange, sistemul pentru contabilitate generală și raportare financiară la Rompetrol, sistemul financiar integrat la Michelin România, sistemul informatic complex la Oltchim Râmnicu Vâlcea.
Pe lângă segmentul companiilor mari, Oracle România vizează și piața IMM, cu o pondere de peste 80% în peisajul economiei românești, printr-o strategie de abordare și o ofertă adaptată, atât pe zona de infrastructură tehnologică, precum și pe partea de aplicații.
Viziunea educațională a companiei se regăsește atât în zona pre-universitară ('Academia Oracle'), cât și în cea academică ('Inițiativa Academică Oracle') și post-universitar ('žCentrele de Excelență Oracle'). Cel mai recent proiect educațional îl reprezintă semnarea protocolului de colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării pentru completarea programei școlare pentru clasa a XII-a cu modulul de tehnologii de baze de date 'Database Design and Programming with SQL'.
Oracle și-a dezvoltat în România o comunitate de parteneri ce reunește circa 100 de 'membri', producători independenți de software, integratori de sistem, reseleri sau parteneri multinaționali. Astfel, peste 60% din veniturile înregistrate de Oracle România pentru vânzările de licențe și servicii suport sunt realizate indirect, prin intermediul partenerilor. În prezent, în România funcționează 10 centre de servicii și tehnologie active, cu 350 de angajați dedicați administrării resurselor și asigurării suportului pentru partenerii Oracle din zona EMEA, a suportului tehnic pentru utilizatorii de soluții Oracle din întreaga lume, dezvoltării și testării software pentru Corporația Oracle, centrului de reînnoire a contractelor de suport tehnic, vânzării de produse și servicii de instruire Oracle pentru regiunea EMEA etc.