.

Orange și WWF (World Wide Fund for Nature) au lansat un sistem de etichetare ecologică care evaluează performanța de mediu a telefoanelor. Sistemul de etichetare este similar celor folosite pentru automobile sau pentru alte aparate electrocasnice, dar este o noutate pe piața de telecomunicații din România.

Pe lângă caracteristicile tehnice, preț sau design, cei care doresc să își achiziționeze un nou model de telefon vor putea de acum înainte să facă selecția și în funcție de impactul aparatului asupra mediului. În magazinul online Orange, la secțiunea terminale, clienții pot afla, de exemplu, care sunt emisiile de CO2 generate de un anumit model, ce eficiență energetică are acesta, în ce măsură poate fi reciclat sau care sunt eforturile făcute de producători pentru a limita folosirea substanțelor periculoase care pot prezenta un risc pentru oameni și mediu.

 

Evaluarea telefoanelor are la bază 5 indicatori, luându-se, totodată, în considerare principalele etape din ciclul de viață al produsului: fabricare, transport, funcționare. Cei 5 indicatori (,,limitarea emisiilor de dioxid de carbon", ,,eficiență energetică", ,,conservarea resurselor naturale", ,,reciclare", ,,producție eco-responsabilă") sunt centralizați într-unul singur, denumit ,,performanță de mediu". Cu cât acest parametru are o valoare mai mare, cu atât telefonul are un impact mai redus asupra mediului. Clienții pot vedea și în magazinele Orange, pe eticheta telefoanelor, care este valoarea „performanței de mediu„. Sistemul de evaluare ia în calcul informațiile oferite de producătorii de terminale și este realizat de BIO Inteligence Service , o companie cu experiență în măsurarea performanței de mediu.

 

"Prin lansarea proiectului de etichetare ecologică împreună cu World Wide Fund for Nature, una dintre cele mai mari și eficiente organizații internaționale independente care derulează proiecte pentru conservarea naturii, reușim să oferim clienților Orange șansa de a lua o decizie responsabilă atunci când achiziționează un nou telefon. De asemenea, inițiativa reunește atât eforturile producătorilor, ale operatorului, dar și ale clienților, pentru ca, pe termen lung, impactul asupra mediului înconjurător să se reducă considerabil", precizează Cătălina Pîslaru, CSR Officer.

 

,,Suntem încântați să demarăm acest proiect împreună cu Orange, un partener important al organizației WWF la nivel internațional. Prin intermediul acestui sistem de etichetare, ne dorim să oferim consumatorilor din România informațiile de care au nevoie pentru a alege un produs care să afecteze cât mai puțin sănătatea lor și a mediului. În momentul în care un număr tot mai mare de oameni vor lua decizia de cumpărare în funcție de impactul produsului asupra mediului, vom fi mai aproape de acea economie verde pe care ne-o dorim", precizează Luminița Tănasie, director de program al WWF în România.

 

Sistemul de etichete ecologice este disponibil în magazinul online Orange, în variantă extinsă, iar în rețeaua Orange shop și în magazinele partenere clienții vor vedea pe eticheta telefoanelor doar indicatorul „performanță de mediu".