.

Primul operator mobil în funcție de clienții deținuți, Orange România, a finalizat programul său de franciză către 171 de magazine din 82 de localități, în urma unei investiții de peste 4 milioane de euro, inițiat în luna aprilie 2009, conform liderilor companiei. „Programul a fost conceput pentru a-i ajuta pe antreprenori să obțină performanțe pe o piață matură și competitivă, în care rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă a depășit 130%, și să crească calitatea serviciilor oferite clienților. Astfel, Orange își consolidează poziția de operator telecom cu cea mai extinsă rețea de distribuție din România", susține Orange România.

Recesiunea obligă operatorii să pună accent pe comerțul retail

Pe lângă cele 171 de unități în franciză, Orange România mai deține 99 magazine proprii și alte 117 puncte de vânzare pe baza parteneriatului cu lanțul de retail Euro GSM și 77 cu rețeaua Say. Rezultă un total de 464 de puncte de vânzare, care probează eforturile companiei de capilaritate la nivel național. Noul concept de franciză include o zonă interactivă, în care clienții au posibilitatea să testeze terminale mobile noi, precum și serviciile de date mobile prin intermediul laptopurilor conectate permanent la internet sau serviciile de telefonie fixă. Antreprenorii care au deschis francizele se bazează pe expertiza oferită de Orange România pentru a furniza clienților servicii profesioniste. Angajații din rețeaua Orange store au aceleași premise pentru dezvoltarea profesională ca și angajații companiei Orange, susțin oficialii companiei. Rețeaua are peste 500 de angajați pregătiți special prin cursuri dedicate.

 

La nivel european, prioritatea Orange este HD Voice

În planul dezvoltării europene, de grup, Orange pune accentul pe serviciile ce aduc satisfacție clienților, rating ce atinge 90%, după cifrele grupului, pe creșterea ARPU și pe reducerea migrării clienților către alte rețele. Rețeaua operatorului francez suportă acum standardul HD Voice, implementat deja în țări ca Marea britanie, Belgia, Armenia și Moldova (prima piață unde serviciul a fost testat în septembrie 2009). Noul serviciu a început să funcționeze și în Spania (în regiunea Catalonia) și în Egiptul, la Cairo, unde reprezintă primul serviciu HD Voice din Africa și va fi extins în 2011 și în țări ca Elveția, Luxembrutg și Republica Domnicană, conform analiștilor americani de la Arc Chart (Rethink Markets). Din păcate, România nu figureză încă în aria de extindere a noului serviciu. Pentru acest serviciu au fost lansate, în mod special, șase terminale mobile între care Nokia N8 și E5, Samsung Omnia 7 și B7350, LG-A310 și HTC Desire HD. HD Voice reduce zgomotul de fundal și crește calitatea sunetului. Oficialii Orange au inițiat un sondaj în rândul clienților săi și au descoperit că 86% dintre aceștia își doresc terminale cu HD Voice atunci când ăți schimbă vechile terminale mobile, iar peste 70% dintre aceștia au testat deja noile servicii. Operatorul susține că „noul serviciu elimină virtual distanța dintre vorbitori în așa fel încât aceștia au senzația că vorbesc în aceeași cameră". Nivelul sunetului este ridicat cu ajutorul unui codec care folosește o gamă de frecvențe înalte între 50-7000 Hz, în comparație cu actualul codec de vorbire la telefon, cu o gamă cuprinsă între 300-3400 Hz. Intervalul extins al HD Voice se poate regăsi acualmente numai în rețeaua Orange 3G, conform analiștilor americani.