.

Totalul clienților Orange, la nivel global, se ridica la 41,4 milioane pe 31 iulie 2002, dintre care 18,6 milioane în Franța (unde Orange are o cotă de piață de 49,3%), 12,8 milioane în Marea Britanie și 10 milioane în restul lumii (ROW).
Spre deosebire de tendința globală, veniturile anuale medii per utilizator ale Orange sunt în creștere în Marea Britanie și într-un ritm de scădere mai atenuat decât în alți ani, în Franța. Veniturile medii anuale per utilizator se calculează prin împărțirea veniturilor din rețeaua GSM (traficul care pleacă din rețea, traficul care intră în rețea, taxele de acces, roaming-ul vizitatorilor în rețea și serviciile cu valoare adăugată) pe ultimele 12 luni, la numărul mediu de clienți în aceeași perioadă. Calculul reprezintă media mediilor lunare ale utilizatorilor (totalul acestora la începutul și la sfârșitul lunii împărțit la 2). În Marea Britanie, Orange are venituri și din apelurile vocale către rețeaua Orange originate în alte rețele britanice, ceea ce nu se întâmplă pe piețe ca Franța sau România, de aceea veniturile medii anuale per utilizator nu sunt întotdeauna direct comparabile.

În Franța, Orange începe taxarea la secundă de la primul 'Alo'
Orange taxează la secundă! Nu e o noutate. Nou este faptul că Orange renunță la primul minut indivizibil, taxarea la secundă intrând în funcțiune din momentul începerii convorbirii - deocamdată, doar în Franța, pentru că măsura nu va fi aplicată în următoarea perioadă și în România. Orange, filiala de telefonie mobilă a operatorul France Telecom, dă un pas înapoi în fața consumatorilor francezi. Compania va aplica, începând cu 15 septembrie 2002, taxarea la secundă chiar din momentul începerii unei convorbiri telefonice, informează cotidianul 'La Tribune' în ediția sa online. Decizia a fost luată în urma unei dispute juridice cu o asociație a consumatorilor francezi. UFC-Que Choisir a dat în judecată trei operatori de telefonie mobilă din Franța pe motiv că, utilizând politica minutului indivizibil, precum și a facturării pe intervale de 15, 30 sau 60 de secunde, operatorii de telefonie mobilă pot taxa un timp de convorbire care nu este niciodată consumat de clienți. Potrivit asociației, din totalul timpului de convorbiri facturat, aproximativ 25-30% nu este utilizat de consumatori. Procesul a fost deschis la tribunalul din Nanterre, iar pentru Orange decizia finală a curții a fost pronunțată pe 22 mai, dând câștig de cauză asociației consumatorilor. Decizii similare au fost pronunțate și în cazul celorlalți doi operatori de telefonie mobilă implicați în proces, SFR și Bouygues Telecom. Astfel, toate cele trei companii s-au văzut nevoie să renunțe la metodele de tarifare incriminate.
Decizia de facturare la secundă chiar și a primului minut de convorbire va fi însoțită de creșterea tarifelor apelurilor din rețeaua Orange către rețelele SFR și Bouygues Telecom cu 0,002 euro pe secundă.
În România nu se pune, deocamdată, problema renunțării la minutul indivizibil. Cel puțin așa spun oficialii filialei Orange de la București. 'Nu vom introduce această politică tarifară, nu este necesar deocamdată. Noi taxăm la minut (primul minut) pentru că includem o serie de servicii gratuite. În plus, așa este mai simplu pentru operator și mai economic pentru client', a declarat Bernard Moscheni, chief operating officer la Orange România.

Orange a lansat serviciul de mesagerie însoțită de imagini
Compania Orange a lansat, în Marea Britanie, serviciul de mesagerie însoțită de imagini în culori, devenind a doua companie din această țară care oferă o astfel de facilitate clienților săi. Serviciul permite utilizatorilor cu terminale compatibile să trimită și să primească imagini color prin intermediul telefoanelor și este considerat drept cea mai nouă inițiativă din domeniu. Specialiștii estimează că acest serviciu va aduce în următorii doi ani un plus de 10-15% la veniturile anuale ale companiilor. Tariful pentru trimiterea unei imagini color este de 60 de cenți, fiind de trei ori mai mare decât în cazul unui mesaj text. Strategia financiară diferă de cea a operatorului T-Mobile, care percepe o taxă lunară de 20 de lire sterline, în schimbul căreia clientul poate trimite până la 350 de imagini color.