.

France Telecom a anunțat că intenționează să cumpere încă 12% din acțiunile Orange

pentru a obține control total asupra operatorului mobil. Surse apropiate celor 2 operatori spun că afacerea s-ar

putea ridica la 4,7 miliarde euro, plătite sub formă de acțiuni France Telecom. Compania franceză a achiziționat

al doilea cel mai mare operator mobil european, Orange, în august 2000 pentru 43,2 miliarde euro. În România,

Orange deține pachetul majoritar la Orange România, al doilea operator ca mărime, cu o cotă de 44,7% din piața

mobilă (2,211 milioane utilizatori la 31 decembrie 2002) și venituri de 393 milioane euro în 2002.
France

Telecom a obținut rezultate slabe în 2002, acumulând datorii de circa 70 miliarde euro, dintre care în 2003 este

obligat să ramburseze 15 miliarde euro. Controlul asupra Orange i-ar asigura acces la resurse financiare, date

fiind performanțele excelente ale acestuia. Într-o conferință de presă din decembrie 2002, Orange anticipa pentru

2003-2005 un cash-flow net cu 5-7 miliarde euro mai mare decât estimările analiștilor de piață, în timp ce

cheltuielile de capital vor fi cu 3 miliarde mai mici, în special datorită amânării proiectelor legate de

infrastructura 3G. Lansarea 3G în Marea Britanie va fi amânată pentru 2004, însemnând că în Franța ea va întârzia

până în 2005. Știrea este cât se poate de proastă pentru producătorii de echipamente.
Reducerile de la Orange

reprezintă principalele economii pe care se bazează France Telecom în planul de restructurare a datoriilor sale.

Analiștii le apreciază, însă, drept prea drastice. 'Orange s-a mândrit întotdeauna cu rețeaua sa de primă clasă,

serviciile inovative și marketingul de vârf. Credem că reducerile adânci ale cheltuielilor de capital - care vor

aduce raportul capex-vânzări la 10% în 2005 - vor cauza pierderea avantajului dat de capacitatea rețelei și

calitate', avertizează analiștii de la JP Morgan, citați de publicația 'CommunicationsWeek International'.

Raportul capex-vânzări al Vodafone este preconizat la 16% în aceeași perioadă.
La 31 decembrie 2002, Orange

avea 44,4 milioane clienți la nivel mondial (în companiile la care deține pachetul majoritar - Franța, Marea

Britanie, Belgia, Olanda, Elveția, România, Danemarca, Slovacia, Coasta de Azur, Republica Dominicană, Camerun,

Botswana și Madagascar.). Orange mai deține acțiuni și în companii de telefonie mobilă din Italia, Germania,

Portugalia, Austria, Thailanda și Mumbai (India). Orange activează în 20 de țări din întreaga lume și urmărește

ca, până în anul 2005, să aibă o prezență pe piață care să vizeze 1,5 miliarde de clienți.