.

În 2011, Orange România a obținut venituri de 937 milioane de euro, din care 239 milioane de euro în ultimul trimestru, iar acestea corespund în totalitate așteptărilor companiei. "Aceste rezultate bune confirmă poziția de lider pe piața telecomunicațiilor mobile din România și direcția pe care o urmează Orange pentru atingerea obiectivelor stabilite prin strategia Conquests 2015. Programele ample de investiții în extinderea și modernizarea rețelelor 2G și 3G, în soluții de îmbunătățire a experienței clienților noștri și în rețeaua de distribuție s-au dovedit eficiente. Vom continua aceste programe și anul acesta, pentru a le oferi clienților, într-un mod inovativ, servicii de calitate la un raport bun calitate-preț, simplitate și eficiență." precizează Jean-François Fallacher (foto), CEO Orange România.

 

Deși veniturile au scăzut cu 3,6% comparativ cu anul precedent, ultimul trimestru evidențiază o tendință de revenire a veniturilor totale, cu o descreștere de doar 1,6% comparativ cu perioada corespunzătoare anului trecut. Venitul mediu anual pe utilizator (ARPU) a fost de 82 euro.

 

La 31 decembrie 2011, Orange România avea 10.262.065 clienți. În ultimul trimestru baza de clienți a înregistrat o creștere cu peste 78 de mii de noi clienți față de trimestrul anterior.

 

La finalul anului trecut Orange a oferit în premieră viteze de date mobile de până la 43,2 Mbps în București, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Timișoara și în zonele lor metropolitane. Astfel, Orange asigură cea mai rapidă rețea de date mobile din România. De asemenea, compania a investit în rețeaua de date 3G/HSDPA, oferind internet mobil de mare viteză de până la 21,6 Mbps în peste 550 de localități și la metrou. Prin investițiile în rețea, Orange acoperă acum 99.87% din populația României în rețeaua 2G și 82.51% în rețeaua 3G, din care 78.23% beneficiază de viteze de transfer date de până la 14,4 Mbps.

 

În 2011, Orange a avut o contribuție importantă în evoluția pieței de tablete și smartphones. Astfel, vânzarile de smartphones au depășit ca valoare vânzările cumulate din anii precedenți, având o creștere în volum de 63% față de 2010. Rețeaua Orange a fost modernizată intens pentru a susține creșterea cu 62% a traficului de internet mobil la viteze crescute, pentru aceste tipuri de telefoane.

 

Anul trecut Orange a înregistrat o creștere puternică a audienței online, ajungând la 1.100.000 de vizitatori unici pe lună pe www.orange.ro și la peste 600.000 utilizatori unici pe Portalul Orange pe mobil, obținând cea mai mare audiență pe segmentul telecom.