.

Panasonic Corporation a anunțat astăzi că a reușit să dezvolte un nou catalizator care folosește un compus metalic alcalin pentru a descompune și purifica particulele de materie din gazul de eșapament al motoarelor diesel și că a început livrările de mostre luna aceasta.

Pe măsură ce reglementările privind emisiile de carbon au devenit mai presante, în special în Japonia, Statele Unite și Europa, acest catalizator este foarte așteptat deoarece prezintă o soluție ieftină pentru autovehiculele diesel.

Noul catalizator pe bază de metal alcalin dezvoltat de Panasonic Ecology Systems Co., Ltd., o filială a Panasonic Corporation, accelerează oxidarea particulelor și le descompune direct, fără a folosi platina. El oferă același nivel de performanță a combustiei ca un catalizator cu platină, dar la o temperatură mai joasă (cu aproximativ 20%, experiment de laborator).

Asta înseamnă că e necesară mai puțină energie pentru a menține temperatura optimă pentru reacțiile catalitice, reducând astfel emisiile de CO2 și contribuind la conservarea energiei.

Când este utilizat la aceeași temperatură ca și catalizatorul convențional, cu platină, noul catalizator chiar mărește viteza de combustie. Prin comparație, actualul echipament de tratare a gazului de eșapament de la mtoarele diesel folorește platina drept catalizator de purificare, sporindu-i costurile și făcându-l susceptibil la fluctuații de preț. În plus, echipamentul convențional consumă combustibil pentru a menține temperatura necesară pentru reacția catalitică la nivelul optim în timpul tratării particulelor, reducând astfel efectul de ansamblu al echipamentului. Echipamentul standard pentru tratarea gazului de eșapament al motoarelor diesel constă într-un convertor de oxidare diesel (DOC) , care elimină hidrocarburile (HC) și monoxidul de carbon (CO), și un filtru de particule îmbrăcat în catalizator (DPF) , care elimină particulele. La un catalizator convențional, convertorul în sine necesită și el platină, pentru a produce dioxid de azot (NO2), deoarece catalizatorul convențional nu poate descompune particulele fără acțiunea de oxidare a NO2. Totuși, cum noul catalizator poate descompune particulele fără a utiliza NO2, cantitatea de platină folosită de convertor poate fi redusă semnificativ, reducându-se astfel și costul total al echipamentului.

Pe lângă faptul că utilizează un nou compus metalic al catalizatorului, Panasonic a creat și o tehnologie de îmbrăcare a acestuia care sporește performanța catalizatorului cu o varietate de filtre (cordierită , SiC , metal, etc.). A fost dezvoltat și un nou aditiv, pentru a rezolva problema de durabilitate asociată cu un catalizator pe bază de metal alcalin, făcând astfel posibilă noua tehnologie. Panasonic deține în prezent 84 de patente în Japonia și 7 patente în străinătate, incluzându-le pe cele care așteaptă să fie aprobate.

Panasonic va reduce costul și consumul de energie al echipamentului de tratare a noxelor produse de motoarele diesel cu ajutorul noului său compus metalic alcalin.

Caracteristici detaliate

1. Combustia particulelor fără a utiliza platină

Noul catalizator se bazează pe un compus metalic alcalin care produce o specie activă de metal alcalin la temperatura de reacție. Metalul activ accelerează oxidarea particulelor (în special cele de carbon), descompunându-le în CO2. Spre deosebire de catalizatorii convenționali, acest catalizator nu utilizează platină.

2. Combustia particulelor la o temperatură mai joasă

Noul catalizator cu compus metalic alcalin asigură același nivel al combustiei ca și catalizatorul convențional cu platină, dar la o temperatură mai joasă. De aceea, temperatura echipamentului de tratare a noxelor motoarelor diesel poate fi coborâtă, reducând cantitatea de combustibil arsă pentru a menține temperatura de reacție și sporind eficiența energetică a echipamentului.

3. Reducerea costurilor echipamentului de tratare a gazului de eșapament diesel

Echipamentul de tratare a noxelor motoarelor diesel constă într-un convertor de oxidare care elimină hidrocarburile (HC) și monoxidul de carbon (CO), și un filtru de particule îmbrăcat în catalizator, DPF, care elimină particulele. La un catalizator convențional, convertorul în sine necesită și el platină, pentru a produce dioxid de azot (NO2), deoarece catalizatorul convențional nu poate descompune particulele fără acțiunea de oxidare a NO2. Cum însă noul catalizator poate descompune particulele fără a utiliza NO2, cantitatea de platină folosită de convertor poate fi redusă semnificativ, reducându-se astfel și costul total al echipamentului.