.

Se preconizează că piața globală dedicată muzicii digitale, furnizată atât prin intermediul conexiunilor în bandă largă, cât și prin intermediul rețelelor de telefonie mobilă, va crește de 6 ori în perioada 2005 '“ 2010, conform unui studiu efectuat de compania iSuppli. Însă datorită faptului că serviciile broadband și cele dedicate telefoanelor mobile se luptă pe același spațiu digital, competiția pentru jucătorii mari din această zonă se va intensifica tot mai mult.

Piața muzicii digitale este compusă din piața muzicală dedicată telefoniei mobile și piața de acces broadband dedicată aceluiași sector. Creșterea serviciilor ce ofereau melodii mobile a fost susținută de succesul înregistrat de tonurile de apel și de fragmentele din melodii celebre, piața mobilă migrând în prezent către oferirea melodiilor în formă completă.
Piața muzicală broadband a explodat în 2005, pe primul loc aflându-se magazinul online iTunes, creat de Apple Computer, iar serviciile dedicate acestui sector au înregistrat în total 2,5 mil. abonați la sfârșitul lui 2005.
Datorită creșterii rapide a acestor 2 segmente, iSuppli crede că piața mondială de muzică digitală va atinge cifra de aproximativ 14,9 mld. USD în 2010, crescând cu o rată anuală compusă de 40,7%, comparativ cu cele 2,7 mld. USD înregistrate la finele lui 2005.
Pe de altă parte, piața muzicală cu distribuție fizică (de ex., în format CD) va scădea la aproximativ 19,6 mld. USD până în 2010, comparativ cu cele 27,3 mld. USD înregistrate în 2005.
În 2006, muzica digitală a reprezentat 12% din totalul veniturilor anunțate de casele de înregistrări audio. iSuppli crede că această cifră va crește la 40% din totalul veniturilor până în 2010. Având în vedere că numai în 2005 comercializarea muzicii a înregistrat un total de aproape 33 mld. USD, aceasta reprezintă o oportunitate enormă pentru cei implicați în lanțul de distribuție broadband sau mobilă a muzicii digitale, însă în același timp reprezintă un pericol real pentru industria muzicală.
Casele de înregistrări sunt principalii jucători în cadrul unui lanț de distribuție a muzicii digitale, acesta incluzând de asemenea magazinele online, precum iTunes, operatorii de rețele mobile, producătorii de mp3 playere și terminale mobile, distribuitorii de muzică, companiile producătoare de platforme software și furnizorii de tehnologii.
Iată principalele tendințe de pe piața muzicii digitale:
- crește tot mai mult competitivitatea dintre serviciile de muzică broadband și cele mobile.
- muzica mobilă generează noi forme de venituri, dispunând de un risc redus al piratării melodiilor.
- se practică o integrare verticală a terminalelor dedicate muzicii, a software-ului și a magazinelor online, tot mai mulți competitori copiind modelul de succes iTunes/iPod.
- numărul tot mai mare de melodii disponibile pentru descărcare pe terminalele mobile și creșterea numărului de telefoane mobile dotate cu capabilități de redare audio reprezintă o amenințare competitivă pentru serviciile muzicale broadband și pentru playerele MP3 clasice. Numărul terminalelor mobile cu capabilități audio a depășit deja numărul playerelor MP3, raportul fiind de 2:1.