.

Poșta Română și telegrama electronică
Poșta Română a introdus un serviciu de poșta electronică: "e-Post - un serviciu care oferă posibilitatea transmiterii și recepției de mesaje prin rețeaua Internet", care se defășoară după modelul serviciului de telegrame prin telegraf (acum prin Internet!). Cu alte cuvinte, daca nu aveti acces la e-mail, puteți merge la Poștă, scrieți pe hârtie mesajul și îl predați la ghișeu. Poșta Română a neglijat investiția în facilități de recunoaștere automata a scrisului de mână pentru editarea de documente, așa că mesajul este introdus manual de către un angajat al oficiului poștal. Destinatarul primește la oficiul poștal cel mai apropiat. Ceea ce îl face un serviciu de mesaje poștale scurte și neconfidențiale. Nu se precizează nimic de facilități de scanare sau fax pentru personalizare sau documente autentificate sau pur si simplu semnate. Destinatarul primeste o variantă tipărită a mesajului scris de mână de expeditor și poate opta să viziteze oficiul poștal cel mai apropiat, pentru a verifica dacă a primit mesaje electronice sau să aștepte să primească mesajele acasă. Ideal pentru vizitatorii și locuitorii din vârful munților sau alte locații izolate, dar mai ales pentru nivelul costurilor de transport ale Poștei Române. Poșta Romana și-a lansat oficial site-ul, care "e în Flash, cum îmi place mie", cum ar fi spus pensionarii dintr-o recenta campanie de publicitate.

Poșta Română lansează un nou serviciu de curierat rapid internațional - SkyPack
Poșta Română a lansat pe 4 martie serviciul de curierat rapid internațional SkyPak, creat printr-un parteneriat cu TNT România. Serviciul este oferit prin toate oficiile poștale cu asistență vamală, precum și prin punctele/centrele de prelucrare pentru curieratul rapid (92 de oficii la nivel național), fiind deschis în relație cu 196 de țări. Serviciu asigură preluarea de la domiciliul/sediul clienților a trimiterilor SkyPak, atât a celor care conțin documente, cât și a celor care conțin mărfuri, în baza unui apel telefonic.
SkyPak este un serviciu cu timp garantat de distribuire, cu o structură de tarife clară și avantajoasă pentru clienți, oferind și posibilitatea urmăririi directe a traseului transportului prin Internet în toate fazele sale (pe site-ul www.skypak.com). Greutatea maximă admisă pentru o trimitere SkyPak este de 30 kg, iar pentru o serie de trimiteri ale aceluiași expeditor către o anumită destinație, este de 500 kg, în condițiile în care expeditorul trebuie să completeze un singur formular de transport pentru întreaga serie de trimiteri. Alte caracteristici ale serviciului sunt posibilitatea de a plăti în avans, timpi de tranzitare reduși, dovada distribuirii și identificarea simplă a documentelor. Trimiterile care conțin documente sunt ambalate în anvelope plastifiate personalizate cu sigla SkyPak și sigla Postei Române, puse la dipozitia clienților gratuit. În cazul trimiterilor ce conțin marfă (mostre sau cu valoare declarată), expeditorul poate folosi ambalaje proprii, din carton.
"Prin lansarea noului serviciu Skypak și asocierea cu TNT a Poștei Române, clienții companiei noastre vor putea avea acces la o rețea globală de mari dimensiuni, în condiții de preț foarte avantajoase, comparativ cu alte servicii similare de expediție la nivel internațional", a declarat Gabriel Mateescu, președintele Poștei Române.