.

Poșta Română evaluează posibilitatea unor parteneriate care să îi furnizeze fondurile, echipamentele și expertiza necesară intrării pe piața telecomunicațiilor de la 1 ianuarie 2003, pentru a furniza servicii de telefonie fixă. 'žCompania are capacitatea financiară pentru susținerea programului investițional, care va necesita fonduri apreciabile, iar infrastructura tehnică de care dispune permite furnizarea serviciilor de telefonie fixă', a declarat președintele companiei, Gabriel Mateescu.
Poșta Română va investi, din surse proprii sau de la parteneri, în jur de 300 milioane USD pentru a putea intra pe piața telecomunicațiilor încă de la 1 ianuarie 2003. Pentru aceasta, până la sfârșitul lunii septembrie, Poșta trebuie să aibă pusă la punct infrastructura. 'žEste un proiect imens pentru noi, care presupune multă muncă. În plus, este foarte important să luăm startul odată cu ceilalți, în caz contrar existând posibilitatea ca acest proiect să pice. Or, pentru a demara activitatea la 1 ianuarie 2003, momentul liberalizării pieței de telefonie, cel mai târziu la sfârșitul lui septembrie trebuie să avem pusă la punct rețeaua de distribuție, să avem semnate contractele cu furnizorii. Vom avea o toamnă grea', a declarat Gabriel Mateescu.
El a menționat că ideea de a intra pe piața telefoniei fixe a venit în China, unde a fost la începutul lunii iulie într-o delegație oficială condusă de președintele Ion Iliescu, și unde 'žalții au venit cu ideea și de ce nu, de fapt așa au și promis, cu banii'. 'žDe ce să nu iei în considerare ofertele pe care ți le fac alții, mai ales că se oferă să vină și cu bani dacă este nevoie. Am avut diverse discuții cu oficiali ai unor companii din domeniu din China, cu furnizori de profit. La un moment dat, chiar Alcatel China s-a arătat interesată de un parteneriat cu noi pe piața de telefonie fixă românească', a comentat Gabriel Mateescu. Alcatel Bell Shanghai și Huawei Shenzhen s-au arătat interesate să opereze pe piața românească, fiind în special interesate să testeze și să distribuie soluții CDMA în banda de 450 MHZ. Deschiderea completă a pieței de comunicații din România poate fi o oportunitate de dezvoltare a Poștei Române, prin punerea în valoare a prezenței sale în toate localitățile țării, a mai declarat la Shanghai, Gabriel Mateescu.
'žÎncă nu am luat o decizie în ceea ce privește forma juridică prin care va fi desfășurată această activitate. Poșta Română, care în prezent evaluează o serie de parteneriate, este deschisă oricărei colaborări în acest domeniu. Probabil că în final, după ce această afacere va fi pusă pe picioare, se va desprinde de Poșta Română și se va înființa o societate comercială nouă, la care, cel mai sigur, noi vom deține controlul', a anunțat Gabriel Mateescu.
Poșta Română estimează, pentru acest an, un profit net de 357,3 miliarde lei și venituri totale de 5.054,3 miliarde lei. Anul trecut, societatea a înregistrat venituri totale de 3.779,2 miliarde lei - în creștere cu 15,2% față de 2000 - și un profit net de 341,9 miliarde lei, în scădere față de 611,7 miliarde lei în 2000. În prezent, Poșta Română are peste 35.000 de salariați.
Poșta Română este a doua companie care și-a anunțat oficial intenția de a deveni competitor pe piața telefoniei fixe din România începând cu 1 ianuarie 2003. Primul anunț a fost făcut în iulie de către grupul Romania Cable Systems (RCS) & Romania Data Systems (RDS).

Infrastructura Poștei Române
se informatizează
La data de 9 iulie a.c., rețeaua de ghișee informatizate a Poștei Române acoperea 210 oficii poștale. Extinderea rețelei de oficii poștale informatizate se înscrie în planul de modernizare al Poștei Române, prin care aceasta își propune să atingă aproximativ 600 de oficii poștale informatizate până la sfârșitul anului, finanțarea fiind asigurată din fondurile proprii ale societății.
Conducerea companiei își mai propune dezvoltarea serviciilor financiare și de comerț electronic, precum și modernizarea clădirilor Poștei Române, urmând să fie alocați pentru acest proces peste 200 miliarde lei, dintr-un fond total de investiții de aproximativ 450 miliarde lei. 'žDe asemenea, suntem deschiși la orice ofertă venită din partea băncilor sau societăților de asigurări pentru a distribui diverse produse și servicii sau pentru a colecta, de exemplu, prime. Parteneriatul cu Banc Post ne-a făcut să ne gândim foarte serios la acest lucru', a mai explicat președintele Poștei.