.

Pe 24 martie 2003, Madonna a oferit, pentru prima oară online, un cântec: 'American

Life', un cântec anti-război ce costă 1,49 USD/ descărcare și este în format MP3 la calitate înaltă, total

nerestricționat. Cântecul a fost promovat timp de o săptămână înaintea lansării în mod similar a strategiilor

Amazon.com și a constat în bannere și reclame pe paginile web ale fanilor Madonnei. Site-urile ale căror reclame

rezultă în vânzări devin eligibile pentru premii. Lansarea marchează o răsturnare în abordarea Madonnei. Ea a fost

printre primii artiști care au dezaprobat public distribuirea muzicii ei pe Napster înainte de lansarea oficială,

blocând și distribuirea cântecelor sale prin servicii online cu abonament ca Pressplay sau Listen.com. Formatul

MP3 de bună calitate înseamnă că poate fi scris pe un CD sau transferat pe un dispozitiv portabil fără

restricțiile obișnuite la descărcarea melodiilor autorizate de marile case de discuri. În cazul în care noul

cântec ar fi nimerit înainte de lansare pe rețelele de schimb de fișiere, site-ul promitea că fanii vor primi în

aceeași zi cântecul în căsuțele lor poștale. Cum era de așteptat, cântecul a intrat online pe 23 martie, iar casa

de discuri l-a trimis prin email către fani în acea zi. În săptămâna ce a urmat lansării, 'mii' de oameni s-au

înregistrat să se afilieze la site, declară Warner Music. Cântecul a fost lansat simultan și pe servicii de muzică

online cu abonament, fiind prima oară când o producție Madonna a apărut pe un serviciu legal de muzică.