.

Guilherme Junior, fotograf brazilian, este câștigătorul distincției Campaign Award din cadrul Premiilor Mondiale Sony pentru Fotografie 2010. Competiția s-a adresat fotografilor amatori și a presupus înscrierea unei singure imagini ce capturează pasiunea și energia fotbalului, surprinse din punctul de vedere al fanilor – suișurile, coborâșurile, toate eforturile de care suporterii sunt capabili pentru a-și susține echipele preferate.

Imaginea câștigătoare, denumită ‘Twisters’, înfățișează suporterii echipei de fotbal Flamengo din Rio de Janeiro. Recunoscută drept echipa cu cei mai numeroși și mai călduroși fani din întreaga Brazilie, formațiunea din Rio de Janeiro a organizat un meci caritabil între jucătorii actuali și foștii jucători ai echipei, eveniment ce a atras 50.000 de spectatori la stadion. Imaginea câștigătoare înfățișează entuziasmul și bucuria suporterilor în timpul celui mai de succes an din istoria clubului, mulțumită câștigării campionatului național în anul respectiv.

Imaginea câștigătoare a fost realizată cu ajutorul camerei DSLR A200, de la Sony. Distincția se află deja la a doua ediție, în anul 2009 fiind acordată fotografei pakistaneze Sarah Ahmad pentru fotografia intitulată "The Love of the Game: a cook, a cleaner, a mother… and an attacking midfielder".

Delly Carr, unul dintre cei mai importanți fotografi sportivi internaționali și președinte al comitetului de arbitrii, a comentat: "Expresia acestei fane sumarizează energia și pasiunea transmise de magia fotbalului. Se diferențiază de restul mulțimii prin săritura plină de viață, o dată cu echipa de pe teren. Și-a canalizat întreaga energie într-o reacție explozivă. Fața ei radiază de bucurie. "

La auzul veștii, Guilherme Junior a spus: "Bucuria din momentul aflării rezultatului a fost mai mare decât voi putea vreodată descrie. Abia aștept să pot să împărtășesc vestea cu prietenii mei, profesorii și mentorii care au crezut permanent în talentul meu. Sunt recunoscător organizatorilor competiției și Organizației Mondiale pentru Fotografie pentru oportunitatea de a participa și de a primi această onoare".

"Prin Campaign Award căutăm acea imagine care suprinde magia și pasiunea pentru regele sporturilor, din perspectiva fanilor; am fost, încă o dată, copleșiți de răspunsurile pline de entuziasm pentru această categorie," a declarat James Kennedy, Director Brand Communications Sony Europe. "Fotografia câștigătoare de anul acesta îmbină spiritul și camaraderia fenomenului cultural numit fotbal."

Câștigarea distincției îi aduce lui Guilherme:

· Două bilete la Cupa Mondială FIFA 2010 din Africa de Sud, sponsorizate de Sony (transport și acomodare incluse)

· Două bilete VIP la gala de ceremonie a Premiilor Mondiale Sony pentru Fotografie, din aprilie 2010 de la Cannes, Franța (inclusiv biletul de avion și două nopție de cazare într-un hotel de lux de pe faimoasa Croazetă)

· O cameră DSLR și obiective de ultimă tehnologie de la Sony

· Oportunitatea de a fi unul dintre fotografii oficiali ai campaniei de imagine digitală Sony, din anul fiscal 2010

O selecție a imaginilor din lista scurtă a nominalizărilor, precum și imaginea câștigătoare a lui Guilherme vor fi expuse la Cannes, în aprilie 2010.