.

Cuvântul tipărit are, în continuare, o mare greutate pentru foarte mulți cititori, reiese din studiul „State of the Media Democracy" realizat de specialiștii de la Deloitte & Touche, în luna martie 2007.

Aproape trei sferturi dintre persoanele ce au luat parte la acest studiu au declarat că mai degrabă ar citi varianta tipărită a unei reviste, chiar dacă ar putea obține și varianta electronică a acesteia.

Web-ul este eficient,
însă este prea intruziv
Surprinzător, vechile canale media revin în forță, susține Ed Moran, specialistul  de la Deloitte în tehnologie, după cum reiese dintr-un interviu acordat eMarketer. Numeroase persoane citesc revistele pentru a fi informate cu privire la noile tendințe ale pieței.

Întrebați fiind care ar fi topul primelor 5 canale media pe care le vor frecventa și anul viitor, poziția a treia a fost ocupată de intenția citirii unei cărți tipărite.

Preferința pentru presa scrisă se reflectă și în atitudinile consumatorilor în privința publicității. Peste trei sferturi dintre intervievați au declarat că publicitatea pe Internet li se pare mai intruzivă, decât cea inserată în presa scrisă, iar aproape două treimi au arătat că ar acorda o atenție sporită reclamelor din presa scrisă (ziare și reviste).

Aceste concluzii reprezintă un puternic argument pentru menținerea utilizării câtorva canale media în campaniile publicitare. Totuși, datele nu pot un argument pentru renunțarea la eforturile de promovare digitală.

În cele de mai jos vă prezentăm categoriile de publicitate sau alte instrumente de marketing ce oferă cel mai ridicat indice de recuperare a investiției în campaniile de promovare:

  • plasamentele plătite – 30%
  • optimizarea motoarelor de căutare – 22%
  • marketing prin email – 12%
  • conferințe – 4%
  • PR (relații publice) – 4%
  • marketing afiliat – 3%
  • text ce vizează un context bine definit – 3%
  • bannere ce vizează anumite cuvinte cheie – 3%
  • ziare – 3%
  • promovare la punctele de vânzare – 2%
  • telemarketing – 2%
  • bannere – 1%
  • reviste tipărite – 1%
  • radio – 1%
  • TV – 1%

Ed Moran, specialistul Deloitte&Touche arată că, per ansamblu, rezultatele studiului semnalează nevoia apelării la strategii integrate de marketing. "Nu ar trebui să se mai facă distincție între canalele online și cele offline, pentru că nu există nici un motiv conceptual pentru care specialiștii în marketing să nu se gândească să apeleze la canale media multiple în cadrul campaniilor. Ideea că cele 2 forme de canale media – online și offline – sunt o amenințare, una la adresa celeilalte, nu e deloc sustenabilă", concluzionează specialistul Deloitte&Touche.

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 78 - septembrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: