.

Pentru că sunt implicate în majoritatea deciziilor de cumpărare ale familiei și sunt uneori atât de emoționale încât e greu să le înțelegi prin studii de piață, consumatoarele românce au fost principalul subiect de discuție la prima ediție a conferinței Marketing for Women, un eveniment din seria SMARK KnowHow. Privind femeia ca pe un cumparator important, evenimentul Marketing for Women a reunit 24 de profesioniști din industria românească de marcomm, research, media și fashion și doi specialiști internaționali pentru a face lumină în relația complicată dintre femeile din target și brand-uri. Ben Grossman (Senior Strategist, Jack Morton Worldwide) a venit din Boston să prezinte în premieră în România rezultatele raportului global Beyond Pink 2012. Am aflat de la el că presupunerile învechite folosite de marketeri în dezvoltarea campaniilor de comunicare fac ca 91% dintre femei să se simta neînțelese de către advertiseri, în condițiile în care acestea controlează 65% din totalul cheltuielilor globale.

Rezultatele raportului mai arată că în postura de consumator, la nivel global, femeia e mai degrabă loială ideii de ne-angajament față de brand, își schimbă repede deciziile fără a fi impulsiva, e foarte influentata de tehnologie, iar rozul o face să simtă că independența îi e amenințată.

Claire O'Connor (Senior Research Consultant, Discovery Networks) a prezentat rezultatele raportului pan-regional SHE: Her Search For Happiness, ce explorează aspecte ca relațiile intime, familia sau cariera - pentru a dezvălui ce anume le face pe femei fericite.

Deși 51% din romance au declarat că nu se simt mulțumite cu ce au realizat până la vârsta curentă, studiul le clasează pe locul întâi in topul celor mai fericite femei din regiune, 55% dintre ele declarând acest lucru. Tot în cadrul evenimentului, Claire a susținut și un workshop la care participanții au putut afla modalități prin care să-și conecteze brand-ul cu audiența într-o manieră emoțională.

Panelul dedicat studiilor de piață românești centrate pe consumatorul femeie a scos la iveală alte insight-uri ce pot fi exploatate de brand-uri:

Atunci când merg la cumpărături femeile își doresc control, conectare, experiențe, emoție și inspiratie, a arătat cercetarea IPSOS Research, realizată folosind metodologia IPSOS StoreTrekks™;

83% dintre cele peste 2 milioane de românce care au cont pe Facebook în România accesează rețeaua de socializare zilnic, iar 45% declară ca ar fi dispuse să cumpere direct de pe Facebook, potrivit datelor prezentate de Exact Cercetare și Consultanță ;

Un studiu Starcom MediaVest arată că adolescentele din Romania (14 - 18 ani) sunt mult mai implicate în a alege singure brand-uri din categorii cu impact social, dar au o influență importantă și asupra achiziției produselor de uz general, folosite în comun cu familia;

Din raportul Biroului Român de Audit și Tiraje am aflat că procentul româncelor absolvente de studii superioare s-a dublat din 2002 și că femeile de carieră au cel mai mare consum de media, în fruntea clasamentului aflându-se internetul (82%).

Conferința a inclus și o discuție despre cele mai bune campanii de comunicare românești ce au targetat femeile. Astfel, am vorbit despre conceptul de SHEconomy și aplicarea acestuia în noua platformă de comunicare a Doncafe centrată pe momentele de relaxare ale mamelor, despre înitiativa brand-ului DERO de a întineri și extinde target-ul prin activări neconvenționale care au in centru mascota Clabucel, despre cum transmite Redd’s feminitate într-o categorie a berii asociată cu bărbații și despre lupta gamelor Nufăr și Triumf împotriva streotipurilor .

Ultima zi a conferinței s-a încheiat cu propunerile a 5 creativi locali ce au răspuns provocării de a găsi o modalitate prin care un brand comercial poate să le redea femeilor încrederea în propriile forțe.

Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul a fost susținut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media și Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piața, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes, Femei în Afaceri și Radio Guerrilla.