.

Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) lanseaza, incepand cu anul 2009, primul serviciu de Copy Advice din Romania. Copy Advice este o procedura prin care companiile sau agentiile de publicitate pot solicita recomandari in realizarea unei comunicari comerciale, astfel incat sa fie respectate principiile si standardele etice in publicitate reunite in Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC.

 
 „Ne bucuram ca am reusit sa punem bazele unui serviciu de Copy Advice. Consideram ca in acest fel RAC, singurul organism de autoreglementare in publicitate prezent in Romania, poate contribui in mod real si eficient la dezvoltarea unui sistem etic de autocontrol in domeniul publicitatii in interesul public general. Si in publicitate prevenirea este mai eficienta decat tratamentul. Evaluarea potentialelor incalcari ale Codului de Practica in Publicitate inainte ca o campanie sa fie finalizata previne atat dezinformarea consumatorilor cat si risipa generata de refacerea campaniilor in cazul celor neconforme cu Codul de practica in Publicitate in prima varianta", a declarat Ecaterina Safarica, Presedintele organizatiei.

Detinatorii unei campanii de comunicare pot solicita Copy Advice pentru orice forma de publicitate, de la spot tv, radio, print, pana la forme neconventionale. Intregul proces dureaza trei zile de la depunerea solicitarii si raspunsul comitetului de Copy Advice poate contine inclusiv sugestii privind modificarile necesare pentru ca o comunicare sa fie conforma cu principiile etice prevazute de Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC.

Serviciul este oferit de RAC printr-o comisie de Copy Advice formata din conducerea executiva a asociatiei si un numar de experti special desemnati. RAC va oferi Copy Advice gratuit pana la sfarsitul anului 2009 oricarui detinator de campanie de comunicare, membru sau nu al asociatiei.

Structura romaneasca a serviciului de Copy Advice are la baza modele din alte tari europene, cu o experienta bogata in domeniu, precum  Marea Britanie, Austria, Spania, Belgia, Ungaria, Portugalia sau Italia. Acestea au fost adaptate la realitatile pietei de publicitate autohtone, avand in vedere problemele specifice cu care se confrunta anuntatorii.

In Romania, programul a fost conceput in urma consultarii cu companiile si agentiile membre ale organizatiei, care au atras atentia asupra necesitatii unui astfel de serviciu.

„Implementarea procedurii de Copy Advice reprezinta un alt pas important in maturizarea industriei romanesti de marketing si comunicare.  Speram ca efectele sa nu se lase asteptate si  sa scada numarul campaniilor contestate sau care ajung subiecte de discutie pentru C.N.A sau pentru Comitetele Etice RAC.Dar pentru a ajunge aici avem nevoie de sprijinul activ al tuturor membrilor nostri. Nu suntem aici ca sa judecam sau ca sa distrugem ideile creative ale agentiilor. Ne dorim sa fim constructivi si, impreuna cu cei care vor apela la noi, sa gasim acele solutii care sa puna in valoare ideile creative fara a aduce atingere eticii in comunicare", considera Victor Dobre, membru in Consiliul Director RAC si Directorul Executiv al International Advertising Alliance.

Despre RAC
Consiliul Roman pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non profit si independenta al carei obiect de activitate este autoreglementarea in publicitate. RAC a fost infiintat in anul 1999. In prezent are 48 de membri: companii care utilizeaza publicitatea pentru a-si promova produsele, agentii de publicitate, media si organizatii din industria publicitatii.
  
Activitatea Consiliului Roman pentru Publicitate se bazeaza pe Codul de Practica in Publicitate, elaborat de membri sai. Codul de Practica in Publicitate al RAC are ca punct de plecare Codul International de Practica in Publicitate si reprezinta un set de reguli etice de respectat de catre toti cei implicati in domeniul publicitatii si in oricare alta forma de comunicare comerciala.

Scopul Codului de Practica in publicitate este de a sprijini dezvoltarea unui mediu de afaceri decent si onest in Romania prin oferirea unui ghid de forma si continut pentru o informare corecta, cinstita si decenta fata de consumator si industrie.

RAC este membru al Asociatiei Europene de Autoreglementare in Publicitate EASA - European Advertising Standards Alliance.

 Procedura de Copy Advice poate fi accesata la adresa: http://www.rac.ro/procedura-copy-advice