.

Echipa Renault de Formula 1 va beneficia de mai multă viteză nu numai în timpul curselor, dar și în procesul de fabricare a mașinilor sale. Parteneriatul încheiat cu compania 3D Systems în 1998 a dus la lansarea, pe 21 februarie 2003, a unui Centru de producție digitală avansată unde vor fi proiectate, în timp record, numeroase piese și prototipuri pentru automobilele de Formula 1.

Primele prezentări au inclus 4 sisteme SLA 7000, un sistem de producție OptoForm și o imprimantă ThermoJet, toate fiind instrumente de producție avansată utilizate pentru dezvoltarea liniilor aerodinamice ale mașinilor de Formula 1.
'Producția digitală a componentelor noastre este exact ceea ce ne doream pentru programul nostru de dezvoltare a aerodinamicii. Astfel putem construi numeroase variante ale fiecărei piese în limitele aceluiași buget alocat ca și până acum, iar după testare putem alege cel mai potrivit design care oferă cele mai bune performanțe. Pe lângă faptul că toate piesele sunt construite de o sută de ori mai repede, finisarea este mult mai detaliată și mai bine realizată', a declarat Mike Gascoyne, director tehnic al echipei de Formula 1 a Renault. Așteptările sunt foarte optimiste - un tur de cursă va fi parcurs cu 1,5 secunde mai rapid decât în sezonul trecut, iar pentru cunoscători această performanță este absolut remarcabilă.

Grant Flaharty, președinte și COO al 3D Systems este de părere că 'tehnologiile 3D Systems vin în ajutorul clienților săi prin reducerile semnificative ale costurilor și timpilor de producție. Utilizând sistemele noastre, companii precum Renault pot fabrica la cerere diverse componente, apelând chiar și numai la datele digitale'.

3D Systems a fost înființată în anul 1986 și este prima companie care a oferit soluția ADM (Advanced Digital Manufacturing) utilizată pentru accelerarea producției cu volum redus a componentelor personalizate. Principalul avantaj al tehnologiilor sale îl constituie timpul și costurile reduse de fabricare, dar și facilitarea producției directe și indirecte.