.

Divizia de comunicații mobile și piețele în curs de dezvoltare ridică previziunile de creștere la Alcatel.

Producătorul francez de echipamente de telecomunicații Alcatel SA și-a mărit țintele de profit și venituri pe 2005, după ce câștigurile sale au înregistrat un salt în trimestrul 2 din 2005 datorită creșterilor de la divizia sa de comunicații mobile, conform rezultatelor financiare făcute publice pe 28 iulie a.c.

Compania Alcatel a anunțat că strategia sa de a vinde mai multe rețele mobile pe piețele în curs de dezvoltare are succes, remarcând și o accelerare a cererii de echipamente Internet de mare viteză.
Alcatel prevede că va atinge câștiguri per acțiune de 0,60 euro în 2005, însemnând o creștere de cca. 40%. Veniturile sale vor crește cu 5% - 8% la o rată de schimb constantă anul acesta, față de până la 5%, cât prevăzuse anterior compania.
Previziunile au fost anunțate odată cu publicarea rezultatele pe trimestrul 2 din 2005, când câștigurile per acțiune s-au dublat față de anul anterior cu 0,14 euro, de la 0,07 cu un an în urmă. Profitul net al Alcatel este de 196 mil. euro, dublându-se față de 96 mil. euro în trim. 2 din 2004. Vânzările companiei au crescut cu 8,5% la 3,14 mld. euro, iar rata profitului a atins 8,4%. Conform Dow Jones Newswire, cifrele au depășit previziunile analiștilor, care acum recomandă cumpărarea de acțiuni Alcatel. După anunțarea rezultatelor, acțiunile Alcatel au crescut pe bursa din Paris cu 0,33 euro (sau 3,2%), la 10,00 euro, indicând revenirea după o scădere cu 12% de la începutul lui 2005.
Pentru trimestrul 2 din 2005, Alcatel a declarat că vânzările sale de echipamente de linii fixe au prins viteză, ca și cererea pentru echipamentele triple play, ce permit operatorilor telecom să furnizeze Internet, televiziune și voce într-un singur pachet.
'Credem că tendințele înregistrate în trimestrul 2 vor continua cu o creștere peste anticipările noastre inițiale', a declarat Serge Tchuruk, președinte și CEO Alcatel (foto).

Divizia de comunicații fixe se revigorează
Deși rata profitului la divizia de linii fixe a Alcatel a scăzut cu trei procente la 9,8%, iar veniturile cu 6% la 1,2 mld. euro, compania asigură că o accelerare a cererii pentru echipamentele bazate pe protocolul Internet va determina o creștere a câștigurilor în a doua jumătate a anului.
Ca indiciu al creșterii cererii, directorul operațional al Alcatel, Mike Quigley, citat de Dow Jones Newswire, a declarat că 'aproape că nu există client în lume care să nu ne vorbească de IPTV' - adică servicii de televiziune furnizate prin tehnologia Internet Protocol.
Numărul abonaților globali la serviciile 'Triple Play' (voce-video-Internet) va atinge 2,5 milioane în 2005, mai prevede Alcatel, liderul pieței globale de echipamente de acces ADSL.

Comunicațiile mobile au crescut cu 35%
Veniturile diviziei mobile au crescut cu 35% în trimestrul 2 din 2005, atingând 958 mil. euro, stimulată de cererea de rețele mobile de a doua și a treia generație în Brazilia, Nigeria, Rusia și China. Alcatel a semnat și două contracte de furnizare a așa-numitei tehnologie de următoare generație (NGN-IMS: next generation network - IP Multimedia Subsystem), care integrează rețelele mobile și fixe cu Internetul. Rata de profit a diviziei mobile a fost de 12%. Compania și-a reiterat pe 28 iulie ținta de 10% rată de profit pe anul 2005 pentru întregul grup.
În ultimii ani, cererea slabă de echipamente telecom la nivel mondial a provocat pierderi de mai multe miliarde de euro companiei. În această perioadă, președintele Serge Tchuruk a impus o restructurare drastică și a repoziționat afacerea.
Ca urmare, Alcatel a început să dedice resurse pentru implementarea de rețele mobile în țările în curs de dezvoltare, pariind pe perspective de creștere pe termen lung, chiar dacă recunoaște că strategia ar putea diminua ratele de profit pe termen scurt. Alcatel estimează că piețele emergente - cu penetrări medii de 8% la liniile fixe și 19% la telefonia mobilă - reprezintă o oportunitate de piață de 37 mld. euro ca nivel al cheltuielilor de capital (capex) și cu o creștere de 7-9% în 2005, față de piețele dezvoltate - cu o medie de 70% penetrare fixă și 75% mobilă -, unde Capex este estimat la 53 mld. euro, dar creșterile sunt sub 2%.
În Europa Centrală și de Est (incluzând Rusia), unde Alcatel deține 20% din piața GSM, penetrarea mobilă tinde spre 35% la nivel regional, zona având un potențial imens de dezvoltare.

Rolul Alcatel în România
Înființată în 1991, Alcatel România este principalul furnizor de soluții de telecomunicații din România pentru sectoare industriale multiple: cercetare-dezvoltare, producție, instalare și mentenanță, audit și marketing. Vânzările Alcatel România din ultimii 13 ani se ridică la cifra de 1,1 mld. euro, din care 13 procente au fost investite deja în cercetare și dezvoltare, conform datelor făcute publice de către Dan Bedros, președintele Alcatel România la un colocviu internațional dedicat Zilei Europei (Timișoara, 6 mai 2005).
Compania Alcatel România are în prezent peste 1000 de angajați, cu o medie de vârstă de 30 de ani, din care 80% au studii superioare. Peste 50 de procente din personalul Alcatel sunt ingineri software, Alcatel România fiind una din cele 22 de locații de dezvoltare software la nivel global. În prezent, specialiștii în sisteme de telecomunicații ai firmei Alcatel România sunt angrenați în mod activ în proiecte funcționale ale companiei în 80 de țări ale lumii.