.

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a lansat în consultare publică pe 25 ianuarie două componente cu o importanță majoră pentru dezvoltarea comerțului electronic din România, respectiv: „Politica publică în domeniul comerțului electronic” și „Planul de acțiuni până în 2020 în domeniul comerțului electronic”. 
 
Cele două documente constituie rezultatul implementării de către MCSI a proiectului „Îmbunătățirea normelor, procedurilor și mecanismelor necesare MCSI în vederea continuării dezvoltării sectorului de comerț electronic”, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă POCA. 
 
„Prin elaborarea si implementarea politicii publice în domeniul comerțului electronic se va crea un cadru cu beneficii multiple, atât pentru companiile care comercializează produse și servicii online, pentru furnizorii de  servicii conexe de poștă și curierat cât și pentru toți cetățenii care utilizează comerțul online. Astfel, Politica publică și Planul de acțiuni în domeniul comerțului electronic, părți integrate ale Strategiei Naționale Agenda Digitală pentru România 2020, sunt  două componente esențiale pentru creșterea competitivității României, ce propun o viziune clară, concisă și concertată privind eliminarea obstacolelor de natură legislativă, tehnologică, instituțională sau de capacitate umană ce stau în calea dezvoltării digitale a României, din perspectiva comerțului electronic”, precizează Alexandru Petrescu (foto), ministrul comunicațiilor.
 
Potrivit datelor furnizate de raportul „European Business to Consumer (B2C) Ecommerce Report”, România a înregistrat cea mai mare rată de creștere a comerțului electronic din Europa, în anul 2017, respectiv de 38%. Potrivit aceluiași raport, cifra totală de afaceri obținută în Europa din comerțul electronic a înregistrat o creștere de 11% în 2017, atingând valoarea de 534 miliarde de euro.
 
Cele două documente, Politica publică și Planul de acțiuni, pot fi accesate pe site-ul Ministerului Comunicațiilor și societății Informaționale, www.comunicatii.gov.ro. Toți factorii implicați sunt invitați să transmită sugestii și recomandări la adresa de email ecommerce@comunicatii.gov.ro, până la data de 15 februarie 2019.