.

De vreme ce specialiștii în publicitate și operatorii mobili încearcă să stabilească cel mai bun model de afaceri, 2006 se anunță a fi un an al experimentării pieței emergente de publicitate mobilă, potrivit celui mai recent raport VisionGain - o companie britanică de consultanță de business.

Astfel, conform raportului, în următorii 5 ani vom asista la o migrare de la simplul marketing mobil prin SMS la o publicitate multimedia sofisticată, iar tonul va fi dat de brandurile de calibru. Până în 2007, brandurile vor descoperi ce anume funcționează cel mai bine, publicitatea mobilă devenind principalul curent până în 2008.
Începând din anul 2005, an în care această nouă piață a publicității mobile a adunat 255 milioane USD în Europa și Statele Unite, marketingul și publicitatea mobilă din aceste două zone geografice vor crește atât de mult încât vor ajunge la o valoare de peste 1 miliard USD în anul 2009. Disponibilitatea din ce în ce mai crescută a conținutului multimedia deschide o vastă oportunitate pentru formele sofisticate de publicitate mobilă.
Pe măsură ce conținutul ce încorporează deja publicitate (precum programele TV) se îndreaptă către difuzarea și pe terminalele mobile, brandurile și furnizorii de conținut de divertisment încep să întrevadă valoarea prezentării de reclame multimedia în cadrul acestor programe. Jucători din întregul lanț valoric încearcă să dezvolte acum strategii și să se poziționeze în acest spațiu. Operatori din SUA și Europa de Vest fie testează în prezent forme variate de publicitate prin serviciile 3G, fie lasă calea liberă reclamelor pentru inserarea acestora pe portalurile lor. Anul acesta, câteva companii multimedia vor lansa reclame în cadrul propriilor oferte multimedia. În plus, intrarea motoarelor de căutare online în lumea mobilă deschide noi oportunități de publicitate sub forma căutării mobile.
'Telefonul mobil este un dispozitiv foarte personal, pe care majoritatea utilizatorilor îl dețin la purtător 24 de ore din 24. Acest lucru le oferă publicitarilor oportunitatea prezentării unor informații către segmente de publicuri foarte bine determinate, precum și într-un timp foarte scurt, informații care sunt de interes pentru acești utilizatori. Acesta este un avantaj cheie. Cu permisiunea consumatorilor, publicitarii pot strânge astfel informații demografice importante, dar și despre comportamentul consumatorilor, pentru a personaliza și mai bine mesajul de marketing. Tehnologia 3G permite furnizarea de conținut îmbogățit către utilizatorii de telefonie mobilă, dar există o limită legată de volumele de taxe și de suplimente la abonamente  acceptate de acești utilizatori. La un anumit moment de dezvoltare, conținutul va trebui sponsorizat sau parțial subvenționat prin publicitate.
Se previzionează și apariția unor MVNO-uri cu subvenții pentru publicitate, ce planifică oferirea gratuită de minute în schimbul unei publicități foarte bine delimitată și orientată către diversele segmente de abonați.   
Raportul VisionGain subliniază și că anumite elemente trebuie clarificate înainte ca publicitatea mobilă să se stabilizeze ca un medium viabil. Problemele ce trebuie rezolvate includ modelele de afaceri și de împărțire a veniturilor, tipul, lungimea și frecvența reclamelor, atitudinea consumatorilor, dar și alte amănunte vitale în noua publicitate.
Operatorii mobili vor trebui să urmărească, cu asiduitate, o direcție strategică în care să încerce maximalizarea potențialulului veniturilor din publicitate, fără a risca pierderea fidelității abonaților sau creșterea nivelului de migrare a acestora în alte rețele.