.

Încă de la începutul acestui secol, americanii au urmărit cu interes desfășurarea fiecărui conflict armat prin intermediul unui nou mediu de comunicații, începând de la filmele mute rulate în timpul Primului Război Mondial și până la știrile transmise '24 de ore din 24' în cadrul primului război din Golful Persic de către canalele de televiziune specializate.
Acum, când bombele cad asupra Bagdadului, creșterea bruscă a cererii de știri online a devenit un test pivot al potențialului conexiunilor de mare viteză la Internet, în privința atragerii utilizatorilor către aceste servicii și pentru plata lor.

Un exemplu îl constituie canalul CNN care a adus milioane de dolari companiei Inspired printr-o creștere continuă în ultimele 18 luni a abonaților cu conexiuni de mare viteză, acum însumând mai bine de 70 de milioane de utilizatori numai în SUA. Site-urile Web ale celor mai cunoscute agenții de știri prezintă în acest moment colaje de transmisiuni live, relatări de pe front în format audio, colecții de fotografii, informații despre armele folosite de taberele adverse sau hărți interactive privind evoluția conflictului.
Aceste servicii se bazează pe remarcabila abundență a sunetelor și imaginilor transmise de către camerele video din Bagdad sau de către jurnaliștii ce călătoresc împreună cu trupele americane.

Directorii unora dintre cele mai cunoscute servicii online, cum ar fi America Online, Yahoo sau CNN.com afirmă că războiul a adus mult așteptata maturizare a conexiunilor de mare viteză. 'Acesta reprezintă începutul erei mediului de transmisii în bandă largă, așa cum primul război din Irak a reprezentat o rampă de lansare pentru CNN', afirmă James Bankoff, vicepreședintele executiv al departamentului de programe AOL.
Una dintre cele mai mari probleme ale companiilor de știri ce oferă aceste servicii de mare viteză este legată de utilizatori, dacă vor fi dispuși să plătească pentru aceste servicii. Surse din cadrul AOL, Yahoo, CNN.com, ABCNews.com sau RealNetworks afirmă că 'foamea' după știrile actualizate permanent ale acțiunilor trupelor în mișcare ar putea ajuta la consolidarea eforturilor acestor companii legate de atragerea utilizatorilor în cazul plății abonamentelor la aceste servicii de mare viteză. Istoria celorlalte conflicte arată că odată cu tragerea ultimului glonț ar putea să scadă și interesul pentru aceste servicii, astfel încât majoritatea site-urilor încearcă să scoată un profit cât mai mare din actualele evenimente.
'Război în Irak: privește ce se întâmplă acum' este titlul paginii web ce face reclamă abonării la serviciul de știri online oferit de către RealNetworks, un serviciu ce costă 10 USD pe lună și care include informații de pe CNN.com și ABCNews.com, împreună cu o gamă variată de servicii de divertisment.

Se pare, însă, că această creștere a utilizatorilor înregistrați depinde și de cine face monitorizarea acestora. Studiul efectuat de către Nielsen/NetRatings pe data de 2 aprilie a.c. afirmă că numărul vizitatorilor site-ului CNN.com, cel mai popular serviciu de știri, a crescut cu 70% față de săptămâna anterioară (la aproximativ 5 milioane de utilizatori), în timp ce pe MSNBC.com, al doilea site de știri ca popularitate, numărul acestora a înregistrat o creștere de 65%, ce însumează aproximativ 3,9 milioane de accesări. ComScore Media Metrix, o companie rivală, afirmă că numărul utilizatorilor americani în cazul ambelor site-uri s-a dublat față de luna februarie, atingând cifra de 5,9 milioane pentru CNN.com și 5,6 milioane în cazul MSNBC.com Dar majoritatea companiilor atestă faptul că numărul de utilizatori ce folosesc programele multimedia online a crescut cu de 5 până la 10 ori față de nivelul obișnuit la majoritatea site-urilor de știri.

Directorul AOL, M. Bankoff, afirmă că utilizarea serviciilor audio și video folosite de către abonații companiei la aceste buletine a crescut de 5 ori față de perioada anterioară războiului, majoritatea acestor transmisii referindu-se la știrile din Golf.
Jim Moloshok, vicepreședintele companiei Yahoo, arată că utilizatorii folosesc de 10 ori mai multe informații în format multimedia, acestea incluzând și transmisiile video ale turneului de basket N.C.A.A.
Rob Gloser, șeful executiv al companiei de transmisii prin Internet RealNetworks, care transmite, de asemenea, informațiile oferite de către CNN.com și ABCnews.com, afirmă că ambele site-uri au înregistrat o cerere de cel puțin zece ori mai mare în cazul conținutului multimedia.

Nimeni nu contestă faptul că Internetul poate suplini televiziunea în cazul transmisiunilor live, iar în ultimele 15 luni natura accesului la Internet s-a modificat, tot mai mulți utilizatori apelând la conexiuni de mare viteză. Aceste servicii sunt impulsionate de companiile telefonice, cât și de cele de cablu, numărul utilizatorilor de conexiuni de mare viteză la Internet crescând cu 38 % față de ianuarie 2002 atât în cazul celor ce se conectează de acasa, cât și în cazul celor ce realizează aceste conexiuni de la locul de muncă, ajungându-se astfel la 73,4 milioane de abonați, conform studiului efectuat de către ComScore Media Metrix.

Totuși, unii analiști avertizează că majoritatea utilizatorilor folosesc conexiunile de mare viteză la Internet ca o alternativă a televizorului la locul de muncă, acasă televiziunea primând în topul preferințelor. 'Televiziunea prezintă acum o calitate a imaginii de netăgăduit în fața Internetului', afirmă Daniel Hess, analist la ComScore Media Metrix.