.

După Romania Actualitati, Romania Muzical si Antena Bucurestilor, de luni 4 iulie posturile private Pro FM si Radio Romantic emit in sistem digital

"Radiocom lanseaza, la aniversarea a peste 65 de ani de activitate, sistemul de difuzare a programelor radio in format digital -T-DAB - pentru posturile private de radio. Este un proiect pilot care se desfasoara la nivelul capitalei si care a debutat in luna ianuarie cand Societatea Romana de Radiodifuziune, prin posturile Romania Actualitati, Romania Muzical si Antena Bucurestilor, a inceput emisia digitala. Incepand de astazi, doua posturi private de radio emit in sistem digital.

Romania devine, astfel, a 20-a tara europeana care foloseste sistemul T-DAB pentru transmisii digitale radio, aratand ca in domeniul comunicatiilor electronice si al broadcasting-ului radio putem fi competitivi la momentul aderarii la Uniunea Europeana." a declarat Zsolt Nagy, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, astazi, 4 iulie 2005, la aniversarea "Zilei Radiocomunicatiilor".

Cele doua posturi de radio private care, incepand de astazi, utilizeaza sistemul T-DAB sunt Pro FM si Radio Romantic. In Europa acest sistem este functional in urmatoarele tari: Anglia, Austria, Belgia, Croatia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Irlanda, Italia, Letonia, Rusia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Turcia, Ungaria.

Sistemul T-DAB, de difuzare a programelor radio in format digital, prezinta o serie de avantaje fata de alte sisteme de difuzare: sunet de calitate CD (compact disc), transmiterea de informatii aditionale programului difuzat, spre exemplu, date legate de melodiile difuzate; furnizarea de servicii cu valoare adaugata: informatii de trafic sau meteo, apeluri de urgenta; receptie de calitate in vehicule mobile datorita protectiei foarte bune la efectul Doppler; receptie foarte buna in conditii de interferenta a semnalului: in zone foarte aglomerate, dar si in zone montane sau zone izolate.

Guvernul Romaniei are ca obiectiv privatizarea, in cursul anului 2006, a Societatii Nationale de Radicomunicatii, imbunatatirea serviciilor furnizate de aceasta companie constituind un atu in atragerea de investitori strategici.

Din luna aprilie a acestui an, Societatea Nationala de Radiocomunicatii a initiat un amplu proces de rebranding ce consta in actiuni menite sa sustina o noua strategie si o noua imagine a companiei. Radiocom este noul nume al Societatii Nationale de Radiocomunicatii, care s-a angajat intr-un proiect extins de modernizare in vederea cresterii competitivitatii si diversificarii serviciilor de telecomunicatii oferite. Societatea Nationala de Radiocomunicatii ofera suport de difuzare pentru programele posturilor publice de radio si televiziune prin reteaua proprie de emitatoare si translatoare.

De asemenea, Romfilatelia a lansat un plic aniversar dedicat "Zilei Radiocomunicatiilor", 100.000 de exemplare fiind introduse in circuitul postal.