.

C@M: Stimate domnule Radu Enache, vă rugăm să ne prezentați relația parteneriatului stat - companii private, din punctul de vedere al companiei Hewlett Packard România.
Radu Enache: În contextul în care, în România, resursele disponibile pentru investiții sunt limitate, parteneriatul public - privat este o șansă enormă. Este extrem de încurajator să constatăm faptul că acest concept este tratat cu un interes deosebit de către factorii guvernamentali și de instituțiile publice. HP România are, deja, o asemenea experiență, prin colaborarea cu Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate. În vara acestui an am semnat un astfel de contract public - privat, iar în prezent lucrăm, deja, la proiect. Durata îndelungată de demarare a proiectului a fost dată de complexitatea și de noutatea acestuia. Practic, a trebuit să abordăm acest nou concept pentru prima oară în România, dar nu a fost vorba de un impediment, ci mai de grabă de o provocare.

C@M: Vor fi atrase și fonduri Phare sau ale altor organisme internaționale pentru sprijinirea acestui proiect?
Radu Enache: Nu am detalii în această privință pentru că de astfel de participații ale statului se ocupă direct Casa de Asigurări de Sănătate.

C@M: Cum vedeți activitatea Grupului pentru Tehnologia Informației condus de premierul Adrian Năstase?
Radu Enache: În opinia mea, activitatea acestui grup este pozitivă și foarte stimulatoare pentru că a generat o atitudine nouă, de perspectivă, nu numai la nivelul membrilor guvernului, dar și la nivelul altor instituții publice, față de aplicațiile informatice și de dezvoltarea suportului acestor aplicații, care sunt comunicațiile. Chiar dacă pentru moment resursele sunt limitate, cel mai important rezultat îl constituie noua percepție cu care sunt analizate și sprijinite aceste demersuri.

C@M: Ați fost solicitați pentru un parteneriat activ cu Grupul pentru Tehnologia Informației?
Radu Enache: Mă bucur să vă pot spune că alături de toate marile companii prezente în România în domeniul informaticii și al comunicațiilor, suntem participant permanent la dialogul cu guvernul și cu președinția pentru că sunt cunoscute preocupările în ambele zone pentru societatea informațională.

C@M: Ne puteți comenta plecarea de la HP a vârfurilor Compaq, fenomen observat atât în România, cât și la nivelul Statelor Unite, în urma fuziunii dintre cele două companii?
Radu Enache: Cred că cel mai exact răspuns l-ar putea oferi persoanele în cauză pentru că după părerea mea este vorba de o opțiune personală. Trebuie să menționez că HP România colaborează, în continuare, cu o parte dintre aceștia, iar în cazul altora, părăsirea HP a avut loc înaintea fuziunii noastre cu Compaq. Nu se pune problema marginalizării lor, ci doar a îmbogățirii experienței profesionale a acestora pentru care au optat singuri, fără a exista vreo constrângere din partea noastră. De fapt, singura persoană care a plecat de la HP România a fost chiar una din interiorul companiei, așa încât nu poate fi vorba de o acțiune subiectivă și deliberată. Contractele de colaborare cu vârfurile de la Compaq se bazează pe dorința noastră de a fructifica și de a beneficia de experiența profesională a acestora. Trebuie să specific, însă, faptul că în România, fuziunea HP-Compaq se va finaliza pe 31 martie 2003 pentru că întregul proces s-a derulat treptat, pe regiuni.

C@M: Care este mesajul HP România pentru cititorii revistei 'COMUNIC@ȚII Mobile'?
Radu Enache: Ca reprezentat al companiei HP România, îi invit pe cititorii dvs. să aibă încredere în compania noastră care va inventa întotdeauna produsele de care ei au nevoie pentru că filosofia noastră de afaceri se definește prin inventivitate. Pentru toți clienții noștri dorim să fim mai mult decât vânzători, mai precis vrem să le fim parteneri direcți pentru a le înțelege afacerile și a-i sprijini în alegerea celor mai bune soluții pentru atingerea obiectivelor acestora. De asemenea, HP România va colabora cu partenerii săi locali și, în urma unor alianțe internaționale strategice, cu firme precum Microsoft, Oracle și SAP, în ideea furnizării de soluții de afaceri și infrastructură care să corespundă cerințelor clienților.