.

Un nou raport Ericsson ConsumerLab, intitulat „Smart Citizens: How the Internet facilitates smart choices in city life” arată că, pe măsură ce locuitorii din orașe folosesc tot mai mult smartphone-urile pentru a participa proactiv la viața orașului, aceasta se va modifica, dând naștere la moduri mai inteligente de a trăi în mediul urban - de la servicii de monitorizare digitală a sănătății la consultarea interactivă a hărților sau la utilizarea în comun a mașinilor (car sharing) sau a bicicletelor (bike sharing). „Oamenii își doresc ca furnizorii actuali de servicii publice să le conecteze pe acestea la Internet. Spre exemplu, mulți și-ar dori ca autoritățile urbane să le ofere servicii IT&C legate de trafic, servicii publice sau calitatea apei potabile. Un aspect interesant al studiului a fost faptul că cei care locuiesc în zonele mai centrale ale orașelor sunt mult mai interesați de aceste posibilități decât cei care locuiesc în suburbii. În același timp, tinerii și cei angajați full-time sunt cei care preconizează că ar folosi cel mai des acest tip de servicii, dar și cei mai mari susținătorii ai ideii de oraș inteligent”, precizează Michael Björn, Head of Research Ericsson ConsumerLab.

Astfel, studiul a revelat faptul că 76% dintre respondenți își doresc senzori în spații publice care să îi anunțe ce zone sunt aglomerate și ar trebui evitate, 70% își doresc să își compare consumul de energie cu vecinii pentru a-și putea optimiza consumul și 66% vor control în timp real al calității apei potabile. Cetățenii își folosesc deja smartphone-urile pentru a-și controla mai ușor starea sănătății, a comunica cu autoritățile sau a se deplasa mai eficient prin oraș. În plus, 48% dintre respondenți au declarat că ar folosi zilnic un senzor care să le ofere informații despre postură, dacă ar putea, 29% și-ar dori să folosească o carte de identitate biometrică unică pentru a putea accesa serviciile publice, în timp ce 74% vor semne de circulație interactive și mijloace de utilizare în comun a mașinilor și bicicletelor.

 Studiul a fost realizat online în septembrie 2014 pe un eșantion de 9.030 de utilizatori de iPhone și smartphone-uri Android cu vârste între 15 și 60. Respondenții au fost selectați din Beijing, Delhi, Londra, New York, Paris, Roma, Sao Paulo, Stockholm și Tokyo și reprezintă 61 de milioane de cetățeni.
 
Ericsson ConsumerLab este o divizie globală de cercetare a modului de utilizare și a atitudinilor utilizatori de IT&C din 40 de țări. Ericsson ConsumerLab ajută atât utilizatorii finali, cât și organizațiile din industrie și legislatorii să înțeleagă mai bine nevoile pieței.

www.ericsson.com/consumerlab

Lider la nivel global în furnizarea de tehnologie și servicii de comunicații, Ericsson face posibilă crearea unei societăți permanent conectate. Relațiile solide și de lungă durată pe care le avem cu cei mai importanți operatori telecom din lume ne permit să ajutăm oameni, companii și societăți să-și atingă adevăratul potențial și să creeze un viitor sustenabil.

Portofoliul Ericsson ConsumerLab de servicii, software și infrastructură IT&C este axat, în special, pe soluții de mobilitate, broadband și cloud – ajută industria telecom și alte sectoare să-și îmbunătățească activitatea prin creșterea eficienței, optimizarea experienței utilizatorilor și descoperirea de noi oportunități de business.

Cu peste 110.000 de angajați în întreaga lume și clienți în peste 180 de țări, Ericsson îmbină cu succes experiența la nivel global cu servicii și tehnologii de top. Susținem rețele care deservesc peste 2,5 miliarde de abonați. Mai mult decât atât, investițiile noastre în cercetare și dezvoltare asigură că soluțiile pe care le oferim, implicit și clienții noștri, rămân printre cei mai buni din industrie.

Fondată în 1876, Ericsson are sediul în Stockholm, Suedia. În 2013, compania a înregistrat venituri în valoare totală de 34,9 miliarde USD (227,8 miliarde coroane suedeze). Ericsson este listată la Bursa Nordică OMX din Stockholm și pe NASDAQ din New York.

www.ericsson.com  
www.ericsson.com/news
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson
www.youtube.com/ericsson