.

Veniturile Orange România au scăzut cu 10,2% (-10,1% excluzând măsurile reglementatorului) în primul trimestru (Q1) față de aceeași perioadă a anului trecut, la 237 milioane de euro, în timp ce numărul clienților companiei s-a majorat în acest interval cu 7%, la 10,809 milioane, conform raportului financiar interimar publicat azi de France Telecom, grupul din care face parte Orange.

A scăzut puterea de cumpărare a utilizatorilor

Operatorul francez a înregistrat în țara noastră, în primele trei luni din 2009, venituri de 264 milioane euro și deține 10,118 milioane de clienți. Venitul mediu anualizat pe utilizator (în cele 12 luni încheiate la sfârșitul perioadei analizate) a fost de 88 de euro, Q1, față de 114 euro în Q1 din 2009, respectiv 92 euro la sfârșitul lunii decembrie a anului trecut. „Creșterea bazei de clienți cu abonamente, datorată acțiunilor intense de fidelizare, și stabilizarea veniturilor sunt indicatorii care au marcat performanța companiei în primul trimestru al anului, în ciuda sezonalității acestei perioade. Îmbunătățirea evoluției veniturilor observată de la lună la lună confirmă perspectiva de stabilizare economică din acest an", susține CEO Orange România, Thierry Millet. Numărul clienților Orange România a scăzut ușor în primele trei luni ale anului 2010, comparativ cu nivelul de la sfârșitul lui 2009, când compania avea 10,995 milioane de utilizatori.

Partea bună este că scăderea veniturilor pe Q1 din 2010 este totuși sub jumătatea diminuărilor din Q4 2009, când Orange România raporta venituri de 1,055 de miliarde de euro, reprezentând o scădere de 23,6% (-20,5% excluzând măsurile reglementatorului). Numărul de clienți la Internet mobil s-a majorat cu 40% față de Q1 din 2009, până la 2.641.000 (raportarea Orange la acest capitol include aici utilizatorii GPRS și EDGE, spre deosebire de alți operatori mobili). Încasările din servicii de date reprezintă 13,8% din veniturile din Q1, în creștere față de 12,4%, cât înregistra Orange anul trecut.

„Evoluția pozitivă a veniturilor din serviciile de date reflecta creșterea gradului de adopție a serviciilor de broadband mobil, accesibile pe mobil și pe PC pe tot teritoriul țării. Pe lângă acoperirea extinsă și performanța rețelei de date Orange, un alt factor ce a contribuit esențial la aceasta creștere a fost introducerea ofertelor cu smartphone-uri la tarife accesibile pentru toți clienții. Astfel, vânzările de smartphone-uri în primul trimestru al acestui an s-au dublat față de perioada similară a anului precedent", au adăugat oficialii Orange România.

Proiectele Orange pe Q1 2010

Printre principalele proiecte ale Orange România derulate în Q1 din 2010 se numără:

• lansarea unor oferte segmentate în funcție de interesele și cerințele clienților, precum oferta pentru comunitatea reprezentanților Avon și produsul PrePay Suporter pentru fanii fotbalului românesc. Până în prezent au fost semnate parteneriate cu 6 cluburi: F.C. Dinamo București, F.C. Brașov, Universitatea Cluj, Universitatea Craiova și Politehnica Iași și Rapid București.

• inaugurarea a 35 de magazine Orange în regim de franciză (Orange Store), după deschiderea altor 114 magazine în 2009.

• lansarea website-ului de review-uri pentru produsele din magazinul online Orange.

• lansarea a două noi servicii în portofoliul Orange Care: Asigurarea pentru factură și Smartphone Expert.

• factura electronică pentru clienții de afaceri – aceștia putând vizualiza online factura și având posibilitatea să o înregistreze în contabilitate, fără a mai depinde de primirea facturii pe hârtie.