.

Operatorul telecom RCS&RDS a primit astăzi aprobarea din partea Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) pentru lansarea posturilor tv de documentare DigiWorld și DigiLife, ce vor începe emisia de la 1 octombrie, în rețele de distribuție ale companiei. Chiar dacă este un precedent periculos pentru competiția din audi-vizualul românesc, ca un operator și distribuitor tv să devină și producător de conținut video, membrii CNA au aprobat cererea RCS&RDS. În același timp, liderul pieței locale de internet fix și cablu TV preia atât infrastructura de comunicații cât și baza de abonați ale firmei Cobalt IT, operatorul rețelei iLink, cu peste 20.000 de utilizatori.

Cum a convins RCS&RDS CNA să îi acorde licențele

CNA a analizat astăzi, din nou, solicitarea celor de la RCS&RDS de modificare a licenței audiovizuale a Digi TV Info (ce difuza până acum ofertele și serviciile companiei) în DigiLife. De asemenea, CNA a analizat din nou solicitarea firmei timișorene Analog TV SRL (cu acționar tot RCS&RDS) de cedare a licenței audiovizuale a televiziunii Analog TV către RCS&RDS SA și transformarea acesteia în noul post tv DigiWorld. Oficialii RCS&RDS - Bogdan Chirițoiu, manager de proiect DigiWorld și DigiLife, Lucian Mihai și Mihai Dinei - au avut succes astăzi, abia a doua oară, în fața membrilor CNA, pentru că în ședința de marți aceștia nu se lăsaseră convinși să aprobe lansarea DigiWorld și DigiLife. La prima ședință unii membri ai CNA au opinat că, odată cu lansarea propriilor televiziuni de documentare, decidenții RCS&RDS pot scoate din grilă canale concurente, de genul Discovery și National Geographic. La a doua ședință, de azi, oficialii RCS&RDS au prezentat membrilor CNA și mostre de programe ce urmează a fi difuzate pe noile posturi tv, DigiWorld și DigiLife. După reanalizarea atentă a solicitărilor, membrii CNA au votat în unanimitate solicitările RCS&RDS privind lansarea televiziunilor DigiWorld și DigiLife, conform Mediafax. Cele două televiziuni vor începe să emită pe 1 octombrie, conform precizărilor oficialilor RCS&RDS. Posturile tv DigiWorld și DigiLife vor emite 24 de ore pe zi, urmând să fie difuzate în Europa Centrală și de Sud-Est, în zonele în care RCS&RDS deține rețele.

Ce vom vedea pe DigiWorld și DigiLife

În ședința CNA de marțea trecută, managerul de proiect al noilor postrui, Bogdan Chirițoiu, a prezentat pe larg proiectul celor două televiziuni. „Întreaga metaforă a acestor canale este de a cerceta lumea din jurul nostru", a descris atunci Chirițoiu intenția RCS&RDS. Acesta pretindea că, la construirea grilelor de program ale DigiWorld și DigiLife, a încercat să evite segmentul reality show-urilor. „Ceea ce vedem pe Discovery și la concurență este mai ales reality show. Am încercat să mergem spre partea de bază a programelor documentare. În componența programelor avem o selecție foarte bogată de la producători cu mare vechime, precum BBC", a precizat Chirițoiu. Oficialul RCS&RDS susține că DigiWorld va fi „un canal extrospectiv, care încearcă printr-un conținut enciclopedic să prezinte lumea în care trăim", în timp ce „DigiLife este un canal introspectiv, care vrea să propună o formă de educare și care vrea prin puterea exemplului să îmbunătățească, pe cât posibil, calitatea vieții". Potrivit proiectului depus la CNA, formatul de principiu al Digi World va fi tematic-documentar, iar temele abordate de televiziune vor fi: natură (flora și fauna), știință și tehnologie, geografie și călătorie, IT și gadget, omul și Universul. La rândul ei, DigiLife va fi o televiziune tematică, cu profil documentar, printre temele abordate numărându-se: nutriția, sănătatea, alimentele, călătoria și descoperirile, bricolajul, relaxarea, sportul și fitnessul. Într-o primă etapă, toate programele DigiWorld și DigiLife vor fi achiziționate de la producători independenți externi. Potrivit lui Chirițoiu, a doua etapă în evoluția DigiWorld și DigiLife este producția proprie de documentar. „Eforturile financiare sunt foarte mari, trebuie angrenate echipe de foarte bună calitate", crede Bogdan Chirioiu, precizând că în privința producției este greu să concurezi cu televiziuni internaționale precum Discovery și National Geographic, „ale căror producții au atins o calitate extrem de înaltă" în această direcție. De asemenea, oficialul companiei a ținut să sublinieze că cele două televiziuni DigiWorld și DigiLife vor avea „un scop didactic" și nu vor difuza publicitate. „În arealul canalelor documentare din România, acestea vor fi singurele care nu vor avea publicitate", a mai spus Chirițoiu. DigiWorld și DigiLife vor completa portofoliul de televiziuni deținute de RCS&RDS. Operatorul telecom și IT RCS&RDS deține și televiziunea de știri Digi 24 HD, televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport, fiind acționar și la posturile tv Music Channel, H!T Music Channel și UTV. RCS&RDS este unul din cei mai importanți operatori din regiune, furnizând servicii de telecom în România, Ungaria, Cehia, Slovacia, Croația, Serbia, Spania și Italia. Compania și-a dezvoltat propria infrastructură telecom pe suport de fibră optică și acoperă cu servicii de cablu TV, internet, telefonie fixă și mobilă peste 200 orașe din țară.

RCS&RDS mai fac o achiziție: rețeaua iLink cu peste 23.000 de utilizatori

În același timp cu acțiunile de lansare a celor două noi posturi tv, RCS&RDS a preluat și infrastructura de comunicații și baza de abonați ale companiei Cobalt IT - operatorul rețelei iLink, conform unei notificări afișate pe pagina web a furnizorului. Tranzacția i-a mai adus RCS&RDS și un portofoliu de peste 23.000 de clienți pentru serviciile de date și rețeaua companiei, conform unor informații din piață, valoarea tranzacției fiind de circa 2,3 milioane de euro, conform ZF care citează surse din piață. Oficialii celor două companii nu au făcut alte comentarii în afara anunțului postat pe pagina web a iLink. „În urma parteneriatului încheiat între furnizorul dvs. de servicii de telecomunicații Cobalt IT S.R.L. (iLink) și (...) RCS & RDS S.A., serviciile de care beneficiați sunt furnizate acum de către RCS & RDS. Vă aducem la cunoștință că rețeaua și întregul fond de comerț al societății Cobalt IT SRL (iLink) aferent activității de comunicații au fost dobândite de societatea RCS & RDS. Astfel, începând cu data de 19 septembrie 2012, societatea RCS & RDS S.A. vă va furniza serviciul de acces la internet. Contractul pe care îl aveți încheiat cu societatea Cobalt IT S.R.L. (iLink) va fi preluat de societatea RCS & RDS, care dobândește toate drepturile și își asumă obligațiile contractuale", precizează notificarea amintită.

Ce este iLink și ce clienți avea

Rețeaua iLink oferea servicii de internet, telefonie și televiziune prin internet în mai multe localități (Galați, Tulcea, Năvodari, Constanța, Călărași, Giurgiu, Zimnicea, Videle, Curtea de Argeș și București), afacerea evoluând prin cumpărarea unor rețele de cartier mai mici, până a ajuns la peste 23.000 de abonați la serviciile de internet. Firma Cobalt IT a avut în 2011 o cifră de afaceri de 3,2 mil. euro, cu pierderi nete de 3,1 mil. euro. Compania avea la finalul lui 2011 datorii totale de aproape 25 mil. euro și a concediat în 2011 aproape 100 de oameni, rămânând cu două treimi din angajați. Mai înainte, în 2010, firma avea afaceri de 4,3 mil. euro, cu pierderi nete de 2,6 mil. euro, un capital uman de 300 de angajați și datorii totale de 22,7 mil. euro. Conform uzanței RCS&RDS la achiziționarea unei firme mai mici, compania nu a cumpărat și firma regională, ci doar rețeaua și abonații săi. Firma Cobalt IT este controlată integral de o firmă din Cipru - Belledune Holdings Limited, conform datelor de la Registrul Comerțului, iar administrator este Dan Sabin Piso, ce figurează și ca director general al companiei. Conform unor analize de piață, RCS&RDS ar fi câștigat prin achiziții circa 200.000 de abonamente în ultimul an. RCS&RDS a avut în 2011 o cifră de afaceri de 480 mil. euro, în creștere cu 15% față de 2010 - în condițiile în care piața telecom a scăzut în 2011 cu 4%, ajungând la valoarea de 3,5 mld. euro.