.

  • Mobile Communications
  • Eastern Europe Wireless Analyst
  • Eastern European Wireless Communications
  • Total Telecom
  • The Economist
  • Mobile Communications International
  • BusinessWeek
  • Wireless Review

Mobile Communications


3G. Ediția din octombrie a revistei dedicate inteligenței strategice pentru executivii industriei mobile prezintă pe prima pagină un articol despre modalitățile operatorilor de a crește interesul utilizatorilor pentru cardurile de date 3G. Lansate inițial pentru segmentul business, cardurile 3G vor intra într-o nouă strategie de piață care va viza întreprinderile mici și mijlocii și angajații firmelor. Analiștii susțin că piața a fost reținută din cauza taxelor ridicate, operatorii practicând, în general, pentru clienții corporate o taxă lunară între 60 și 100 USD.
Rivalul RIM e gata să preia conducerea. Aflată deocamdată pe poziția a doua în topul vânzătorilor de software push-e-mail, compania Seven 'amenință' că va prelua conducerea printr-o strategie de cucerire a pieței de end useri. În vara aceasta Seven a semnat un contract cu Yahoo! pentru crearea unei strategii de push-e-mail sub brandul Yahoo! pentru operatorii mobili, produsul fiind deja ales de operatorul mobil american Sprint.

Eastern Europe Wireless Analyst
Cosmote preconizează investiții de 450 milioane euro în CosmoRom. Investiția urmează să îi faciliteze operatorului român, care a trecut prin momente grele, competiția pe picior egal cu rivalii GSM Connex și Orange. Cosmote susține că majoritatea investițiilor vor fi făcute în acoperirea rețelei și în lansarea de servicii inovative pe piață. Rețeaua CosmoRom GSM 1800 acoperă circa 60% din populația României, în timp ce acoperirea Connex și Orange este peste 95%, la fiecare.
Vodafone Ungaria atinge o cotă de piață de 20%. Operatorul a depășit această valoare în iulie, la 5 ani și jumătate de la lansarea pe piață ca al treilea operator. Attila Vitai, CEO Vodafone Ungaria susține, însă, că este mai degrabă interesat de satisfacerea performanțelor grupului Vodafone decât de înregistrarea celui mai ridicat număr de abonați.

Eastern European Wireless Communications
Cum se poate transforma tehnologia 3G într-un succes comercial. Oare operatorii din regiune pot scoate bani din serviciile 3G fără a recurge la creșteri ale costurilor pentru utilizatorii finali? Tehnologia 3G se confruntă acum cu cea mai mare provocare a evoluției sale: cum să devină profitabilă într-o piață extrem de competitivă. În privința profitabilității, provocările vin din partea limitărilor cu care se confruntă serviciile subsidiare, prețurile flat-rate și chestiuni privind drepturile de proprietate intelectuală. Interesant de urmărit este modalitatea în care aplicațiile de facturare pot ajuta operatorii în transformarea tehnologiei 3G într-un succes comercial.
Alternativa 3G - în ultimele 18 luni, operatorii au avut nenumărate lansări ce au la bază tehnologii 3G, iar multe dintre rețelele 3G din regiune le-au depășit pe cele din Europa de Vest în privința gradului de popularitate și sofisticare. Rezultatul e că implementările 3G din Europa Centrală și de Est s-au bazat pe exemple de afaceri solide.

Total Telecom
Problemele pieței de outsourcing. Operatorii au semnat anul acesta câteva contracte mari de outsourcing, cea mai mare tranzacție de acest fel revenindu-i operatorului British Telecom în colaborare cu InBev. Unii analiști preconizează că piața totală pentru serviciile IT și rețele ar putea crește de la 800 mld. lire sterline anul acesta la 1.000 mld. lire sterline până în 2008-2009. Utilizatorii sunt preocupați de faptul că această convergență IP nu este disponibilă prin intermediul operatorilor. Cesky Telecom a anulat planurile de externalizare către Siemens. Vodafone Olanda și-a externalizat câteva din operațiunile de rețea operatorului suedez.
Hutchinson - 10 milioane de clienți 3G. Operatorul Hutchinson din Hong Kong a depășit 10 milioane de clienți 3G în întreaga lume.

The Economist

Obosiți de globalizare, dar în mare nevoie de așa ceva. În ciuda succesului globalizării în privința creșterii nivelului de trai, mulți dintre cetățenii lumii încă organizează miting-uri pentru denunțarea acesteia. Ce s-ar fi întâmplat, totuși, dacă nu s-ar fi lansat ideea gloablizării?
Supraviețuirea celor mai puternici. Parteneriatul dintre operatorii Telefonica și O2 urmează a da naștere celei mai mari companii de telefonie din lumea occidentală. Dar s-ar putea ca aceasta să nu fie neapărat o veste bună. Ar fi vorba despre cel de al doilea cel mai mare operator de telefonie din lume în termeni de clienți (după China Mobile), cu 170 de milioane de utilizatori de linii fixe în Europa și America Latină, încălcând astfel acordul nescris dintre operatorii de a nu-și încălca reciproc terenul de acțiune.

Mobile Communications International
Banii vin din email-uri. Pentru segmentul corporate, email-ul și aplicațiile sale asociate - agenda cu contacte și calendarul - sunt elemente vitale. Pentru utilizatorii finali, utilizarea email-ului nu a fost chiar atât de critică, cel puțin până acum. Totuși, email-ul mobil nu a avut un mare impact nici în mediul corporate, nici în cel al utilizatorilor finali. Întrebarea este dacă lucrurile vor merge tot în această direcție.
Cel mai mic ecran. Oare conținutul specific televiziunii va înregistra o trecere de succes către ecranele din buzunarele tuturor sau este vorba doar de cea mai recentă soluție, dintr-un lanț foarte lung de super soluții, care își caută acum cererea pe piață?

BusinessWeek
Scufundări în HDTV. Cum prețuri dau din ce în ce mai mult în jos, acum este momentul să săriți într-o nouă lume mare și clară precum cristalul, și anume lumea televiziunii de înaltă definiție. Una din cele mai importante aspecte pe care trebuie să le aveți în vedere atunci când vă cumpărați un televizor de înaltă definiție este conectivitatea cu celelalte dispozitive din casă. Indiferent dacă alegeți un DLP, o plasmă sau un LCD, făceți-vă temele acasă și documentați-vă cu atenție. Chiar dacă nu va fi ultimul televizor achiziționat, totuși veți petrece mulți ani în compania lui și vă veți depăna cu ajutorul lui memoriile digitale.
Cele mai ieftine telefoane mobile sunt produse de Nokia și Motorola, primii doi jucători de pe piața mondială a producătorilor. Așadar, de la cele mai sexy mobile revenim pe pământ cu modele sub 40 USD.

Wireless Review
Piața dictează - După ce tocmai a definitivat o nouă achiziție, operatorul Qualcomm își restructurează eforturile pentru a aduce BREW în Europa. Pionierul CDMA bate astfel la porțile Europei cu o nouă versiune BREW, vizând direct comunitatea GSM, dar totuși mai rămân multe provocări de depășit. Acordul stabilit cu operatorul suedez Nordisk Mobiltelefon pare a fi, la prima vedere, exact ceea ce aștepta Qualcomm - implementarea platformei sale BREW cu un operator din Europa de Vest, o piață ce se arăta aproape impenetrabilă acum un an sau doi. Strategia sa de a se adresa comunității GSM, în special în Europa, pare a funcționa. Cu un singur mare amendament: Nordisk nu este un operator GSM.