.

Grupul Lenovo a anunțat rezultate record pentru al treilea trimestru fiscal, încheiat la 31 decembrie 2013, susținute de o execuție globală puternică a strategiilor de business, de un portofoliu inovator de produse și un mix în creștere de venituri în segmentul PC Plus. "Lenovo a avut performanțe extraordinare în trimestrul anterior, atât prin venituri cât și prin profituri record. Prin execuția puternică a strategiei noastre, prin produsele inovatoare și creșterea în segmentul PC Plus, continuăm să ne respectăm promisiunea de a ne îmbunătăți profitabilitatea și avem încredere că vom menține același ritm în business-ul nostru actual", precizează Yang Yuanqing (foto), Președinte și CEO Lenovo. "Mai mult, achizițiile Motorola și IBM x86 pe care tocmai le-am anunțat se potrivesc perfect cu strategia PC Plus. În timp ce prioritatea noastră este participarea deplină la procesul de aprobare a tranzacțiilor, am încredere că din prima zi de la finalizarea procedurilor de preluare aceste segmente de business vor începe rapid să contribuie la performanța noastră și vor deveni piloni pentru o creștere sustenabilă, pe termen lung."

Veniturile trimestriale au ajuns la 10.8 miliarde USD, o creștere de 15 procente față de aceeași perioadă a anului anterior, fiind pentru prima dată când veniturile Lenovo depășesc 10 miliarde USD. Profitul a crescut și mai rapid, cu 30% în cazului profitului ante-impozitare, până la nivelul de 321 milioane USD, și tot cu 30% în cazul profitului net, până la 265 milioane USD. Lenovo a livrat un număr record de 32.6 milioane dispozitive în ultimul trimestru, adică aproape 5 pe secunda. Vânzările combinate ale diviziei Mobile Internet &Digital Home, care dezvoltă produse PC Plus precum smartphone-uri, tablete și televizoare inteligente, au reprezentat 16 procente din veniturile totale, în creștere cu 11 procente față de anul anterior și cu 7 procente față de acum doi ani, cu profitabilitate în creștere constantă.

Pentru al treilea trimestru consecutiv, Lenovo a fost cel mai mare producător de PC-uri din lume*, cu cea mai mare cotă de piață trimestrială din istoria sa, de 18.5 procente, în creștere cu 2.4 puncte față de anul anterior. Cota de piață record din regiunile EMEA, Asia Pacific și China, cu poziții de lider în cinci din cele mai mari șapte piețe de PC-uri din lume, au susținut această performanță. Livrările de PC-uri Lenovo în al treilea trimestru fiscal au fost de 15.3 milioane de unități, ceea ce marchează din nou cea mai rapidă creștere dintre primii cinci producători de PC-uri. A fost de asemenea al 19th lea trimestru la rând în care Lenovo a depășit industria în ansamblu, avâd o creștere cu 14 puncte procentuale mai mare.

Tot pentru al treilea trimestru consecutiv, livrările combinate de smartphone-uri și tablete Lenovo – 17.3 milioane de dispozitive – au depășit volumul de 15.3 milioane de PC-uri vândute. Compania continuă să fie al patrulea furnizor de telefoane mobile din lume, cu o cotă de 4.8 procente și creșteri ale livrărilor de 47 procente față de anul anterior, determinate de o performanță excepțională a lansărilor de telefoane mobile pe mai multe piețe noi. În ceea ce privește tabletele, Lenovo a avut un volum record de livrări, de 3.4 milioane, în creștere cu peste 300 procente față de anul anterior. Această evoluție a fost determinată de lansarea Yoga Tablet, prima tabletă multimodală din lume. Aceste rezultate ilustrează clar transformarea Lenovo într-o companie PC Plus.

Profitul brut al companiei în al treilea trimestru fiscal a crescut cu 15 procente față de anul anterior, până la 1.36 miliarde, cu o marjă brută de 12.6 procente. Profitul operațional a crescut cu 37 de procente până la 334 milioane USD. Câștigul de bază per acțiune a fost de 2.56 cenți USD. Rezervele nete de numerar erau în 31 december 2013 de 3.4 miliarde USD.

DETALIERE GEOGRAFICĂ

În China, Lenovo a avut venituri de 4 miliarde USD în al treilea trimestru fiscal, un nivel relativ stabil față de anul anterior, ceea ce reprezintă 37 procente din veniturile globale ale companiei. Performanța din China a reflectat o scădere temporară a pieței locale a PC-urilor, care s-a stabilizat și trece printr-o îmbunătățire a prețurilor, în timp ce urbanizarea, retehnologizările din corporații și inovarea în produsele PC Plus stimulează cererea viitoare. În al treilea trimestru fiscal, Lenovo și-a întărit poziția de lider al pieței de PC-uri din China, cu o cotă de 37.9%, în creștere cu 0.5 puncte față de anul anterior. Compania este pe locul doi la smartphone-uri și pe locul trei la tablete.

În zona Asia Pacific, veniturile Lenovo au fost de 1.6 miliarde USD în al treilea trimestru fiscal, adică 15 procente din veniturile globale ale companiei, în creștere cu 22 la sută față de aceeași perioadă a anului anterior. Execuția solidă a strategiei a adus o creștere solidă a vânzărilor de smartphone-uri, iar tablete au avut o creștere spectaculoasă în țările zonei ASEAN. Lenovo și-a recăpătat de asemenea poziția de lider în PC-uri, cu o cotă record de 15.9 procente, în creștere cu 2.0 puncte față de anul trecut, și a depășit pragul psihologic de 1 milion de smartphone-uri vândute.

Veniturile Lenovo în Europa/Orientul Mijlociu /Africa (EMEA) au crescut cu 25 de procente în al treilea trimestru fiscal până la 2.9 miliarde USD, ceea ce reprezintă 27% din veniturile globale ale Lenovo. În al treilea trimestru fiscal, Lenovo și-a consolidat poziția și a continuat să fie al doilea furnizor de PC-uri din piață, cu o creștere a livrărilor de 27 de procente, depășind evoluția pieței cu 33 de puncte procentuale, prin protejarea vânzărilor de PC-uri și ofensiva din sectorul firmelor mici și mijlocii și cel al consumatorilor. Lenovo deține în prezent primul loc în 11 țări din EMEA. De asemenea EMEA a susținut puternic vânzările de tablete, printr-o creștere a livrărilor cu aproape 450 de procente față de anul anterior.

În America de Nord și de Sud, veniturile au fost 2.3 miliarde în al treilea trimestru fiscal, în creștere cu 36 de procente față de anul anterior, și reprezintă 21% din veniturile globale ale companiei. Livrările de PC-uri au crescut cu 28 de procente, cota de piață cu 2.7 puncte procentuale până la nivelul de 11 procente, iar evoluția a depășit-o pe cea a pieței cu 31 de puncte procentuale. Performanțele din Brazilia, determinate de managementul puternic și de implementarea unei noi fabrici, au dus la o creștere record a livrărilor de PC-uri cu 378%, până la o cotă de piață record de 18.6 procente în această țară. Business-ul de PC-uri din SUA continuă să joace un rol semnificativ în această zonă, cu livrări în creștere cu 21 de procente și o evoluție cu 15 puncte procentuale peste cea a pieței.

DETALIERE ÎN FUNCȚIE DE PRODUSE

În al treilea trimestru fiscal, laptopurile Lenovo au adus cea mai mare contribuție la veniturile globale ale companiei, generând 50 de procente din veniturile totale ale Lenovo. La nivelul industriei, livrările de laptopuri au scăzut cu 6.3 procente față de anul trecut. În ciuda acestui context, vânzările de laptopuri Lenovo în al treilea trimestru fiscal au totalizat 5.4 miliarde USD, în creștere cu 11 procente. Compania și-a mărit cota de piață cu încă 2.7 puncte procentuale și a ajuns la o cotă de piață de 18.8 procente.În al treilea trimestru fiscal, compania a anunțat noul Lenovo A10, un laptop accesibil, ultra-portabil, bi-modal și primul care rulează Android 4.2 OS. Cântărind sub un kilogram și cu o grosime de numai 17.3 mm în cel mai gros punct, Lenovo A10 este unul din cele mai subțiri și ușoare laptopuri consumer de pe piață.

Livrările de PC-uri Desktop au crescut cu 9.1 procente la nivel global, față de anul anterior, comparativ cu o scădere a industriei de aproximativ 3 procente. Lenovo și-a mărit astfel cota de piață cu 2 puncte, până la un nivel de 18 procente. Vânzările consolidate de PC-uri Desktop Lenovo au crescut cu 12 procente, până la 3.2 miliarde USD, adică 29% din veniturile totale ale companiei. În trimestrul III fiscal, Lenovo a anunțat patru noi PC-uri desktop all-in-one, mărind avansul companiei în această categorie competitivă de produse. Printre acestea se numără Lenovo B750, cu un display super-wide de 29 inci. Potrivit IDC, Lenovo este liderul pieței globale de PC-uri AIO, atât în segmentul consumer cât și în cel comercial.

Vânzările consolidate de produse Lenovo din segmentul Mobile Internet & Digital Home (MIDH), care include smartphone-uri și tablete, au crescut cu 73 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut, până la volumul de 1.7 miliarde, reprezentând 16 procente din veniturile totale ale companiei în trimestrul respectiv. Livrările de tablete au crescut cu 326 de procente până la un nivel record de 3.4 milioane de unități, iar cota de piață este de 4.3 procente. În acest trimestru, Lenovo a anunțat tableta multimodală Yoga, care are trei moduri unice de utilizare: în mână, înclinat și pe suport (hold, tilt, stand), cu o autonomie de 18 ore. Yoga Tablet a fost anunțată într-un eveniment prezentat de actorul Ashton Kutcher, care a devenit cel mai nou inginer de produs al Lenovo. Tot în trimestrul trei fiscal a fost anunțată și tableta Lenovo Miix2 de 8 inci.

FUZIUNI ȘI ACHIZIȚII LENOVO

De la preluarea diviziei de computere personale a IBM și a liniei ThinkPad în 2005, Lenovo a administrat cu succes alte șase integrări, care include asocierea joint venture cu NEC în Japonia, preluarea distribuitorului Medion în Germania, achiziția CCE în Brazilia, parteneriatul strategic și asocierea joint venture cu EMC în SUA, preluarea Stoneware în SUA și asocierea joint venture cu Compal în China. În această perioadă, Lenovo a devenit primul producător de PC-uri din lume, al doilea producător de tablete și al treilea producător în segmentul Dispozitive Inteligente Conectate, cu o creștere constantă a veniturilor și profitabilității.

Investițiile recent anunțate în Motorola Mobility și divizia de servere x86 a IBM sunt pași firești în strategia "PC Plus". La încheierea tranzacției cu IBM, Lenovo va fi al treilea jucător de pe piața globală a serverelor, într-o afacere cu marje mai mari decât cele asigurate de PC-uri. La încheierea tranzacției cu Motorola, Lenovo devine un puternic al treilea jucător de pe piața smartphone-urilor. Prin oportunitățile de scalare, popularul brand Motorola și oportunitățile de extindere a acestuia la nivel global vor asigura succesul tangibil al acestui business.

*Date IDC Q4 2013

DESPRE LENOVO

Lenovo este o companie de tehnologie personală cu o cifră de afaceri de 34 miliarde USD și cel mai mare producător global de computere personale, care deservește clienți din peste 160 de țări. Dedicat construirii unor computere personale și dispozitive pentru internet mobil de o concepție excepțională, modelul de business al Lenovo se bazează pe inovație, un lanț logistic global extrem de eficient și pe o execuție strategică puternică. Formată în urma achiziționării de către Lenovo Group a fostei Divizii de Calculatoare Personale a IBM, compania dezvoltă, produce și lansează pe piață produse și servicii tehnologice fiabile, de înaltă calitate, sigure și ușor de folosit. Linia sa de produse include legendarele computere personale comerciale marca Think și computere pentru gama largă de consumatori marca Idea, precum și servere, stații de lucru și o familie de dispozitive de internet mobil, incluzând tablete și smartphone-uri. Lenovo, o companie aflată în topul 500 Fortune, deține centre de cercetare importante în Yamato, Japonia, în Beijing, China și în Raleigh, Carolina de Nord. Pentru mai multe informații, accesați www.lenovo.com.