.

Vodafone a anunțat pe 25 iulie rezultatele pe trimestrul încheiat la 30 iunie 2005, când grupul a atins 165 milioane de clienți mobili la nivel global. Dintre aceștia cca. 6 milioane de clienți provin de la noile sale subsidiare est-europene, Connex din România și Oskar din Cehia, achiziționate de la compania canadiană TIW într-o tranzacție inițiată pe 11 martie și finalizată pe 30 mai anul acesta. Vodafone Group Plc este cea mai mare companie de comunicații mobile din lume ca venituri, cu divizii în 27 de țări și rețele partenere în alte 14 țări.

Rezultatele anunțate pe trimestrul încheiat la 30 iunie 2005 au depășit și cele mai optimiste așteptări ale analiștilor. Grupul a atras 4,1 milioane de noi abonați în acest trimestru, atingând un total de peste 165 de milioane clienți la nivel global. Creșterea organică a numărului de clienți - excluzând achizițiile și vânzările '“ în primul trimestru al anului fiscal început la 1 aprilie 2005 a fost cu 35% mai accelerată decât în aceeași perioadă a anului trecut. În plus, creșterea a fost completată de 6 milioane de noi utilizatori adăugați prin achiziția activelor din România și din Cehia. Creșterea numărului de clienți s-a reflectat într-o creștere a veniturilor de 8,6% în acest trimestru, drept care compania și-a reiterat previziunile de creștere anuală totală a veniturilor de 6%-9%. Analiștii financiari preconizau pentru primul trimestru al anului fiscal al Vodafone creșteri de 3,1 milioane de noi clienți și de 7,3% ale veniturilor.

Vodafone a declarat că la 30 iunie 2005 avea 3,3 milioane de utilizatori ai serviciilor de a treia generație, sau 3G, dintre care 2,9 milioane utilizatori individuali, cu 1,1 milioane utilizatori 3G adăugați în ultimul trimestru.

Cele mai bune performanțe au fost înregistrate în Europa '“ în special Germania, Spania și Italia - și în Statele Unite, în timp ce în Japonia compania continuă eforturile de îmbunătățire a performanțelor, anunțând 14.985 milioane de clienți la sfârșitul lui iulie, din care 1,34 milioane sunt clienți 3G. În SUA, Verizon Wireless - societatea mixtă formată de Vodafone cu Verizon '“ a avut cea mai mare creștere a numărului de clienți de la înființarea sa în aprilie 2000, atingând 1,9 milioane de clienți.

Venitul mediu lunar per utilizator (ARPU '“ average revenue per user), calculat pe 12 luni până la 30 iunie 2005, a avut o evoluție mai puțin spectaculoasă la Vodafone în acest trimestru, spun analiștii. În Germania și Marea Britanie, ARPU a scăzut cu 4 euro și respectiv 6 euro, la 295 euro în Germania și 300 euro în Marea Britanie - datorită noilor clienți mai puțin cheltuitori și a reducerilor la tarifele de terminare a apelurilor '“ taxa cerută pentru transmiterea unui apel între rețele mobile sau fixe rivale. În Italia, ARPU a crescut ușor la 360 euro, în timp ce în Spania a crescut substanțial la 421 euro, de la 414 euro cu un an în urmă, determinând o creștere a veniturilor de 26%, acesta fiind al șaselea trimestru consecutiv în care operațiunile spaniole ale Vodafone cresc cu mai mult de 20%.

Vodafone în Europa de Est
În România, Connex a crescut ca număr de clienți la 5,2 milioane de utilizatori la 30 iunie, cu 28% mai mult decât cu un an în urmă și cu un adaos net de 105 clienți noi în 3 luni. Media de creștere anuală a numărului clienților grupului Vodafone a fost de 12,3%.

'Cu 5.250.621 de clienți, Connex demonstrează creșterea sa continuă pe piața românească. Prin achiziția Connex, Vodafone a făcut o investiție pe termen lung într-una dintre cele mai puternice și profitabile companii din Europa de Est, iar aceste rezultate confirmă încrederea acordată companiei noastre', a declarat Ted Lattimore, Președinte și COO al Connex.

În grupul Vodafone, Connex este cea de-a șasea companie în privința numărului de utilizatori, statistica incluzând companiile în care Vodafone este acționar majoritar.

Venitul lunar mediu al Connex din servicii a fost de 167 USD per utilizator. Indicatorul ARPU arată că un utilizator de cartelă preplătită de la Connex a cheltuit în medie 67 USD pe lună în ultimul an, în timp ce un utilizator cu abonament a cheltuit în medie 330 USD pe lună. Ponderea clienților preplătiți ai Connex era de 65% la jumătatea acestui an.

În Cehia, unde penetrarea mobilă a atins 106%, Oskar Mobil și-a mărit numărul de clienți cu 16% în ultimul trimestru, atingând 1,951 milioane de clienți și un ARPU de 306 euro '“ 470,7 euro pentru abonații cu contract și 156,6 euro pentru cartele preplătite. Operatorul a reușit să își mărească în ultimul an ponderea clienților cu contract la 50%, de la 45% cu un an în urmă.

În Polonia, Vodafone urmărește să devină acționar majoritar al operatorului mobil Polkomtel. Vodafone și TDC din Danemarca dețin fiecare 19,6% din operatorul polonez.

3G în România
În România, la doar 2 luni de la lansarea comercială a serviciilor 3G, Connex avea câteva mii de utilizatori 3G, peste așteptările companiei. După lansarea serviciului de videocall și a cardului de date 3G, Connex a introdus portalul mobil Play, accesibil și utilizatorilor WAP. De asemenea, Connex a anunțat, de curând, că printre următoarele servicii oferite clienților săi se va numără și Vodafone Live.