.

România se clasează pe locul doi între țările din Sud-Estul Europei în ceea ce privește numărul de aplicații complete depuse, respectiv pe locul trei ca număr de echipe înregistrate, la a doua ediție a concursului internațional „Telekom Innovation Contest", dedicat în special studenților și antreprenorilor cu startup-uri. Competiția, disponibilă pe www.telekom-innovation-contest.com, se desfășoară în 34 de țări din întreaga lume și a avut ca termen limită pentru înscrieri data de 14 aprilie.

Printre țările din regiunea de Sud-Est a Europei, Ungaria și Macedonia s-a clasat pe primul loc cu câte 20 de aplicații complete. În ceea ce privește numărul de echipe înregistrate, Ungaria a avut 56, urmată de Macedonia cu 53, respectiv România cu 31 de echipe și 14 idei complete. În România, competiția internațională a fost organizată pentru prima dată pentru publicul extern, și anume studenți, antreprenori cu idei de startup-uri și startup-uri IT locale.

În total, la nivel internațional, au fost înregistrate 447 de echipe cu aproximativ 200 de aplicații complete.

Competiția, cu premii consistente și oportunitatea de a dezvolta noi idei inovative, este organizată de Deutsche Telekom Group, susținută de hub:raum, programul incubator al grupului, și este coordonată la nivel național de Romtelecom și COSMOTE.

La nivel internațional, cele mai multe aplicații au fost depuse în categoria "Future Media & Communication", urmată de "Cloud-Based Productivity", respectiv "Internet of Things". Alte categorii disponibile au fost "Cyber Security", "Reality Data" și "Smart Energy".

Echipele românești cu cele mai bune idei vor fi invitate la concursul național preliminar care se va desfășura în mai în București. Evenimente similare vor fi organizate în Atena, Bratislava, Budapesta, Podgorica, Praga, Tel Aviv, Varșovia, Zagreb și Berlin pentru candidații din restul țărilor. Echipa câștigătoare din România va fi invitată la evenimentul „Champions’ Pitch" de la finalul lunii iunie din Cracovia, Polonia, eveniment care include un program de training pentru startup-uri, pe durata a patru zile. Mai mult, echipa câștigătoare va fi prezentă pe scenă la „Long Night of Startups" din data de 6 septembrie, în Berlin, unde sunt așteptați peste 6.000 de invitați.

Recompensele includ investiții de până la 150.000 euro, participarea la programe internaționale destinate startup-urilor, pachete de servicii precum servere Amazon, dar și interacțiunea cu experți din cadrul grupului internațional.

Despre Romtelecom

Cu o expertiză de peste 80 de ani pe piața românească de telecomunicații, Romtelecom oferă astăzi o gamă completă de servicii de comunicare și divertisment pentru toate nevoile unei gospodării, cu pachete personalizate de televiziune, internet și voce. La finalul anului 2013, Romtelecom avea peste 4,85 milioane de abonamente în portofoliu, pentru servicii de televiziune, internet în bandă largă și voce, precum și soluții complexe de business ICT. Mai multe detalii despre companie sunt disponibile pe www.romtelecom.ro.

Despre COSMOTE România

COSMOTE România avea aproximativ 6,1 milioane de clienți la 31 decembrie 2013. Lansată în 2005, COSMOTE România a înregistrat cea mai rapidă dezvoltare a rețelei din Europa, conform raportului Citigroup din iunie 2007. În mai puțin de cinci ani, COSMOTE România și-a depășit competitorii în ceea ce privește rețeaua de acoperire națională. În prezent, COSMOTE România oferă acoperire pentru 99% din populație și 90% din teritoriu. COSMOTE România este divizia locală a COSMOTE Group, operatorul cu cea mai extinsă prezență în sud-estul Europei, care are o bază de 15,6 milioane de clienți. Pentru mai multe informații, vizitați www.cosmote.ro.