.

Pe 13 și 14 decembrie are loc Romanian Youth Focus 2012, un nou eveniment SMARK KnowHow adresat profesioniștilor din marketing și comunicare din România. Conferința se va desfășura la Hotel Intercontinental (Sala Fortuna Est), între orele 9:00 și 14:00. Aflată la prima ediție, Romanian Youth Focus 2012 este o conferință dedicată tinerilor și brandurilor ale căror portofolii includ produse sau servicii pentru tineri, acest segment aflat în continuă mișcare și atât de relevant pentru dezvoltarea pe termen mediu și lung a brandurilor. Piața de bunuri și servicii adresate tinerilor este una dificilă din cauza puterii de cumpărare reduse a publicului pe care îl targetează, pe de o parte, respectiv a numeroaselor și diferitelor segmente demografice care îl alcătuiesc și a influenței asupra cheltuielilor familiei pe care o au tinerii, pe de altă parte. În plus, adolescenții și tinerii adulți sunt adesea cei care setează trendurile care sunt adoptate de celelalte grupuri demografice și ei sunt cei care vor face obiectul acestui eveniment.

Romanian Youth Focus 2012 abordează aspecte esențiale pentru profesioniștii care lucrează în marketing și comunicare pentru branduri care targetează tinerii, fie că vorbim despre adolescenți (14-21 ani) sau despre adulți

(21-29 ani). De altfel, acest public țintă este subiectul mai multor posibile segmentări demografice și atitudinale, datorită caracterului său foarte eterogen.

Principalele teme care vor fi dezbătute în cadrul conferinței sunt:

- Profilul tinerilor: atitudini, comportamente de consum, tipologii, trenduri

- Ce este relevant în comunicarea cu tinerii? Conținut media, canale de comunicare, insight-uri

- Studii de caz și cele mai bune practici din diferite domenii: tehnologie, servicii, modă, lifestyle, FMCG

Evenimentul este structurat în 4 paneluri, pe durata a două zile și reunește profesioniști din mai multe zone de expertiză: cercetare de piață, sociologie și psihologie, creație publicitară, strategie de marketing, digital media, entertainment ș.a.

Prima zi (joi, 13 decembrie) este compusă din două paneluri. În primul se va dezbate profilul tinerilor români, fiind oferite răspunsuri la câteva dintre întrebările pe care ni le punem în demersul nostru de a avea o comunicare eficientă cu ei: Cine sunt tinerii români? Ce atitudini și comportamente de consum îi caracterizează? Ce valori au? În ce cred și ce îi motivează?

La aceste întrebări vor răspunde: Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants), Prof. Univ. Dr. Vintilă Mihăilescu (șeful Catedrei de Sociologie a Facultății de Științe Politice din cadrul SNSPA),Alfred Dumitrescu (Managing Partner, Lighthouse Research & Marketing), Bogdan Theodor Olteanu (Managing Director, Borțun●Olteanu) șiTeo (Stand Up Comedian).

Cel de-al doilea panel al conferinței continuă povestea despre tineri, de data aceasta punând accent pe punctele de contact și elementele cheie în comunicarea cu aceștia, fie că vorbim despre cele mai relevante canale existente sau despre cele mai noi, despre comunitățile în care aceștia trăiesc și activează sau despre ce se face bine și ce nu în targetarea lor.

Invitații din acest panel sunt: Dan Vatcu (Owner, Quadrant Interactive), Ana-Maria Olaru (Senior Strategic Planner, Cohn&Jansen JWT), Mihaela Alexandru (Qualitative Research Director, 360 Insights) șiȘerban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising).

Cea de-a doua zi a conferinței (vineri, 14 decembrie) este la rândul ei structurată în două paneluri și face trecerea de la aspectele teoretice din prima zi la studii de caz ale unor branduri care targetează tinerii.

Primul panel vine cu cele mai bune practici folosite de câteva branduri din diferite domenii de activitate în comunicarea cu tinerii români, prezentate de: Adrian Preda (Creative Director, MRM Worldwide România), Adina Militaru (Director de Marketing România & Bulgaria, Puma Sports), Adina Vlad (Managing Partner, Unlock Market Research), Ștefan Pălărie (Head of Corporate Engagement, Școala de Valori), Radu Pilat (Managing Partner, Heist Industries) și Mugur Pătrașcu (Managing Partner, iLeo).

Ultimul panel al conferinței surprinde unele dintre cele mai interesante subiecte pentru tinerii români, fie că este vorba despre branduri, influențatori, locuri sau conținut media și modul în care acestea pot fi folosite în comunicarea cu ei.

Vor acoperi aceste subiecte: Andrei Botescu (Pionier Pegas), Eugen Erhan și Tudor Muscalu (Co-fondatori, Fredo & Pid’jin), Adina Antonie (PR Manager, Student din provincie), Vlad Mihai (Freelancer în ilustrație și graphic design) și Sergiu Floroaia (Stand Up Comedian, Partener Sector 7).

Informații complete despre eveniment și despre înscriere sunt disponibile pe site-ul oficial. Pentru toți cei care se înscriu până la data de 30 noiembrie 2012 este disponibil un preț de tip early bird.

Romanian Youth Focus 2012 este un eveniment organizat sub umbrela SMARK KnowHow. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, BIZ, The Industry, TATAIA, HotNews, Piata, Modern Buyer, Zumzi,

Retail-FMCG, Agrafa, Casa de Traduceri și Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA și UAPR și susținut de City Grill.

SMARK este o sursă de knowledge, o platformă de informare și consultanță în industrie pentru membrii comunității locale de marketing: publishing, evenimente de profil, rapoarte de cercetare în sistem sindicalizat etc. SMARK este o marcă a Blue Idea, alături de IQads, cel mai citit produs media în limba română dedicat industriei de advertising.