.

Chiar dacă ieri Romtelecom ne anunța (între altele) într-o conferință de presă, prin liderul său, că azi Cosmote va face publică deschiderea rețelei sale mobile către clienții Romtelecom, la aceleași prețuri ca în propria rețea, am recurs la această analiză abia acum. Pentru că astăzi construcția celor două companii, de a realiza cel mai mare spațiu convergent fix-mobil din România, se definitivează. Ambele companii apreciază noua piață convergentă ca având peste 13.000.000 de utilizatori, iar cu această cifră putem spune că avem deja cel mai mare operator fix-mobil din România. Sunt de așteptat reacțiile competiției…

Apelurile către Romtelecom, tarifate la același nivel cu cele practicate de Cosmote în rețea

Apelurile din rețeaua de telefonie mobilă Cosmote România către Romtelecom sunt tarifate, de ieri, la același nivel cu cele practicate în propria rețea, a anunțat, astăzi, operatorul de telefonie mobilă. „Cu noua ofertă, clienții Cosmote și Romtelecom pot vorbi între ei chiar și gratuit, folosind minutele incluse în pachet sau la tarife foarte atractive de rețea, după ce se consumă minutele incluse în abonament", susțin oficialii Cosmote România. Aceasta este cea de-a doua etapă a inițiativei comune a celor doi operatori, prima fază începând pe 7 iunie, când cele două companii anunțau că abonații Romtelecom, persoane fizice și companii, pot vorbi în rețeaua Cosmote la tarifele din rețea. Noua ofertă Cosmote, disponibilă până pe 20 august, cu posibilitatea de extindere, se aplică doar pentru apelurile către numerele de telefonie fixă ale Romtelecom nu și pentru SMS-uri, numere CDMA fixe sau mobile și destinații VoIP.

Romtelecom reduce cu 35% tarifele la 5 abonamente de telefonie fixă

Romtelecom a redus, ieri, cu 35% tarifele la 5 abonamente de servicii de telefonie fixă, pentru abonații care utilizează atât servicii de acces la Internet, cât și de voce, conform declarațiilor CEO-ului companiei, Yorgos Ioannidis. „Facem toate eforturile posibile pentru a defini cele mai bune oferte și beneficii prin care putem să îi sprijinim pe clienții noștri în această perioadă economică dificilă, a cărei presiune este resimțită de noi toți. De mai mult de trei ani, compania luptă pentru a-și îmbunătăți eficiența și structura de costuri", susține Ioannidis. Abonamentele de voce vor avea, după aplicarea reducerii, tarife cuprinse între 4,5 euro/lună și 8,8 euro/lună, fără TVA, și includ sute sau chiar mii de minute în rețelele Romtelecom și Cosmote și până la sute de minute către alte destinații mobile și internaționale. De asemenea, operatorul fix a extins la nivel național, în privința tarifelor, oferta serviciilor de acces broadband la Internet, după ce în martie Romtelecom a anunțat disponibilitatea acestor servicii pentru cel mult 20% din clienți. Pentru ceilalți, tarifele erau mai ridicate, în funcție de poziția acestora de punctele de acces la rețeaua Romtelecom. „Compania va prelua cheltuielile care apăreau, în unele cazuri, din furnizarea serviciilor în anumite zone", menționează Ioannidis. În martie, operatorul a simplificat oferta de servicii de acces de bandă largă la Internet și a grupat-o în trei pachete - Surf, Play și Power. Abonamentul Clicknet Surf, ce asigură viteze de descărcare de până la 2Mbps, costă 2,9 euro/lună, fără TVA. Clicknet Play are un un tarif unic de 4,4 euro/lună, fără TVA, și va permite viteze de transfer a datelor (download) de până la 50 Mbps, în timp ce abonamentul Power va fi disponibil la un preț de 5,9 euro/lună, fără TVA, și va asigura viteze de până la 100 Mbps, în funcție de condițiile tehnice disponibile.

O evidență: creșterea TVA va scădea și consumul telecom

În privința creșterii TVA la 24%, acesta va reduce consumul de bunuri și servicii, inclusiv pe piața telecomunicațiilor, susține CEO-ul Romtelecom, Yorgos Ioannidis. „Pe orice piață, în orice țară, majorarea TVA conduce la reducerea consumului, pentru că aproape toți clienții se vor gândi de două ori când vor face o achiziție. Ne așteptăm la o creștere a consumului, dar nu pot avansa un procentaj în acest moment", a răspuns Ioannidis la o întrebare a revistei noastre. Executivul de la București a decis sâmbătă (26 iunie) să majoreze TVA de la 19% la 24%, pentru a menține deficitul bugetar în limita convenită cu FMI după ce Curtea Constituțională a decis că nu pot fi reduse pensiile. Ioannidis nu a mai dorit să facă și alte comentarii cu privire la amplitudinea majorării TVA, de la 19% la 24%, dar a afirmat că este clar că România are nevoie de finanțarea pe care o solicită Fondului Monetar Internațional (FMI). În primul trimestru, veniturile Romtelecom au scăzut cu 3,3%, la 194,8 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 20,2%, la 59,3 milioane euro, potrivit unui raport al grupului elen OTE, acționarul majoritar al companiei.

Prețul succesului: sute de angajați Romtelecom părăsesc voluntar compania

Eficientizarea celui mai mare operator fix din România se face și cu sacrificii în planul resurselor umane. Astfel, câteva sute de salariați ai Romtelecom vor părăsi compania prin programul de plecări voluntare, ne anunță Yorgos Ioannidis, CEO-ul Romtelecom. „Acest program se va încheia miercuri, 30 iunie. În prezent, Romtelecom are sub 9.000 de angajați. Nu avem o țintă cu privire la numărul de salariați care vor rămâne în companie până la finele anului, pentru că analizăm impactul mai multor variante de studii privind disponibilizările pe care le-am putea pune în practică", a afirmat Ioannidis. Acesta a adăugat că salariații Romtelecom ce vor pleca voluntar vor primi compensații de până la 14.000 de euro, în funcție de vechimea în companie. La începutul acestui an, Romtelecom a transferat către Ericsson România aproximativ 400 angajați ce activau în departamentele Comutație și Electroalimentare, în baza unui acord pe o perioadă de 5 ani pentru externalizarea unor operațiuni de teren. Pe de altă parte, operatorul a anunțat, în februarie, că va disponibiliza, de la 1 mai, un număr de 600 de salariați din divizia Operațiuni, în vederea reducerii costurilor și creșterii eficienței companiei, pe fondul presiunii competiționale. La finele anului 2009, operatorul național de telefonie fixă avea puțin peste 10.000 de salariați.