.

RomTelecom a participat la CERF 2003 împreună cu subsidiarele sale, Cosmorom, ARtelecom și Cablevision of Romania. În standul RomTelecom au avut loc zilnic demonstrații de video- și audio-conferințe și prezentări ale noilor servicii: CLIP, CLIR, Voces, Voces Pro, ISDN, TelVerde, UNITEL și ConectO.
Operatorul și-a promovat pachetele de servicii Avantaj Net (Voces & CLIP), Avantaj Pro (Voces Pro & CLIP), Acces 64 și 128 (ISDN BRA & Internet) la preț redus.
În privința echipamentelor, RomTelecom a expus centrale telefonice de ultimă generație și seria de telefoane Alcatel OmniDesktop compatibile VoIP.
Cosmorom a lansat 3 noi tipuri de abonamente - Plus 35, Plus 75 și Plus 250 - și campania 'COSMO la FIX', care constă în reducerea tarifului pentru apelurile efectuate cu cartelele preplătite Cosmo către rețeaua RomTelecom la 30 cenți pe minut.
ARtelecom a promovat la CERF serviciile de video streaming și ISDN. ARtelecom se află în plin proces de extindere a capacității rețelei și implementează noi protocoale și tehnologii în rețea, inclusiv multicasting, ceea ce va face rețeaua ARtelecom prima rețea IP din România pregătită pentru aplicațiile de audio-video streaming. ARtelecom va investi anul acesta 8 milioane USD în video streaming și un proiect ADSL.
Cablevision of Romania (CVR), singurul furnizor de televiziune prin cablu subteran din România, împlinește anul acesta 10 ani de existență pe piață.
RomTelecom a mai anunțat, pe 16 mai 2003, lansarea serviciului TELLO, un serviciu de mesagerie vocală care permite utilizatorilor să comunice între ei prin intermediul unei căsuțe vocale virtuale, capabilă să înregistreze, să redea și să gestioneze mesajele vocale. Serviciile întregului grup RomTelecom pot fi cumpărate acum și prin noul centru de lucru cu publicul din București, B-dul Magheru nr. 36.

RomTelecom a declanșat
restructurarea personalului
În cadrul programului general de restructurare a societății, RomTelecom Botoșani va disponibiliza în 2003 aproximativ 35% din personal, adică 150 din cei 414 salariați ai săi, a anunțat directorul general al RomTelecom Botoșani, Viorel Iliuță. Dintre aceștia, o parte va fi preluată în serviciile externalizate, iar ceilalți, în funcție de vechime, vor primi până la 12 salarii compensatorii. '˜'™Disponibilizările vor fi eșalonate pe parcursul întregului an 2003, dar, dacă un angajat va cere să fie disponibilizat, putem face acest lucru oricând'™'™, a afirmat Viorel Iliuță.
La RomTelecom Arad, aproximativ 70 de persoane nu vor mai avea posturi din momentul automatizării a 12 centrale manuale din județ, acestora adăugându-li-se alte zeci de persoane restructurate. 'Automatizarea se va face cel târziu până la finele anului, iar la acest număr de angajati se adaugă alte zeci de persoane din restructurările ce vor urma la cele 5 oficii din municipiul Arad și care au loc deja', a declarat Dan Cioca, directorul comercial al filialei din Arad. O parte dintre angajați vor primi câteva salarii drept compensații, în funcție de vechime, prioritate având cei care solicită disponibilizarea. În aprilie, peste 60 de persoane au fost concediate la RomTelecom Arad, fiind închise 19 oficii comerciale din localitățile unde existau mai puțin de 2.000 de abonați. În prezent, RomTelecom are 630 de angajați în județul Arad.
Se lucrează cu normative de personal vechi de jumătate de secol
Consiliul Național al Federației Sindicatelor din Telecomunicații a adoptat pe 19 aprilie, la Băile Felix, o rezoluție ce ia act de intenția conducerii RomTelecom de a face disponibilizări. Conducerea Federației Sindicatelor din Telecomunicații acuză 'lipsa investițiilor și managementul slab' al RomTelecom pentru disponibilizările masive ale societății și anticipează 'amputarea' unor servicii importante ale societății ca urmare a restructurărilor. Rezoluția insistă că procesul de restructurare și reorganizare a societății trebuie făcut cu respectarea legislației - a Codului Muncii și, în special, a capitolului 'concedieri colective'.
Sindicaliștii revendică dreptul de a participa, prin dialogul dintre federație și administrație, la elaborarea normativelor pentru cuantificarea numărului de personal dedicat fiecărei activități din cadrul RomTelecom. 'Nu există, la ora actuală, normative de personal, ultimul normativ are 35-40 de ani vechime, ceea ce nu mai este conform cu tehnologia actuală', a declarat președintele Federației Sindicatelor din Telecomunicații, Ioan Andrei.
Potrivit rezoluției adoptate la Felix de reprezentanții celor 71 de organizații ale federației, sindicaliștii vor recurge la formele de protest prevăzute de legea conflictelor colective de muncă 'ori de câte ori administrația nu respectă legislația', a spus Ioan Andrei.
Din cei 29.000 de angajați ai RomTelecom, 26.500 sunt membri ai Federației Sindicale din telecomunicații.
Directorul general al RomTelecom, James Hubley, a afirmat că programul de reducere a numărului de salariați ai RomTelecom va fi elaborat pe criterii de eficiență, urmând ca disponibilizările să fie realizate după analizarea mai multor indicatori de performanță ai forței de muncă. 'Unul dintre indicatorii de performanță este numărul de linii telefonice la un salariat. Este evident că dacă acest indicator este mai mare, atunci costurile de operare sunt mai mici, situație ce permite unei companii să fie mai competitivă din punct de vedere al tarifelor percepute pentru serviciile furnizate', a mai spus Hubley.
Grupul elen OTE, acționarul majoritar la RomTelecom, a anunțat, la începutul lunii februarie, că intenționează să reducă forța de muncă cu 9.000 de persoane în următorii 2 ani, pentru a ține sub control costurile și a redresa activitatea companiei. La sfârșitul anului 2002, RomTelecom opera aproximativ 4,2 milioane de linii telefonice cu aproximativ 30.000 de salariați, record negativ pentru ECE.