.

În ultimii doi ani, canalele media, piețele financiare și acționarii interni și-au îndreptat atenția asupra fericitului mariaj dintre Hewlett-Packard și Compaq, reconstruind parcă atmosfera shakespeariană extrem de tumultuoasă din piesa 'Romeo și Julieta'.
Totuși, în ciuda presiunilor apărute, cele două companii au reușit să lanseze o ofertă comună de produse, fără repercusiuni defavorabile în privința valorii de brand a fiecăreia în parte. Deciziile manageriale ale HP - Compaq au vizat o demarcație distinctă a celor două brand-uri, pentru a nu se ajunge la confuzionarea clienților și a piețelor de afaceri, creând astfel un scenariu în care afectarea unuia dintre parteneri să poată fi evitată.
În momentul în care strategiile de marketing HP - Compaq vor putea diferenția în mod pozitiv aceste brand-uri prin intermediul unor canale variate de comunicare, atunci se va putea decide soarta obiectivelor campaniei. Se pare, astfel, că atmosfera mai liniștită din ultimul an creată în jurul acestei fuziuni a permis companiilor o nouă abordare, mai dinamică, originală și proaspătă a celor două brand-uri.
Provocarea desktopurilor
Din punctul de vedere al consumatorului, lucrurile stau destul de bine la capitolul îmbunătățiri aduse ofertelor, mai ales în comparație cu ceea ce prezintă celelalte companii de profil. Intră aici în discuție noul design extrem de inovator și atrăgător al produselor HP- Compaq.
Gândiți-vă numai la predominarea culorii negre de acum doi ani, înlocuită acum cu strălucirea de oțel ce creează un adevărat stil 'Lian-li' (vezi www.lianli.com). În viziunea lui Vickram Bedi, PSG Consumer Business Manager la HP, aceste produse se pot alătura celorlalte produse clasice audio și video ce oferă un cadru excelent pentru divertisment și relaxare. Segmentul de piață vizat este cel al familiei, ceea ce îi conferă o poziționare excelentă pe piața de profil.
În plus, acest pachet beneficiază și de o reconfigurare a porturilor și a punctelor de acces, iar adăugarea unei cavități ce permite o manevrare ușoară a cablurilor în cazul camerelor digitale și al playerelor MP3 întăresc ideea de design foarte accesibil.
Așadar, avem de-a face cu un câștigător în privința volumelor de vânzări, lucru pe care echipa concurentei Dell, ce se ocupă de strategia de vânzări directe nu l-a atins încă. Gama Compaq Presario îmbunătățită pentru consumatorii finali a revenit la combinația de roșu și negru cu linii lucioase și la oțelul combinat cu culoarea negru ce are un impact deosebit în rândul utilizatorilor. Acest produs se adresează segmentului țintă compus din adolescenții împătimiți de jocuri. Ei pot influența deciziile de achiziționare ale persoanelor cu putere financiară, oferind, în plus, un alt element de comparație cu produsele companiei Dell.
Este vorba despre un pachet extrem de echilibrat în privința raportului calitate - preț, dar nu cu foarte mare succes printre cei care vor standarde calitative foarte ridicate la prețuri foarte scăzute. Din cauza cardului video cu performanțe tehnice limitate, utilizatorul nu se va putea lăuda cu aceleași performanțe ale produselor Presario, atunci când rulează anumite jocuri ce solicită standarde tehnice mai ridicate. Îmbunătățirile aduse infrastructurii, precum USB 2.0 și DVD-RW oferă un confort suplimentar, în sensul că Presario poate suporta upgradări ulterioare.

Mirajul Notebook-urilor
Seria de notebook-uri beneficiază de același design al desktop-urilor, cu perfecționări în privința stilului și al butoanelor suplimentare de control și de răcire.
Principala problemă cu care se confruntă această piață rămâne, însă, concurența acerbă, susținută de lansarea ofertei Intel Centrino Wireless ce generează o altă problemă. Noua configurație a rețelelor corporației va confuziona piața, ducând cu siguranță la reducerea vânzărilor de notebook-uri în următorii ani. Bazându-se pe succesul înregistrat de serviciile wireless hotspots ale Intel, directorii executivi vor putea testa produsele înainte de cumpărare pentru a avea o viziune foarte clară asupra performanțelor tehnice ale acestora.
Linia curentă de notebook-uri oferită de Compaq nu pare a mai stârni același entuziasm și interes arătat de consumatori la apariția ei, dar se insistă, totuși, a fi oferită pieței, chiar și în condițiile în care accentul se pune acum, în general, pe producția wireless. S-ar putea ca această strategie să nu fie cea mai inspirată, mai ales în contextul în care se preconizează o scădere a valorii financiare a acestei generații destul de demodată de notebook-uri. Asta în timp ce valoarea produselor Intel Centrino va înregistra o creștere în timp. Acest lucru situează notebook-urile Compaq într-o poziție destul de neplăcută - chiar dacă au un design lucios inovator, un stil deosebit și un sistem performant de răcire.
Unii specialiști se întreabă, totuși, dacă nu ar fi fost mai oportună o întârziere de câteva luni pentru a valorifica mai eficient presiunile făcute de Centrino.