.

Evenimentul acestei primăveri poate fi considerat, fără nici o exagerare, lansarea pe piața românească a celui de-al treilea lider mondial în telefonia mobilă GSM, Samsung, printr-un unic distribuitor pentru România. În rândurile de mai jos vă prezentăm detalii despre felul în care specialiștii de la Samsung au ales expertiza și profesionalismul H.A.T. International pentru a-i reprezenta și în țara noastră. Culisele unei istorii de afaceri sunt dezvăluite, în premieră, de către persoana cea mai abilitată să ne comunice cum a început Samsung să se implice în piața telecom de la noi: Constantin Lucescu - Managing Director la H.A.T. România. Dacă până azi, Nokia, Motorola, Ericsson (și mai apoi Sony Ericssson), Alcatel și Siemens erau cele mai frecvente nume rostite în legătură cu terminalele mobile, se pare că Samsung va intra și ea în topul alegerilor utilizatorilor români.

C@M: Stimate dl. Constantin Lucescu, vă rugăm să ne prezentați legătura dintre dvs. și H.A.T. International, dar și istoria apropierii H.A.T România de Samsung.
Constantin Lucescu:
Grupul H.A.T România este parte a H.A.T. International, bazele reprezentanței din România fiind puse în anul 1999 când firma mamă, înființată în 1998, se afla într-o fază de expansiune. România a fost astfel inclusă printre cele 7 țări în care operează H.A.T. International. Motivul pentru care compania Samsung a decis să colaboreze cu H.A.T. International în România este chiar fondatorul acestui grup, domnul Isaac Waldman, experiența acestuia în domeniul marketingului și al promovării produselor de telefonie mobilă fiind unul din criteriile de bază ale acestei decizii. Experiența mea de peste 5 ani în domeniul telecomunicațiilor mobile acumulată atât în România, cât și în Cehia, la Cesky Mobil a.s. este un atu pe care îl voi putea exploata cu succes în colaborarea cu Samsung. Revenirea mea în România, în februarie 2003, a coincis cu preluarea poziției de Managing Director la H.A.T România.
Decizia Samsung de a alege H.A.T. România drept distribuitorul său în țara noastră vine în urma unei selecții desfășurate pe perioada a doi ani de analize și cercetări. Piața trebuie să înțeleagă că nu este vorba despre o colaborare bazată pe sistemul alocării de franchise, ci este o relație de afaceri prin care obiectivele Samsung de promovare a mărcii, vânzare, distribuție și servicii post vânzare a gamei de telefoane mobile vor fi atinse.

C@M: Care va fi strategia Samsung pe piața românească, unde această companie este percepută, în special, ca un producător de electrocasnice?
C.L:
Consumatorii din România sunt deja obișnuiți cu filosofia marilor corporații de a dezvolta mai multe linii de produse. Pe plan mondial, compania Samsung a cunoscut anul trecut o creștere impresionantă de 30% la nivel de marcă (brand) datorită calității produselor sale și a strategiei de promovare. Introducerea telefoanelor mobile pe piața românească va crea o nouă dimensiune asupra imaginii mărcii Samsung, susținută de o campanie de promovare inventivă, insolită, cu mesaje clare către consumatorii "țintă" ai produsului.

C@M: Care va fi elementul prin care Samsung se va diferenția de competitorii săi existenți deja pe piața românească de telefonie mobilă?
C. L:
Pornim de la premisa că trebuie să analizăm foarte îndeaproape piața și să ne dăm seama de cerințele sale reale. În prezent, consider că atu-ul pe care mizează Samsung este calitatea produselor sale, designul "sexy" si personalizat, gama cromatică axată pe culoarea argintie - extrem de apreciată de consumatori, și - nu în ultimul rând - prețul accesibil al acestora. La momentul actual, standardele tehnologice sunt oarecum unitare la nivelul producătorilor lideri de telefonie, fără a exista diferențieri semnificative între concurenți, ceea ce explică strategia Samsung de a dezvolta mai mult partea de design.

C@M: Cum va funcționa practic H.A.T. România?
C.L:
Ca orice manufactor, vom lucra în primul rând cu operatorii de telefonie mobilă, pentru că aici este zona cu cele mai mari vânzări de telefoane (circa 70 - 75% din totalul noilor conectări se face cu achiziționarea unui nou terminal). Așadar, vom colabora cu Connex, Orange și Cosmorom pentru că ei reprezintă zona GSM. Deocamdată nu putem să ne intersectăm și cu strategiile Telemobil, deoarece ei funcționează pe tehnologia CDMA 450. Strategiile noastre se vor integra astfel în politica de marketing a operatorilor, dezvoltând, în paralel, și programe proprii de vânzare către rețelele de dealeri. În plus, dacă piața o va cere, vom avea și o prezență de retail, dar aceasta nu reprezintă o urgență în viziunea noastră de dezvoltare.

C@M: Care vor fi primele acțiuni concrete ale Samsung prin H.A.T România?
C.L:
În primul rând ne vom ocupa de implementarea în limba româna a meniurilor telefoanelor mobile, și de testarea acestora în rețelele operatorilor. În paralel, ne vom ocupa și de campania de promovare a imaginii telefoanelor mobile Samsung și de informarea utilizatorilor, preconizând că în jurul lunii iunie acestea să fie prezente în toate punctele de vânzare specializate din țară.

C@M: Care a fost criteriul de selecție a seriei de telefoane comercializate în România? Este vorba de aceleași modele atât de apreciate de piața asiatică?
C.L:
Selecția telefoanelor a fost făcută în funcție de tehnologia utilizată în România, fiind vorba, practic, de linia curentă pe standardul GSM existentă în Europa, cu precizarea că, în al treilea trimestru al anului, vor fi aduse și alte modele care să completeze gama Samsung. Modelul cel mai atractiv pentru majoritatea segmentelor de piață va fi, probabil, terminalul SGH-V 200, cel mai ușor (ca greutate) telefon din gama celor cu cameră foto încorporată.