.

Interviu cu dl. Joseph KIM, Senior Manager al Diviziei GSM din cadrul Samsung Electronics Austria
C@M: Cum vedeți prezența companiei Samsung pe piața telecom din România care a acumulat deja 6 ani de experiență în privința telefoniei mobile? Vă rugăm să luați în considerare faptul că toți liderii industriei telecom la nivel mondial au deja reprezentanțe în România.
J.K: Prezența companiei Samsung în România este extrem de importantă, dat fiind, pe de o parte, nivelul de maturitate la care a ajuns această piață și creșterea înregistrată de Divizia de telefonie mobilă a Samsung - în prezent pe poziția a 3-a la nivel mondial - pe de altă parte. Piața mondială a telefoniei mobile se află într-o continuă evoluție, iar conceptele domeniului se schimbă de la centre de voce la cele de date și la comunicații multimedia. Aceste noi tendințe sunt prezente și în România.
Pe scurt, intrarea Samsung pe piața românească reprezintă un pas strategic făcut la momentul oportun pentru a aduce produse de calitate pe piața de aici.

C@M: Care este strategia Samsung pentru piața românească? Ați pornit de la un studiu elaborat privind dispozitivele și serviciile pieței telecom din România?
J.K.: Noi credem că piața a conturat deja o cerere pentru ceea ce Samsung are de oferit și că există aici un segment pe care noi îl putem acoperi foarte bine. Planurile noastre strategice au fost întocmite pe baza cercetărilor privind potențialul prezent și viitor al pieței telecom din România.
Am intrat pe această piață cu așteptări foarte mari datorită evoluției ei, iar promisiunile noastre sunt pe măsură: produse de cea mai bună calitate, acoperirea tuturor segmentelor, satisfacerea tuturor gusturilor.

C@M: Care este poziția Samsung față de competitorii săi (Nokia, Motorola, Alcatel, Siemens, Sony Ericsson) prezenți deja pe piața românească?
J.K.: Părerea noastră este că deocamdată e prea devreme să vorbim despre o anumită poziție a Samsung față de ceilalți producători de telefoane mobile, dar dată fiind intrarea noastră oficială pe această piață credem că în foarte scurt timp consumatorii ne vor sesiza prezența, vor opta pentru produsele noastre și se vor atașa foarte mult de ele.

C@M: Care este elementul de originalitate care diferențiază Samsung de competitotii săi și care i-ar putea asigura succesul în România?
J. K.: În mod clar ne apropiem din ce în ce mai mult de clienții noștri și de nevoile acestora. În acest sens am creat un design mai mult sau mai puțin unic și atrăgător pentru telefoanele noastre mobile care să ne diferențieze de celelate mărci și care să ducă la recunoașterea brandului Samsung ca un semn distinctiv. În plus, am crescut standardele noastre de calitate mult peste medie, fapt dovedit și testat de autorități independente care au indicat cel mai scăzut nivel de reparații pentru telefoanele Samsung și asta raportat la întreaga industrie de profil. La fel de important este și faptul că datorită numeroaselor și variatelor segmente de afaceri ale Samsung am dezvoltat și expertiza internă și de aceea ne putem echipa produsele cu cele mai recente tehnologii, așa încât suntem lideri în privința dispozitivelor cu display și primii care am introdus tonuri de telefon polifonice de 16 și 40 biți în Europa.

C@M: Intenționați să includeți România în strategia Samsung de dezvoltare și comunicare la nivel global sau așteptați deocamdată feed-back-ul primului pas pe piața noastră?
J. K.: Intrarea oficială a Samsung în România și creșterea treptată a prezenței noastre dovedește angajamentul pe care ni-l luăm față de această regiune, așa încât putem vorbi cu siguranță de o integrare în strategia globală de dezvoltare a companiei. Noi credem că România va juca un rol important pentru întărirea poziției noastre în Europa de Est, așa încât așteptăm cu nerăbdare să ne îndeplinim scopurile ambițioase, dar realiste.