.

C@M: Iată că se împlinește 1 an de la lansarea HAT România pe piața telecom de la noi.

Ce a însemnat acest prim an de activitate pentru HAT România ca distribuitor Samsung?
Constantin Lucescu: Voi

începe în forță, spunându-vă că 2003 a fost un an al succesului. Lansarea noastră în România a avut loc la

sfârșitul lunii februarie anul trecut, iar performanțele notabile au început să apară după primele șase luni. A

existat perioada de început, perioada de tatonare a pieței, până când a trebuit să găsim cel mai potrivit

portofoliu de produse adecvat cerințelor locale. În prezent, portofoliul nostru cuprinde 9 produse, din care

vandabile sunt doar 7. Pe parcurs, unele modele au fost scoase sau înlocuite, cum e cazul telefonului T100,

înlocuit cu S500. Am gândit foarte atent acest management al portofoliului, iar până la mijlocul anului 2004,

portofoliul nostru va cuprinde 14-16 produse, dintre care 9 vor fi telefoane mobile cu cameră foto încorporată.

Politica de piață este să rămânem unicul distribuitor Samsung în România, dar vom încheia acorduri cu mai mulți

sub-dealeri care ne vor distribui produsele.

C@M: Așadar, 2003 a fost un prim an de tatonare. Cum definiți

strategia de piață pentru 2004?
Constantin Lucescu: Strategia HAT România este de a veni cu o ofertă de produse

foarte bine adaptată pieței locale, adresându-se cu precizie acelor segmente care dictează volumul pieței. În

România, realitatea este că telefoanele foarte ieftine și cele foarte scumpe se vând cel mai bine. Noi am avut o

campanie de sondare anul trecut, iar cele 20.000 de răspunsuri primite de la respondenți ne-au arătat că putem

gândi o strategie prin care să vizăm o poziționare de lider pe piața telefoanelor cu cameră încorporată. Acesta

este segmentul cel mai dorit de clienți, iar calitatea și funcționalitatea produselor Samsung ne dau siguranța în

vizarea poziției de vârf.

C@M: Câteva cuvinte despre competitorul direct al Samsung în

România?
Constantin Lucescu: Cred că utilizatorii își dau seama de la prima vedere că diferența este izbitoare

între modelele noastre și cele Nokia, în privința designului și al materialelor utilizate. Noi am mizat pe

asocierea fashion și business, cu accent în ambele cazuri pe design, finisaje și materialele superioare folosite.

Există o diferență și în materie de ecrane color și de polifonie, categorii la care Samsung este din nou lider.

Vedem, bineînțeles, și o diferență în privința valorii de brand și al gradului de awareness, în sensul în care a

făcut-o Nokia cu mulți ani înainte printr-o strategie consistentă de comunicare. Nokia a reușit să își creeze un

brand într-adevăr cunoscut și foarte bine perceput de piață, care chiar reușește să vândă produsul, o strategie

care și-a făcut din plin datoria. Brandul Samsung se află într-o etapă de creștere, dar vorbim acum de cea mai

mare creștere la nivelul brandurilor mondiale. Samsung Worldwide face schimbări la nivel de organizare strategică,

tocmai pentru a ne îndrepta spre o organizație canalizată pe marketing - așa cum este Nokia - renunțând la modelul

organizației canalizată pe vânzări cum eram până acum 3-4 ani. Suntem în acest moment într-o etapă în care se fac

pași vizibili spre o poziționare bine definită și o identitate a brandului foarte clară care se conturează într-o

comunicare pe termen lung.

C@M: Ce face unicul distribuitor Samsung în România în acest context de

redefinire globală?
Constantin Lucescu: În acest context, HAT România a formulat și a inițiat o campanie locală

care să ne asigure o poziționare foarte clară pe piață, orientată pe câștigarea segmentului de telefoane mobile cu

cameră încorporată. Așadar, vom lua o poziție, vom fi extrem de agresivi și vom juca în postura de lideri,

beneficiind, bineînțeles, și de sprijinul Samsung Worldwide.
Vrem să fim exact pe valul tendințelor până la

cele mai mici amănunte, un alt exemplu fiind promovarea telefoanelor cu clapetă, pe care noi punem mare accent

pentru că au o cerere formidabilă. Clar este că suntem lideri mondiali și aici, așa cum suntem, de fapt, la

întregul capitol fashion.
Noi toți trebuie să înțelegem că telefonul mobil a parcurs câteva etape de percepție

în scurta sa istorie din comunicarea interpersonală. Dacă la apariția lui era văzut strict ca un instrument de

comunicare, a devenit apoi o necesitate, pentru ca acum să fie un accesoriu obligatoriu omului postmodern.

Telefoanele mobile reprezintă o modă și cel mai accesibil accesoriu care le oferă utilizatorilor statutul pe care

aceștia și-l doresc și pe care și-l pot permite cel mai ușor.
Aici sunt eu convins că e punctul care ne

diferențiază net de competitorii noștri, pentru că există producători de telefoane mobile care pun accentul pe

diferențele de tehnologie. Aceasta, însă, nu cred că e cea mai reușită alegere, de vreme ce tehnologia e o

componentă de acum standardizată, cu diferențe extrem de mici, cu o viteză de schimbare uimitoare - de circa 1-2

luni '“ factori ce împiedică longevitatea unei poziționări pe termen lung. Concluzia mea în privința evoluției HAT

România e foarte concisă: 2004 va fi un an decisiv, un an în care investițiile noastre în comunicare vor fi de 4

ori mai mari decât în 2003, pentru că vrem să câștigăm poziția de lideri.

C@M: Care sunt valorile de

definire ale companiei d.voastră '“ ca dealer exclusiv Samsung în România?
Constantin Lucescu: Bineînțeles că

reprezentând Samsung Mobile în România trebuie să îmbrățișăm aceleași valori, cu atât mai mult cu cât în fiecare

organizație există o anumită cultură, iar această cultură trebuie să reflecte aceleași valori de definire, altfel

nu ar mai exista încrederea în ceea ce facem. Iar pe termen lung, clienții noștri ar sesiza sincope și lipsa

credibilității. Cu toții știm și discutăm despre faptul că important este clientul, însă de multe ori uităm că,

dacă nu ne motivăm angajații, nu vom avea nici clienți satisfăcuți.
Așadar, valoarea noastră fundamentală este

chiar brandul, iar valorile brandului nostru trebuie găsite în tot ceea ce facem.

C@M: Care este

semnificația Zilei Samsung din 12 februarie?
Constantin Lucescu: Dorim ca evenimentul pe care îl organizăm pe

12 februarie să devină un eveniment anual, dedicat partenerilor noștri, prin care să sărbătorim împreună

realizările din anul precedent și să le oferim o imagine asupra activităților planificate pentru anul în curs. Dar

mai mult decât atât, dorim să dăm acestui eveniment o notă aparte, să creăm un eveniment unic, genul de eveniment

la care lumea își dorește să fie pe lista de invitați. Sper sincer ca Evenimentul Samsung să poată candida cu

succes la titlul de 'Petrecerea anului'.
C@M: Care sunt planurile esențiale pentru anul 2004?
Constantin

Lucescu: 2003 a fost un an de succes, dar a fost doar primul nostru an pe piața românească. 2004 va fi deci un an

în care vom continua să ne dezvoltăm și să ne facem prezența tot mai simțită în piață. Aș spune că planurile

esențiale pentru 2004 sunt menținerea poziției de lider pe piața telefoanelor cu cameră foto încorporată,

creșterea cotei de piață și abordarea unui program de comunicare care să ne aducă cât mai aproape de clienții

noștri.

C@M: Cum se vor implementa proiectele de fidelizare a clienților?
Constantin Lucescu: Pentru a

asigura succesul unui program de loialitate trebuie să fim convinși că se adresează tuturor clienților,

distribuitorilor și consumatorilor finali. Am lansat deja un program de fidelizare pentru distribuitorii noștri,

numit 'Multistar powered by HAT'. În mod normal, următorul pas va fi recompensarea clienților noștri, de care

suntem mândri.

C@M: Care vor fi direcțiile principale de comunicare ale HAT România?
Constantin Lucescu:

După cum probabil multă lume a observat deja, în materie de publicitate am luat un start puternic. Stilul inovativ

caracteristic telefoanelor Samsung se va reflecta și în campaniile care urmează să se deruleze în acest an și care

cu siguranță nu vor trece neobservate. Eforturile noastre de comunicare vor merge, de asemenea, dincolo de

publicitate și se vor îndrepta atât către consumatorii finali, cât și către partenerii noștri, pe scurt prin tot

ceea ce facem trebuie să ne diferențiem de ceilalți, altfel dispărem de pe piață.

C@M: Care vor fi

noutățile Samsung în România, în prima jumătate a lui 2004?
Constantin Lucescu: Până la mijlocul acestui an,

HAT România își propune să dețină cel mai bogat portofoliu de produse în domeniul telefoanelor mobile cu camera

foto încorporată: nu mai puțin de 9 produse, inclusiv un telefon mobil cu cameră foto de 1 megapixel, care va fi

probabil o premieră pe piața românească. De asemenea, sperăm să surprindem piața și cu produse precum telefonul

inteligent I700 ce va fi lansat în iunie în România.

C@M: Ce vreți să comunicați prin campania 'Samsung

merge șnur'?
Constantin Lucescu: Campania 'Samsung merge șnur' este în principal o campanie de informare

directă a consumatorilor asupra riscurilor la care se expun achiziționând telefoane de pe piața gri și a

beneficiilor pe care le oferă telefoanele importate oficial. Această campanie este în curs de desfășurare și va fi

urmată și de alte acțiuni menite să sensibilizeze opinia publică și factorii de decizie la nivel guvernamental

asupra acestei probleme. Mai mult, avem în vedere lansarea unor programe de fidelizare pentru a motiva actualii și

potențialii clienți în a achiziționa sau upgrada/înlocui produsele Samsung importate oficial.

C@M: Cum

luptă HAT România cu piața gri/paralelă din țara noastră?
Constantin Lucescu: Samsung și HAT sunt activ

implicate în acțiuni de limitare a acestui fenomen. Avem o bună colaborare cu factorii responsabili la nivel

guvernamental, respectiv Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și, în plus, în acest an am demarat

o serie de inițiative în acest sens, la care am făcut referire mai sus.

C@M: Ce reprezintă pentru

Constantin Lucescu provocarea Samsung?
Constantin Lucescu: Samsung creează produse excepționale. Samsung este

un brand puternic pe piața telefoanelor mobile la nivel mondial, practic al doilea ca cifră de afaceri și al

treilea ca unități vândute între marii producători de pe această piață. Pentru noi, provocarea Samsung înseamnă a

replica pe piața românească succesul de care se bucură brandul la nivel global, poziționând Samsung acolo unde

merită să fie.

C@M: Care este întrebarea (și evident răspunsul) la care ați dori să răspundeți și care nu

v-a fost adresată până acum de presă?
Constantin Lucescu: Ați văzut ultimul portofoliu Samsung? Da, este

absolut fantastic!