.

Acum o sută de ani, Bosch a introdus sistemele electrice în interiorul autovehiculului: un generator lansat în anul 1913 alimenta „Bosch-Licht", primul sistem de iluminare auto din lume, care reprezintă o altă inovație Bosch. În anii care au urmat, generatorul a devenit treptat stația de alimentare a autovehiculului. „Bosch transformă generatorul în motor. Astfel, facem hibridizarea accesibilă. Bosch Boost Recuperation System este un hibrid pe care și-l poate permite oricine", precizează Dr. Rolf Bulander, membru al Consiliului de Administrație al Robert Bosch GmbH. Ceea ce face posibil acest lucru este noul tip de hibrid bazat pe componentele adecvate și pe o rețea la bord de 48 de V.

În prezent, acesta furnizează curent electric unor sisteme ca radioul, geamurile electrice, sistemul de climatizare și sistemele de siguranță precum ESP-ul. Astăzi, prin Bosch Boost Recuperation System, sistemul electric oferă 10 KW pentru a susține motorul cu ardere internă, asigurând astfel o economie de carburant de 15 procente.

Până în prezent, standardul a fost de 12 V, cu un generator care funcționa preponderent în fundal: un cilindru cenușiu, ascuns adânc în compartimentul motorului, acționat printr-o curea de către arborele cotit. Totuși, fără generator, autovehiculul ca mijloc de transport zilnic ar fi de neconceput. Nu ar exista faruri pentru conducerea pe timp de noapte, nu ar exista ștergătoare pentru conducerea pe timp de ploaie și nu ar exista demarorul electric – motorul ar trebui să fie pornit cu ajutorul unei manivele.

Amestecurile explozive fac loc unei apăsări de buton

În anii de început, generatorul a fost un mijloc pentru atingerea unui scop: acționat de motor, acesta avea rolul de a genera energia necesară pentru a opera sistemul electric de iluminare al autovehiculului. Anterior, soluția preferată o constituiau lămpile cu carbid, dar drumurile lungi făceau utilizarea acestora obositoare: lămpile trebuiau stinse atunci când șoferii conduceau prin multe orașe. Acest lucru însemna aprinderea din nou a lămpilor cu carbid.

Lucrurile erau mai simple cu sistemul de iluminare auto Bosch, care putea fi pornit și oprit printr-o apăsare de buton. Primele generatoare au fost lansate în anul 1913, împreună cu faruri, regulator și acumulator. Generatorul a devenit o stație de alimentare indispensabilă pentru toți consumatorii electrici care fac astăzi condusul mai sigur și mai confortabil.

Generator pentru electromobilitate

La o sută de ani de la lansarea farurilor electrice, Bosch ia decizia să facă un pas decisiv în direcția dezvoltării generatorului: acesta este transformat dintr-un furnizor de energie, într-o parte a sistemului de propulsie al unui hibrid de bază accesibil. „Sistemul Bosch Boost Recuperation System face sistemul de propulsie hibrid economic accesibil și pentru clasa compactă", declară Dr. Rolf Bulander. În afară de generatorul mai puternic, sistemul include un acumulator litiu-ion de dimensiuni reduse cu o capacitate de 0,25 kWh și o sub-rețea la bord de 48 de V.

Această componentă inovatoare a sistemului de propulsie oferită de Bosch reunește patru funcții în același sistem: recuperare, amplificare, start-stop și rulare cu viteză de croazieră. Economia de carburant care poate fi obținută este de până la 15 procente, cu posibilitatea de a mai câștiga 10 procente în condițiile reale de funcționare, atunci când autovehiculul rulează cu viteză de croazieră având motorul oprit. Rețeaua de 48 de V de la bord înmagazinează rapid și eficient surplusul de energie generat la frânare în acumulatorul litiu-ion. La cerere, această energie este redirecționată către generator, care funcționează apoi ca un motor suplimentar.

http://videoportal.bosch-presse.de/en/clip/_/na/GS/robert-bosch-gmbh-ben...

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzările acestuia au fost de 31,1 miliarde de euro sau 59% din cifra de vânzări totală a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajați din sectorul Tehnologiei Auto activează în șapte domenii de activitate: tehnologii de injecție pentru motoarele cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativă, sisteme de siguranță activă și pasivă, funcții de asistență și confort, sisteme de informare și comunicare la bord, precum și servicii și tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovații în industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP® și tehnologia diesel common-rail.

Pentru mai multe informații, accesați pagina de internet

www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajați au generat vânzări de 52,5 miliarde de euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie și echipamente pentru construcții. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproape 360 de filiale și companii regionale din peste 50 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali și de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de țări. Această rețea internațională de dezvoltare, producție și vânzare reprezintă fundația creșterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4,8 miliarde de euro pentru cercetare și dezvoltare și a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan internațional. Prin toate produsele și serviciile sale, Bosch sporește calitatea vieții, oferind soluții care sunt atât inovatoare, cât și utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viață".

www.bosch.com