.

Sebastiene Violette este Europe Marketing Manager - BU Telecom - Gemplus

Gemplus International SA este cel mai mare jucător mondial al industriei de carduri inteligente, atât în termeni de venituri, dar și de livrări totale, conform companiei Gartner-Dataquest, 2005, Frost & Sullivan și Datamonitor, cu un volum de 5 miliarde de carduri inteligente vândute în întreaga lume. Activitatea companiei cu sediul central în Finlanda se axează pe securitatea datelor, având 2000 de patente generate de echipa proprie de cercetare și dezvoltare.
Gemplus oferă o gamă largă de soluții portabile și personalizate, în segmente precum identitatea, comunicațiile mobile, telefonia publică, sistemul bancar, sistemul de retail, transporturile, sănătatea, WLAN, televiziunea cu plată (pay TV) și guvernarea electronică.
În industria comunicațiilor mobile profită de calitatea sa de lider mondial în vânzările de carduri SIM, oferind o expertiză unică pentru conectarea operatorilor cu clienții. Compania deține în portofoliul său peste 250 de clienți, inclusiv toți operatorii mobili globali din Top 10, cărora le-a furnizat 255 de milioane de carduri SIM numai în 2004.
De asemenea, oferta companiei se extinde în SIM, software, servicii, GSM, 3G și CDMA. Printre inovațiile sale se înscriu migrarea operatorilor la 3G, SIM-urile și managementul serviciilor și managementul dispozitivelor. Suportul acordat operatorilor constă în implementarea serviciilor de voce și date, gestionarea complexității serviciilor și a terminalelor, menținerea vizibilității brandului, securizarea aplicațiilor și a datelor sensibile.

Care este utilitatea SIM-ului pentru operatorii mobili de rețea (MNO)?
Numai o parte din rețeaua unui operator mobil este dedicată cu adevărat clienților, iar în acest caz brandul operatorului este în mâinile consumatorului.
SIM-ul oferă o legătura mai eficientă cu utilizatorii, reprezentând un instrument CRM.
SIM-ul oferă o platformă securizată și computațională. În plus, dintr-o simplă accesare, se poate gestiona întregul portofoliu de servicii al unui operator. Avantajele SIM-ului pentru operator constau în faptul că-i oferă acestuia:
- o cunoaștere cantitativă a numărului de clienți din piață, - cheltuieli reduse comparative cu cele dedicate rețelei și terminalelor, - posibilitatea diminuării logisticii și reducerea costurilor alocate lanțului de furnizare. SIM-ul duce la o îmbunătățire a experienței serviciului cu clienții, prin chiar implicarea clienților. Se reduce, astfel, efortul clienților în accesarea serviciilor, maximizându-se beneficiile clienților în utilizarea rețelei.

Acest proces trece prin următoarele faze: conștientizarea valorii operatorului, înțelegerea eforturilor acestuia, configurarea serviciilor, accesarea acestor servicii, utilizarea serviciilor din portofoliu, aprecierea acestora și, în ultimă instanță, reutilizarea lor.