.

Din 29 iulie BRAT pune la dispozitia beneficiarilor SNA FOCUS o noua versiune a softului SESAME, utilizat in prezent pentru analiza rezultatelor studiului si planificarea media. Noua versiune a fost dezvoltata si imbunatatita fata de cea anterioara, imbunatatirile constand in principal in urmatoarele:

Introducerea a doua noi module: Media Monitor si Market Monitor

Acestea analizeaza rezultatele de audienta si a profilelor sociodemografice pentru grupuri de titluri definitie de utilizator; salveaza si utilizarea ulterioara a unor analize sau grupuri tinta efectuate pe baze de date anterioare si analizeaza rezultatele simultan pentru mai multe livrari ale studiului.

Media Monitor reprezinta o modalitate grafica de vizualizare a rezultatelor de audienta ale publicatiilor. Rezultatele de audienta utilizate de acest modul se refera la numarul de persoane din Audienta Extinsa a fiecarui titlu, si proportia cititorilor fideli dintre acestia. Analiza rezultatelor de audienta utilizand Media Monitor este utila pentru evaluarea comparativa a titlurilor din punct de vedere a frecventei citirii si implicit a performantelor in ceea ce priveste gradul de angajament al cititorilor.

Market Monitor reprezinta o modalitate grafica de vizualizare a datelor aferente marcilor dintr-o categorie de produse sau servicii, in functie de 2 dimensiuni: numarul total de consumatori ai marcii si loialitatea acestora fata de respectiva marca. Daca prima dimensiune este calculata in functie de proportia celor care utilizeaza/consuma o marca, cea de-a doua dimensiune reprezinta procentul celor care o utilizeaza/consuma cel mai des, din total consumatori. Analiza de tip Market Monitor este un instrument util in vederea pozitionarii marcilor concurente in functie de loialitatea clientilor.

O data cu livrarea noii aplicatii, BRAT va furniza si rezultatele de consum de produse si servicii aferente perioadei de masurare aprilie 2009 – aprilie 2010, completand informatiile furnizate deja la livrarea rezultatelor de audienta a presei scrise, aferente aceleiasi perioade.

In saptamanile urmatoare, BRAT va organiza mai multe sesiuni de training dedicate utilizarii noii versiuni a softului, in special a celor doua module nou introduse. Aceste traininguri vor fi efectuate de Horia Domnariu, director de proiect SNA FOCUS.

BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor) realizeaza incepand din 2005 SNA FOCUS (Studiul National de Audienta FOCUS), masurand in prezent performantele a mai mult de 150 de publicatii din Romania, precum si consumul a peste 300 de categorii de produse si servicii, inclusiv marcile consumate. BRAT are în prezent 237 membri: editori de presa scrisa sau online, agentii de publicitate, clienti de publicitate si difuzori de presa.