.

Simon Worrall este Vicepreședinte, Product Marketing and Solutions - Vallent Software Systems UK

Compania Vallent Software a luat naștere în urma fuziunii dintre WatchMark-Comnitel și Metrica Software Systems din Marea Britanie și furnizează soluții de management al performanțelor de rețea, managementul calității serviciului, software și servicii de management SLA și managementul calității serviciilor pentru furnizorii de servicii fixe și mobile. Vallent oferă o perspectivă inteligentă asupra datelor operaționale pentru analiza, previzionarea și prezentarea performanțelor de afaceri.

Europa Centrală și de Est - o piață a contrastelor
Există o maturitate și o saturație în anumite țări precum Republica Cehia, Slovenia, Lituania, Estonia; există însă și alte piețe cu creștere ridicată precum cea din Rusia, dar și piețe care nu și-au dat încă drumul, cum e cazul țărilor mai puțin dezvoltate și al economiilor rurale.
În lupta pentru cota de piață în piețele în creștere, factorul care contează este calitatea: 17% din migrațiile voluntare sunt strâns legate de calitatea rețelei; creșterea scalei duce la o creștere a costurilor operaționale, fiind necesară dezvoltarea repetată a proceselor de calitate; odată proiectată și implementată universal va duce la reducerea costurilor; asigură o consolidare regională și a grupurilor multinaționale.
Aceasta este o etapă investițională și trebuie gestionată cu inteligență, impunându-se astfel strategii de benchmarking între vânzătorii de echipamente, benchmarking între regiuni și proprietăți.

Elementele de diferențiere - asigurați-vă că sunt pozitive
Experiența WAP: a eșuat în satisfacerea așteptărilor clienților și reprezintă încă o barieră către datele mobile; apar greutăți în creșterea traficului SMS prin adoptarea serviciilor 'stabile'; calitatea datelor mobile lasă de dorit - 44% din utilizatorii de date mobile au renunțat după prima încercare pentru că acestea nu au funcționat, iar 43% le-au povestit prietenilor despre această experiență neplăcută.

Calitatea gestionează veniturile și profitabilitatea
În acest sens, noile servicii gestionează indicele ARPU astfel: serviciile vor avea succes doar dacă vor avea o calitate bună, complexitatea noilor servicii va crește riscul calității slabe, iar utilizatorii cu ARPU ridicat vor adopta noi servicii, ceea ce implică riscuri atunci când calitatea este slabă. În acest caz, există riscul pierderii de venituri și al unui cost de reachiziționare. Mai mult, clienții cu ARPU ridicat sunt mult mai sensibili la calitate. Serviciile eficiente asigură costuri și riscuri mai reduse prin obținerea a cât mai mult din investițiile făcute în rețea, prin reducerea costurilor de gestionare a rețelelor și a serviciilor și prin axarea efortului pe afacerile de top și pe problemele clienților.