.

Sony Ericsson câștigă teren în urma rezultatelor financiare din trimestrul al doilea
 
Rezultatele financiare consolidate ale Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) pentru al doilea exercițiu financiar al anului, încheiat la 30 iunie, sunt, după cum urmează:

Q2 2004 Q1 2004 Q2 2005
Unități livrate (milioane) 10,49 9,4 11,8
Vânzări(milioane EUR) 1504 1289 1614
Profit înainte de taxe (milioane EUR) 113 70 87
Profit net (milioane EUR) 89 32 75

Sursa: Sony Ericsson România

Numărul unităților vândute în acest trimestru a atins 11,8 milioane, o creștere cu 14% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și cu 26% comparativ cu trimestrul anterior al acestui an. Totalul vânzărilor din acest trimestru a atins 1614 milioane euro, o creștere anuală de 7%. Profitul brut a atins 87 milioane euro, în vreme ce profitul net a ajuns la suma de 75 milioane de euro. Aceasta reprezintă o scădere anuală de 26, respectiv 14 milioane, care reflectă investiția continuă a companiei în cercetare și dezvoltare.

Sony Ericsson a câștigat de asemenea procente la cota globală de piață pentru acest trimestru. Departamentul intern de cercetare al companiei estimează o cotă de piață globală aflată cu puțin sub 7%. Vânzările mai mari au reflectat lărgirea portofoliului de produse, care atrage acum segmente mai ample de public din piețele internaționale. Prețul Mediu de Vânzare (ASP) a rămas stabil, conform cu estimările inițiale.

În acest trimestru, piața globală de terminale mobile a crescut mai mult decât se estimase la începutul perioadei, datorită creșterii cererii pe segmentul de preț accesibil, atât pe piețele mature, cât și pe piețele aflate în dezvoltare. Sony Ericsson a crescut, de asemenea, estimările pentru vânzările pe piața globală în anul 2005, la peste 720 milioane terminale.

'Sony Ericsson este încântat să anunțe încheierea unui trimestru cu rezultate solide', a declarat Miles Flint, Președinte Sony Ericsson. 'žÎn acest trimestru, compania a câștigat teren pe piața internațională datorită livrărilor noilor noastre produse, iar investițiilor crescute în dezvoltarea portofoliului din ultimul an au început să producă rezultate concrete. Noile modele anunțate în primul trimestru - K750, telefonul mobil cu cameră de 2 megapixeli și autofocus, K600, un model 3G accesibil unui segment mai larg de utilizatori, și K300, un telefon mobil cu cameră la un preț scăzut '“ toate au fost bine primite de utilizatori și au început să contribuie la creșterea vânzărilor din acest trimestru. De asemenea, suntem foarte încântați să fim prima companie care aduce pe piața globală o propunere completă de muzică, noul nostru telefon mobil Walkman®, pentru care livrările sunt așteptate să înceapă în curând', a mai declarat acesta.

În al doilea trimestru al anului, Sony Ericsson a anunțat de asemenea lansarea unui număr de noi produse, inclusiv un al doilea telefon mobil Walkman (W600), un model elegant cu clapetă (Z520), precum și un terminal minuscul, la un preț accesibil, care se adresează piețelor din Asia și Europa de Est (J210). În Japonia, modelul CDMA 1X EV-DO, un telefon mobil cu funcții de muzică, produs pentru KDDI, a început să fie livrat către distribuitori și se vinde deja foarte bine.

Walkman este o marcă înregistrată a Sony Corporation
Sony Ericsson Mobile Communications AB oferă comunicații mobile pentru utilizatorii care apreciază posibilitățile unei tehnologii puternice. Fondată în 2001 de către Telefonaktiebolaget LM Ericsson și Sony Corporation, joint-venture-ul continuă să construiască pe baza succesului oferit de cele două companii inovatoare. Sony Ericsson creează valoare pentru clienții operatorilor oferind noi căi de utilizare a comunicațiilor multimedia mobile. Sediul central al companiei este la Londra, Sony Ericsson având peste 5.000 de angajați în întreaga lume în cercetare, dezvoltare, design, vânzări, marketing, distribuție și suport.