.

Sony Ericsson anunță o creștere de 28% a vânzărilor de terminale mobile în trimestrul 4 din 2005.

Numărul unităților vândute de Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) în al patrulea exercițiu financiar al anului 2005, încheiat la 31 decembrie, a atins 16,1 milioane, o creștere cu 28% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și cu 17% comparativ cu trimestrul anterior din 2005.

Totalul vânzărilor din acest trimestru a atins 2,310 miliarde euro, o creștere anuală de 15%. Profitul brut a atins 206 milioane euro, în vreme ce profitul net a ajuns la suma de 144 milioane de euro. Aceasta reprezintă o creștere anuală de 66, respectiv 89 milioane euro.

Al patrulea trimestru al anului trecut a fost o perioadă de creștere puternică a pieței, creștere în care Sony Ericsson s-a regăsit deplin. Aceasta a dus la un trimestru record în ceea ce privește volumele livrărilor, vânzările și profitul companiei. A doua jumătate a anului trecut a fost în mod special una puternică pentru Sony Ericsson, mai ales datorită succesului obținut de modelele cu funcții avansate de muzică și imagine. Anul trecut a fost pentru Sony Ericsson un an al succesului global al produselor din gama Walkman: W800, W600, W550 și W900. De la primele livrări de produse Walkman în luna august 2005, Sony Ericsson a livrat 3 milioane de telefoane mobile sub această marcă.

'Acesta a fost încă un trimestru solid pentru Sony Ericsson, care ne-a permis să încheiem anul cu un mare avantaj pe piață', a declarat Miles Flint, președinte Sony Ericsson. 'žVedem acum beneficiile investițiilor anterioare în cercetare și dezvoltare. Ele ne-au permis să extindem gama de produse și să ne adresăm, cu succes, unor noi utilizatori, cu produse ca cele din gama Walkman. În același timp, investițiile făcute în consolidarea mărcii Sony Ericsson în acest an ne-au permis să ne consolidăm poziția pe piață. În al patrulea trimestru, am continuat să anunțăm lansarea de noi produse interesante, la prețuri dintre cele mai variate; de la modele 3G ca noul W900 până la modele clamshell atractive din gama de mijloc, precum Z520, și produse la prețuri mai accesibile, precum J210, J230 și Z300', a continuat Miles Flint.

La finalul anului 2005, Sony Ericsson a anunțat și derularea unei investiții de aproximativ 14 milioane dolari americani, necesari pentru a cumpăra pachetul majoritar de acțiuni, de 64,5%, al Beijing Suohong Electronics Co, Ltd (BSE) de la Sony China, pentru a-și întări capacitatea de producție internă. Pachetul majoritar de acțiuni la BSE va fi consolidat de Sony Ericsson, în prima parte a acestui an.

2004 2005
Unități livrate (milioane) 42,3 51,2
Vânzări (milioane euro) 6525 7268
Profit înainte de taxe (milioane EUR) 486 514
Profit net (milioane EUR) 316 356

Sony Ericsson Mobile Communications AB oferă comunicații mobile pentru utilizatorii care apreciază posibilitățile unei tehnologii puternice. Fondată în 2001 de către Telefonaktiebolaget LM Ericsson și Sony Corporation, joint-venture-ul continuă să construiască pe baza succesului oferit de cele două companii inovatoare. Sony Ericsson creează valoare pentru clienții operatorilor oferind noi căi de utilizare a comunicațiilor multimedia mobile. Sediul central al companiei este la Londra, Sony Ericsson având peste 5.000 de angajați în întreaga lume în cercetare, dezvoltare, design, vânzări, marketing, distribuție și suport. Pentru mai multe informații, vizitați www.SonyEricsson.com