.

Evenimentele sportive transmise în direct, în sistem 3D, vor fi principalul promotor al industriei video 3D, potrivit raportului dat publicității de Screen Digest pe 27 mai, la cererea diviziei europene a companiei Panasonic. Deoarece 80% dintre canalele care intenționează să transmită 3D se vor axa pe evenimente sportive, se așteaptă ca accesibilitatea conținutului sportiv în sistem 3D să aibă un impact major asupra deciziei consumatorilor de a introduce televiziunea 3D în casele lor.

Potrivit cercetării difuzate de Screen Digest, în țările occidentale cu cele mai puternice economii un sfert din locuințe vor avea un televizor cu recepție 3D înainte de sfârșitul lui 2014. Totuși, acest nivel de penetrare depinde de accesibilitatea unui conținut de bună calitate, care să influențeze decizia de cumpărare.

Alături de fotbal, fotbal american și golf, Screen Digest se așteaptă ca difuzarea live a principalelor turnee de tenis să fie un stimulent major pentru industria 3D. Panasonic joacă un rol cheie în a face aceste evenimente sportive majore accesibile în 3D în toată Europa. Săptămâna aceasta, în parteneriat cu Federația Franceză de Tenis (FFT), Orange și Eurosport, Panasonic va prezenta prima competiție majoră de mai multe zile din Europa – openul francez de tenis de la Roland Garros – care va fi transmisă live în sistem 3D prin HOT BIRD™ de la Eutelsat și prin Astra.

Panasonic România a pregătit deja mai multe spații în care fanii pot veni în perioada 23 mai-6 iunie să urmăreasca meciurile. Magazinul Panasonic din Unirea Shopping Center, Media Galaxy Feeria, Media Galaxy Mall Vitan, Showroom Emag și HDzone se vor transforma timp de două săptămâni într-o adevărată arenă. Panasonic a expus aici sistemele home cinema cu plasmă NeoPDP 3D Full HD care vor reda imagini spectaculoase de la primul eveniment sportiv transmis live în format 3D în România.

Colaborarea dintre Panasonic, FTT, Orange și Eurosport va permite consumatorilor din toată Europa să trăiască experiența cufundați în realitatea imaginilor 3D de cea mai bună calitate pe tot parcursul turneului, până la finala masculină din 6 iunie 2010. Astfel vor fi prezentate integral capacitățile 3D ale Panasonic, care acoperă toată gama, de la camerele 3D folosite la filmările de pe teren până la televizoarele cu plasmă VT 20, de ultimă generație, pe care turneul va putea fi urmărit, în 3D, în centrele de desfacere din toată Europa.

"Este o mare oportunitate, care va demonstra potențialul sportului live 3D vizionat acasă. Suntem încântați să lucrăm cu Orange, Eurosport și FTT și să dăm tonul industriei în a livra această experiență de neratat atât de multor consumatori din toată Europa", precizează Laurent Abadie (foto), CEO și Chairman la Panasonic Europe.

Înregistrările 3D realizate de Orange la Roland Garros vor fi transmise live prin ADSL și fibră optică către abonații Orange din întreaga Franță, prin noul său serviciu dedicat 3D TV. Eurosport va transmite semnalul live 3D prin satelit către televizoarele 3D cu plasmă VT20 din peste 3.000 de locații din restul Europei. Distribuția prin satelit în Europa este posibilă datorită parteneriatelor cu Eutelsat și Astra. Dealerii participanți la acest program sunt listați la adresa: http://fullhd3d.panasonic.eu/en_GB

"Dând transmisiunilor sportive live o nouă dimensiune, experiența publicului din Europa va fi total revoluționată. Pe parcursul următoarelor două săptămâni, vom furniza experiența tribunelor de la Roland Garros direct pe ecranele televizoarelor. Colaborarea noastră cu Panasonic și Orange va crea noi standarde pentru viitorul transmisiunilor sportive", precizează Laurent Eric Le Lay, Chairman și CEO la Eurosport Group.

"Roland Garros este evenimentul perfect la care Orange să lanseze serviciul său dedicat 3D în Franța, așa cum este locul în care am experimentat pentru prima dată transmisiunile live 3D în 2008 și 2009. Scopul nostru e de a le oferi clienților inovații care revoluționează modul în care aceesează și folosesc conținutul pe toate platformele noastre. Cu 3D, Orange duce acum experiența televiziunii la un nou nivel", precizează Ghislaine Le Rhun-Gautier, managerul proiectului 3D al Orange.

Despre Panasonic

Panasonic Corporation cu sediul la Osaka, Japonia, renumită pentru produsele sale sub marca Panasonic, este lider internațional în dezvoltarea și fabricarea de produse electronice pentru o gamă variată de clienti, afaceri și cerințe industriale. Compania ocupa locul al treilea în indexul Fortune 500 Electronics & Electrical Equipment.

Reprezentantul Panasonic pe piața locală este, din anul 1996, PANASONIC ROMANIA.