.

Serviciul de muzică 'streaming' Spotify a început să opereze din 29 septembrie în Japonia, ceea ce presupune intrarea în a doua cea mai mare piață mondială a muzicii, urmând exemplul rivalilor săi Apple Music și Google Play, relatează EFE, citată de Agerpres. Filiala niponă a companiei suedeze și-a anunțat debutul său în țara asiatică la o conferință de presă, după ce mass-media au anticipat deschiderea birourilor Spotify la Tokyo în urmă cu jumătate de an.
 
Pătrunderea sa întârziată în Japonia — serviciul de 'streaming' este disponibil în mai multe țări din Asia, Europa sau America de la înființarea sa în 2008 — a fost provocată de numeroase piedici legate de drepturi de autor și alte particularități ale pieței nipone, potrivit analiștilor locali.
 
 
Pentru a intra pe această piață asiatică, Spotify a încheiat un acord de capital și de operațiuni cu conglomeratul publicitar și mediatic Dentsu și oferă atât un serviciu gratuit cât și un abonament 'premium' la un preț similar celui din Europa (980 yenis, aproximativ 8,6 euro).
 
Japonia este, după SUA, a doua cea mai mare piață muzicală mondială, cu vânzări anuale estimate la 3 miliarde de yeni (26.328 miliarde de euro) numai din propria industrie.
 
Spotify dispune de 40 de milioane de clienți plătitori în întreaga lue, dublu față de rivalul său cel mai apropiat Apple Music. În Japonia însă, Spotify va concura cu alte companii care oferă servicii similare, precum Line sau Rakuten.